W tegorocznej odsłonie marka przekonuje odbiorców, że dania grillowe doskonale sprawdzają się jako pomysł na obiad przygotowywany dla rodziny i przyjaciół – nie tylko w plenerze, ale także w domowym zaciszu.
Na potrzeby kampanii został zrealizowany spot, który będzie emitowany na platformach VOD, YouTube, w mediach społecznościowych oraz z wykorzystaniem Addressable TV. Jego główny przekaz koncentruje się wokół przełamania nudy w kuchni, poprzez wprowadzenie do niej pomysłowych dań, bazujących na bułkach do hamburgerów marki Dan Cake.
Za całościowy koncept oraz realizację kampanii odpowiada studio brandingowe Bluespace, działające w ramach agencji Bluerank.
– Zależało nam na odczarowaniu konsumenckich schematów myślowych dotyczących okazji użycia bułek burgerowych i hot dogowych. Kampania wyciąga te produkty z wąskiego kontekstu spotkań grillowych czy zamówień restauracyjnych i umieszcza je nowych ramach. Wpisując się w repertuar codziennego obiadu domowego, zapewniamy całej kategorii produktowej większą dostępność w ramach map mentalnych konsumentów, co z kolei zapewnia bezpośrednie przełożenie na wzrost częstości zakupów – mówi Basia Szatanik, brand strategy supervisor w Bluerank.
Bazę kampanii stanowi aktywacja konsumencka, która odbywa się pod hasłem: „Przepis na Swojaka”. Zadaniem uczestników jest wejść na stronę www.GrillujZDanCake.pl, wykonać zadanie konkursowe – czyli stworzyć przepis na burgera, będącego kwintesencją polskości i bazującego na produktach Dan Cake – oraz nadać mu wymyśloną przez siebie, autorską nazwę. Do najciekawszych przepisów z pomocą sztucznej inteligencji zostaną wygenerowane obrazy ilustrujące zaproponowane przez uczestników receptury.
– W kampanii „Obiad podaje się na nowo” stawiamy na silne i zasięgowe wsparcie mediowe całej linii produktowej bułek do hamburgerów i hot dogów. Przy okazji w tym sezonie prezentujemy odświeżoną szatę graficzną opakowań. Zarówno kontekst kampanii, jak i aspekt kreatywny odnoszą się do faktu, że to właśnie w domu konsumenci najchętniej przyrządzają burgery, a samo danie poza ogromną popularnością w restauracjach i wyspecjalizowanych burgerowniach, stało się alternatywą dla klasycznych dań obiadowych. Chcemy inspirować do wykorzystania naszych bułek w przepisach na klasyczne hamburgery i zaprosić do zabawy z wykorzystaniem ulubionych, mniej oczywistych i typowych dodatków – podkreśla Wiktor Kowalski, head of marketing, Dan Cake Polonia.
W konkursie do wygrania są atrakcyjne nagrody, takie jak projektor Samsung freestyle, grille elektryczne Tefal, a także sygnowane fartuchy kuchenne.
Aktywacja będzie dodatkowo wspierana przez aktywność influencerów – Michała Mirlaka (zabojczopyszne) i Dawida Jedynaka (jedynak.gotuje). W ramach wyzwania rzuconego im przez markę, będą oni ze sobą rywalizowali na najlepsze obiadowe danie z grilla, bazujące na bułkach do burgerów Dan Cake.
W szeregu działań uwzględniona została również kampania outdoorowa oraz digital indoor w galeriach handlowych. Aktywność zaplanowana jest na cały czerwiec w dużych i średnich miastach w Polsce, w sumie na prawie 1 000 nośników.
Zaplanowane są również działania reklamowe w aplikacjach zakupowych: Blix i Listonic.
Kampania potrwa od 14 maja do 14 lipca br. Regulamin i szczegółowe informacje dostępne są na stronie akcji: www.GrillujzDanCake.pl