Wystartowała edukacyjna kampania „Scamming out! Stop oszustwom internetowym!”

Wystartowała kampania Scamming Out! Stop oszustwom internetowym, zainicjowana przez redakcje Pulsu Biznesu i bankier.pl. Kampania jest skierowana zarówno do indywidualnych użytkowników internetu, biznesu jak i decydentów. Potrwa 3 miesiące. Patronat objęło Ministerstwo Cyfryzacji, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) oraz Komisja Nadzoru Finansowego (KNF). Partnerami kampanii zostali PKO Bank Polski, ORLEN, PZU, KIR, mBank, Nest Bank i Orange. Partnerem komunikacyjnym jest agencja RedRaccoon.

Fałszywe reklamy i oszukańcze strony internetowe, podszywające się pod znane firmy i osoby zalewają internet. W ostatnich tygodniach w mediach społecznościowych pojawia się mnóstwo oszukańczych aukcji na rzecz powodzian, fake newsów z szokującymi tytułami o rzekomych ofiarach powodzi, zamieszczanych po to, żeby wyłudzić wrażliwe dane użytkowników internetu. Przestępcy okradają tysiące Polaków. Straty z tytułu oszustw finansowych przekraczają pół miliarda złotych rocznie.

– Wspólnie z partnerami tworzymy platformę wymiany wiedzy i doświadczeń z zakresu przeciwdziałania scamom finansowym. Rozmawiamy ze specjalistami, jak walczyć z oszustwami. Opisujemy metody przestępców i sposoby radzenia sobie z nimi w różnych krajach. Będziemy wspólnie szukali rozwiązań zwiększających skuteczność walki ze scamami – tak ideę kampanii komentuje Eugeniusz Twaróg, zastępca redaktora naczelnego Pulsu Biznesu i jej inicjator.

Centralnym punktem kampanii będzie strona scammingout.pl, która stanie się hubem informacyjnym zagadnień związanych z internetowymi oszustwami. Będzie dostarczać newsy dotyczące oszustw internetowych, poradniki jak je rozpoznawać i się przed nimi chronić, artykuły eksperckie dotyczące tego, jakie rozwiązania mogą spowodować, że będziemy wszyscy czuli się bezpieczniej.

To bardzo ważna i potrzebna kampania. Tym bardziej cieszę się, że wspólnie z partnerami mamy okazję przygotować szereg wartościowych treści – debat, artykułów eksperckich, raportów i poradników. Dokładamy do tego również niestandardowe aktywności angażujące czytelników, w tym np. wideoklip złożony z fejkowych reklam czy współprace z influencerami. Na stronie dostępny jest także quiz sprawdzający wiedzę Polaków na temat scamów oraz sondaż, w którym będzie badana skala zjawiska – mówi Monika Tańska, head of content marketing w Bonnier Business Polska.

W trakcie kampanii redakcje podejmą również tematykę konkretnych momentów
i wydarzeń (CyberMonday, Black Week, świąteczne zakupy prezentów, fałszywe zbiórki charytatywne), które są szczególnie istotne z punktu widzenia internetowych oszustów. Wchodząc na stronę dowiemy się jak je rozpoznawać i co najważniejsze, jak się przed nimi chronić oraz jak rozmawiać o nich ze swoimi bliskimi.

– Zachęcamy wszystkie organizacje, ekspertów i osoby publiczne, którym zależy na ukróceniu tych przestępczych procederów, do wsparcia naszej kampanii. Czujemy, że doszliśmy do momentu, w którym część działań po prostu należy wziąć we własne ręce – dodaje Eugeniusz Twaróg.

Za koncepcję kampanii i jej treści odpowiadają redakcje Pulsu Biznesu i bankier.pl.