Sembot, polska firma zajmująca się automatyzacją i optymalizacją kampanii reklamowych w internecie, zaprezentowała swoje nowe narzędzie – wirtualnego marketera AI. Sembot AI to pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie. Pozwala pracownikom marketingu na oddelegowanie swoich zadań do sztucznej inteligencji. To kilkadziesiąt codziennych procesów, które w jednej chwili może wykonać AI.
W Sembot prace nad wprowadzeniem sztucznej inteligencji do oprogramowania ułatwiającego działania w branży e-commerce trwały od lat. Dotąd w performance marketingu opierano się głównie na powtarzalnej i nudnej pracy przy wykorzystaniu narzędzi analitycznych. Automatyzacja i sztuczna inteligencja pozwalają obsługę codziennych procesów niemal całkowicie wyeliminować. Punktem przełomowym było upublicznienie ChataGPT, czyli pierwszego narzędzia dającego masowy dostęp do sztucznej inteligencji. Za nim jak grzyby po deszczu zaczęły powstawać kolejne projekty bazujące na AI. Od tego momentu nie było już możliwości rozwoju bez sztucznej inteligencji.
– Stąd niemal natychmiastowa decyzja, żeby Sembot stał się firmą typu „AI First”. Głównym naszym założeniem było to, żeby wbudować sztuczną inteligencję w nasz produkt, który oferujemy sklepom internetowym czy agencjom reklamowym. Napisaliśmy od nowa system, który zmienia język używany przez ludzi w komunikacji z chatem AI na konkretne działania marketingowe – opisuje Bartosz Ferenc. – Równolegle rozpoczęliśmy procedurę dołączenia do środowiska ChatGPT jako niezależnie działająca wtyczka. Zgłosiliśmy się w pierwszym możliwym momencie i po dwóch miesiącach otrzymaliśmy zgodę. Dzięki temu już w marcu 2023 klienci z całego świata mogli korzystać z naszego rozwiązania – dodaje.
Wirtualny asystent AI to przełom w e-commerce
Wtyczka była jednak dopiero początkiem drogi, która doprowadziła do stworzenia Sembot AI. Przez kolejny rok, 16-osobowy zespół specjalistów pracował, aby stworzyć narzędzie, które zmienia zasady gry w e-marketingu. Rozwiązanie było testowane od razu w praktyce, bo Sembot ma w swoich strukturach również agencję performance. Pracownicy firmy znają więc wszystkie najbardziej palące problemy zarówno po stronie zleceniodawców, jak i osób realizujących kampanie reklamowe.
Tym sposobem stworzono Sembot AI, które oferuje funkcje usprawniające zarządzanie kampaniami reklamowymi, i w szczególności jest to rozwiązanie dla firm poszukujących efektywnych i innowacyjnych sposobów na wyróżnienie się w cyfrowym świecie. Rozwiązanie może zarówno zastąpić marketera dla klientów szukających taniej i efektywnej usługi, jak również pozwolić specjalistom znacznie podnieść swoją sprawność i wyeliminować rutynowe działania.
– Naszym punktem wyjścia było ułatwienie pracy reklamodawcom, jak i specjalistom od marketingu. Po prostu dobrze mieć pod ręką asystenta, który odpowie na wszystkie twoje pytania związane ze sprzedażą w internecie. Zna najlepsze praktyki, wie wszystko o twoich danych. Codziennie sprawdza, co dzieje się na kontach reklamowych, regularnie odwiedza twoją stronę i sugeruje poprawki. Analizuje konkurencje, widoczność twojej oferty i porównuje ceny z innymi oferentami. Wykonuje setki drobnych czynności, które zawsze były z tyłu głowy, ale nie było komu ich zlecić. Wiedzieliśmy, że mając taką osobę, to każdy biznes czerpałby znacznie większe korzyści z marketingu internetowego. Zadania przekraczają jednak możliwości poznawcze jednej osoby i na pewno nie byłaby ona dyspozycyjna całą dobę. Dlatego stworzyliśmy wirtualnego asystenta Sembot AI – zaznacza Bartosz Ferenc.
Jak podkreśla założyciel Sembota, takiego narzędzia, który w holistyczny sposób wspiera w pracy reklamodawców i zespoły marketingowe nie stworzył jeszcze nikt na świecie.
Co wyróżnia Sembot AI?
Zacznijmy od panelu analitycznego. Jak podkreślają twórcy oprogramowania, to nie jest zwykły interfejs użytkownika.
– To jak centrala dowodzenia, gdzie wszystkie dane z Google Ads, Google Analytics, Google Search Console, Google Merchant Center, Microsoft Advertising czy Facebooka mieszczą się pod jednym dachem. Wyobraźcie sobie, że można podejmować decyzje biznesowe, mając pełny obraz sytuacji, nie wychodząc z jednej aplikacji – opisuje Ferenc.
Idąc dalej, Sembot AI ma wbudowany inteligentny czat – Marketera AI, który zna odpowiedzi na wszystkie pytania o dane kampanii. Dzięki zaawansowanym algorytmom AI, narzędzie to jest dostępne przez całą dobę, zapewniając wsparcie i natychmiastowe odpowiedzi przetworzone w taki sposób, aby od razu móc z nich korzystać. Interfejs jest proaktywny – działa dokładnie tak samo jak pracownik agencji w komunikacji z klientem.
Sembot AI zajmuje się też głęboką analizą danych z wszystkich kanałów reklamowych, która pozwala podejmować kluczowe decyzje dotyczące zarówno pojedynczych produktów z oferty jak i całych kampanii.
Analizie poddawana jest też konkurencja. Dzięki temu firma uzyskuje natychmiastową przewagę choćby dzięki sprawdzeniu cen podobnych produktów czy ich pozycji w największych systemach reklamowych.
Sembot AI zasugeruje również optymalizację. – To jak mieć mentoring od topowych specjalistów performance, którzy podpowiedzą jak jeszcze można poprawić kampanie, żeby działały jak szwajcarski zegarek – komentuje Bartosz Ferenc.
Na koniec jeszcze trzy funkcjonalności Sembot AI. Pierwsza to automatyzacja raportów, która znacznie oszczędza czas i zasoby, dostarczając marketerom i właścicielom firm gotowe wnioski i dokumenty. Druga natomiast to automatyzacja działań i powiadomienia, czyli osobisty sekretarz, który nie tylko przypomina o ważnych kwestiach, ale również sugeruje optymalizacje, pomagając w maksymalizacji efektywności kampanii. Ostatnia – prawdopodobnie najważniejsza to system obsługi zadań. Do systemu trafiają zgłoszenia wygenerowane przez użytkownika, uruchomione procesy, monitoring poczty czy analiza transkrypcji wideo-konferencji. Tak utworzone zadania mają sugerowane rozwiązania, co pozwala jednym kliknięciem wykonać działanie. Skraca to wielokrotnie niezbędny czas na wykonanie czynności.
– Już teraz nasz Sembot AI realizuje kilkadziesiąt procesów, będących codziennością dla sumiennych specjalistów performance. Z każdym tygodniem dochodzi kilka kolejnych i w najbliższym czasie pokryjemy za pomocą AI niemal 100% rutynowych zadań marketera – zapowiada Ferenc.
– Niezależnie, od etapu, na jakim znajduje się twoja firma, to jest przyszłość e-marketingu. Korzyści odczują wszyscy – mali reklamodawcy, gdyż zyskają możliwość skuteczniejszego prowadzenia kampanii we własnym zakresie. Natomiast specjaliści – zarówno inhouse jak i w agencjach – zaoszczędzą czas i podniosą jakość swojej pracy – dodaje Ferenc.