Volkswagen Group Polska wystartował z kampanią digitalową, której celem jest wsparcie (wizerunkowe, świadomościowe i sprzedażowe) programu Volkswagen Certyfikowane używane. Zakup i planowanie mediów został zrealizowany przez zespół Digital Media z Grupy Volkswagen. Agencja Altavia Kamikaze + K2 jest natomiast odpowiedzialna za część strategiczno-kreatywną, w tym m.in. za prace strategiczne, prace kreatywne (hasła kampanii) czy design (przygotowanie KV i projekty formatów reklamowych). Oznacza to poszerzenie współpracy pomiędzy marketerem i agencją o nowy obszar.
Kampania zaplanowana jest do końca 2024 roku. Volkswagen Group Polska (VGP) i Altavia Kamikaze + K2 współpracują ze sobą od początku 2023 r.
– Współpracujemy już niemal 2 lata i kompleksowo wspieramy markę Volkswagen w rozwijaniu ścieżek digital customer journey, analityce, marketing automation, rozbudowie istniejących stron internetowych i aplikacji oraz tworzeniu nowych rozwiązań cyfrowych nakierowanych na konwersję. Jest to dla nas duża satysfakcja, że ten zakres współpracy mogliśmy teraz poszerzyć o prace strategiczno-kreatywne, dzięki współpracy z zespołem Volkswagen Certyfikowane używane – mówi Łukasz Niemiec, digital & martech project manager w Altavia Kamikaze + K2.
Startująca obecnie kampania dotyczy wsparcia programu sprzedaży certyfikowanych aut używanych marki Volkswagen.
Do końca 2023 roku w Grupie Volkswagen funkcjonował jeden wspólny i wielomarkowy program sprzedaży i odkupu samochodów używanych marek Škoda, Volkswagen, Seat i Volkswagen Samochody Dostawcze – pod wspólną marką Das WeltAuto. W 2024 roku został on zastąpiony pięcioma oddzielnymi programami marek VGP – i tak obok programów Škoda Plus Certyfikowane używane, SEAT Certyfikowane używane, CUPRA Approved i Volkswagen Samochody Dostawcze Certyfikowane używane, na rynku pojawił się też program Volkswagen Certyfikowane używane, który podobnie jak wcześniej Das WeltAuto jest oficjalnym programem pojazdów używanych VGP, jednak w jego ofercie znajdują się wyłącznie pojazdy marki Volkswagen, oferowane wyłącznie przez autoryzowanych dealerów tej marki.
– Celem programu jest sprzedaż sprawdzonych aut używanych, których stan techniczny, przebieg i historia zostały szczegółowo sprawdzone poprzez rygorystyczny (117 etapowy!) test kontrolny. Zdanie tego testu jest potwierdzane Certyfikatem jakości marki Volkswagen. Działający przy salonach dealerskich tej marki program Volkswagen Certyfikowane używane sprawdzi się również u osób planujących sprzedaż swojego obecnego samochodu oferując darmową wycenę, korzystne oferty odkupu oraz możliwość zostawienia auta w rozliczeniu – mówi Karol Wiza, odpowiedzialny za komunikację marketingową samochodów używanych w Volkswagen Group Polska.
Do zadań Altavia Kamikaze + K2 należały prace strategiczne, prace kreatywne (hasła kampanii) oraz design (przygotowanie KV, projekty formatów reklamowych itp.). Agencja przygotowała dwie główne linie kreatywne: dla linii zasięgowej (z hasłem przewodnim „Bądź pewny. My jesteśmy”), oraz dla linii trade-in (z hasłem „Przesiądź się do Volkswagena”). Trade-in to sprzedaż samochodu przez dealera, połączona z odkupem od klienta jego poprzedniego auta.
– Przy tworzeniu claimu „Bądź pewny. My jesteśmy” skupiliśmy uwagę na wielowymiarowości pewności. Wiemy, że Volkswagen to pewna marka – zarówno jako samochód, który kierowca może posiadać, jak i jako brand, który wie, co oferuje. Z jednej strony pewność gwarantuje nam fakt, że kupujemy Volkswagena w autoryzowanym salonie tej marki, a z drugiej to, że używany pojazd został kompleksowo sprawdzony przez tych, którzy na danej marce znają się najlepiej – dodaje Karolina Skutnik.
Mediaplan kampanii przewiduje wykorzystanie: social mediów (formaty statyczne i dynamiczne: statyki i animacje), portali Otomoto/OLX (animacje), reklamy w Google (display na serwisach zewnętrznych i reklama performance). Działaniom tym towarzyszą materiały POS (w sieci dealerskiej marki Volkswagen) oraz długofalowa kampania search, wspierająca program Certyfikowane używane w wynikach wyszukiwania.