Betclic rozpoczął 13 sierpnia br. nową kampanię brandingową. Marka, po podpisaniu największej w historii polskiej piłki klubowej umowy sponsoringowej, obejmującej rozgrywki Betclic 1. Ligi, Betclic 2. Ligi i Betclic 3. Ligi, zaprezentowała serię spotów, w których główną rolę odgrywają kibice.
W ramach nowej kampanii bukmachera powstała seria spotów o długości 45, 15 i 8 sekund, a także gify i audioreklamy stadionowe. Marka planuje również działania OOH i ambientowe oraz aktywacje w kanałach społecznościowych Betclic. To między innymi kreatywne konkursy, relacje ze stadionów prowadzone przez kibiców czy tworzone przez nich, dedykowane formaty wideo skupione wokół rozgrywek piłkarskich.
Bohaterami spotów są kibice. Zawsze wierni, zawsze oddani, niezależnie od wyników drużyn, którym dopingują. Marka poprzez kampanię chce uhonorować prawdziwych fanów i pokazać, że kibicem może być każdy. Niezależnie od płci, wieku, przekonań i stylu życia. Zwraca także uwagę na poświęcenie i emocje jakie towarzyszą fanom, których niezależnie od wszystkiego łączy pasja do futbolu.
– W najnowszej kampanii odchodzimy nieco od naszego klasycznego podejścia do kampanii produktowych o lekkiej formie i zabawnym przekazie. Tym razem chcieliśmy skupić się na tym, co w sporcie najważniejsze – kibicach, wokół których i dla których tworzone są rozgrywki piłkarskie. Poprzez spoty chcemy pokazać to, co dla nich najcenniejsze i uhonorować osoby, które niezależnie od okoliczności, obrały swój kurs i podążają nim za swoim ukochanym klubem na dobre i na złe – mówi Bartłomiej Płoskonka, country manager Betclic.
Za koncepcję kreatywną kampanii odpowiada 180heartbeats + JUNG v MATT. Spoty wyprodukowało studio produkcyjne F25. Reżyserem spotów jest Michał Sierakowski, laureat nagrody Papaya New Directors, nominowany także do nagrody KTR za produkcję Stereopsis. Historia Karola Bieleckiego, ukazującą historię najbardziej znanego polskiego szczypiornisty. Autorem muzyki jest Wojciech Urbański, kompozytor i producent muzyczny oraz współtwórca projektu RYSY, a lektorem aktor Rafał Mohr. Zakupem mediów zajmuje się Star Media. W komunikacji projektu markę wspiera agencja K+ PR.
– Postawiłem na uchwycenie emocji towarzyszących kibicowaniu, starając się przedstawić je w szczery, dokumentalny sposób, który pozwala każdemu kibicowi odnaleźć w tym siebie. Jestem niezwykle wdzięczny za możliwość reżyserowania tych spotów, które, dzięki zaufaniu i współpracy, zaowocowały stworzeniem wyjątkowej, niekonwencjonalnej kampanii. Co więcej, cały materiał zrealizowaliśmy podczas jednego dnia zdjęciowego, co nadało produkcji szczególnej dynamiki. Wyróżnia nas również fakt, że oprócz tradycyjnych filmów, większość materiału powstała z nieruchomych zdjęć, które animowaliśmy ręcznie w postprodukcji – drukując je, wycinając, przesuwając i skanując, by nadać im niepowtarzalny charakter – wyjaśnia Michał Sierakowski, reżyser filmu.
– Kibice, naturalnie obok piłkarzy, są bohaterami każdego meczu. To właśnie ta myśl przyświecała nam podczas pracy nad tą kampanią. Chcieliśmy zmienić perspektywę, przenieść uwagę z boiska na trybuny i oddać hołd tym, którzy są zawsze. Poświęcenie i zaangażowanie fanów to coś, co budzi podziw, dlatego cieszymy się, że do kampanii udało nam się zaangażować prawdziwych kibiców i oddać stadionowego ducha – mówią Joanna Bauer i Joanna Wojtach, creative team w 180heartbeats + JUNG v MATT.
Kilka tygodni temu Betclic został sponsorem tytularnym rozgrywek Betclic 1. Ligi, Betclic 2. Ligi i Betclic 3. Ligi. W ramach umowy logotyp marki będzie obecny w identyfikacji wizualnej rozgrywek – logotypach lig obecnych na koszulkach i bandach reklamowych oraz podczas transmisji meczów w telewizji TVP Sport. Co więcej, w aplikacji Betclic dostępne są darmowe transmisje meczów Betclic 1. Ligi i wybranych meczów Betclic 2. Ligi. Umowa została podpisana na 4 lata i jest największym tego typu kontraktem w historii polskiej piłki klubowej zarówno pod kątem wartości jak i zakresu. Objęła bowiem aż 108 klubów, które dodatkowo otrzymały możliwość dołączenia do programu afiliacyjnego Betclic, a tym samym dodatkowego wsparcia od sponsora.