W trakcie trwającej kampanii prezydenckiej, SentiOne oraz SEC Newgate CEE połączyły siły, prezentując bezprecedensowe spojrzenie na dynamikę polskiego wyścigu o fotel prezydenta w sieci. Inicjatywa pod nazwą „Kto wygra wybory 2025” ma dostarczyć opinii publicznej, mediom, sztabom wyborczym oraz kandydatom rzetelnych i obiektywnych analiz danych pochodzących z polskiego internetu.
Przedsięwzięcie bazuje na informacjach pozyskiwanych za pośrednictwem SentiOne, które analizuje publikacje internetowe w tym rozprzestrzenianie się komunikatów o kandydatach w mediach społecznościowych. SEC Newgate CEE wnosi do projektu swoje doświadczenie w obszarze komunikacji i public affairs, zapewniając ekspercką interpretację zebranych danych oraz ich kontekstualizację w dynamicznym środowisku politycznym.
– Wszyscy mamy już świadomość jak duża część dyskursu politycznego tworzy się w sieci, dlatego analiza danych z internetu oferuje unikalną perspektywę na kampanię wyborczą, często niedostępną w tradycyjnych sondażach opinii publicznej. Nasz projekt ‘Kto wygra wybory 2025’ pozwala na głębsze zrozumienie obecnych emocji i dyskusji toczących się online wokół poszczególnych kandydatów – mówi Jan Kołątaj, business director CEE w SentiOne.
– Tworzymy z SentiOne synergię awangardowych metodologii analizy internetowych dyskursów politycznych z naszym bogatym agencyjnym doświadczeniem komunikacyjnym. Ta fuzja kompetencji buduje unikalną perspektywę analityczną, umożliwiając podmiotom zainteresowanym dynamiką przedwyborczych sondaży prezydenckich pozyskanie nowatorskich i wartościowych konkluzji na temat wyborów – dodaje Jagoda Prętnicka-Markiewicz, account director SEC Newgate CEE.
Raporty opracowywane cyklicznie przez najbliższe tygodnie obejmą między innymi analizę popularności kandydatów, liczbę i zasięg wypowiedzi, główne źródła dyskusji, topowe domeny, analizę porównawczą kandydatów oraz krótkie podsumowanie ich kluczowych postulatów, a ponadto analizę wydźwięku wypowiedzi. Publikacje zostaną wzbogacone także o eksperckie komentarze, które pozwolą na identyfikację kluczowych momentów kampanii wpływających na dynamikę dyskusji.
Partnerstwo merytoryczne w projekcie zadeklarowali między innymi kolektyw analityczny Res Futura, Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS oraz Collegium Civitas.
Raporty znaleźć można na stronie kto-wygra-wybory-2025.sentione.com.