WPP umacnia dziś swoją pozycję lidera w branży usług marketingowych w erze inteligentnych technologii, ogłaszając uruchomienie swojej firmy mediowej opartej na sztucznej inteligencji – WPP Media.
Odpowiadając na rosnące potrzeby marketerów w zakresie kompleksowych rozwiązań, WPP zmienia nazwę swojej globalnej firmy mediowej z GroupM na WPP Media. WPP Media zarządza inwestycjami w media o wartości ponad 60 miliardów dolarów rocznie i współpracuje z ponad 75% największych światowych reklamodawców w ponad 80 krajach. Marki takie jak Mindshare, Wavemaker oraz EssenceMediacom będą nadal działać w ramach WPP Media, oferując klientom dedykowane zespoły, jednocześnie korzystając ze wspólnych zasobów, technologii i wsparcia.
WPP Media jest w pełni zintegrowana z globalną siecią agencji WPP i jej możliwościami dzięki platformie WPP Open – systemowi marketingowemu opartemu na sztucznej inteligencji. Platforma ta stanowi najbardziej zaawansowane rozwiązanie w branży, umożliwiając realizację usług kreatywnych, produkcyjnych, analitycznych, commerce’owych oraz spersonalizowanych rozwiązań mediowych na dużą skalę. WPP Open wspierana jest rocznym budżetem inwestycyjnym w wysokości 300 milionów funtów oraz partnerstwami z czołowymi firmami zajmującymi się sztuczną inteligencją.
W pełni zintegrowana oferta WPP Media pozwala klientom na połączenie działań w obszarze mediów, danych i produkcji, a także na holistyczne zarządzanie wszelkimi aktywnościami mediowymi (owned, earned, shared, paid) – dzięki temu możliwe jest dostarczanie spersonalizowanych treści na dużą skalę. Usługi WPP Media zostają w ten sposób wzbogacone o najlepsze w swojej klasie rozwiązania w zakresie handlu elektronicznego oraz zaawansowane narzędzia pomiarowe i analityczne.
WPP Media kładzie również nacisk na rozwój pracowników, inwestując w programy edukacyjne i szkoleniowe, które przygotują ich do zawodów przyszłości. Celem jest wyposażenie zespołów w umiejętności niezbędne do przewodzenia transformacji marketingu i mediów w erze sztucznej inteligencji.
Więcej informacji na temat zintegrowanych możliwości WPP Media oraz nowej tożsamości marki można znaleźć na stronie wppmedia.com.
– Konsumenci już teraz oczekują, że reklamy będą trafne i angażujące, a proces zakupowy – bezproblemowy. Te oczekiwania będą tylko rosły w erze sztucznej inteligencji. WPP Media została stworzona z myślą o świecie, w którym media są wszędzie i we wszystkim. Inwestując w nasz produkt oparty na AI, integrując ofertę z danymi i technologią oraz rozwijając umiejętności naszych pracowników, pomagamy klientom wyprzedzać zmieniające się zachowania konsumentów i uzyskać dostęp do nieograniczonych możliwości wzrostu, jakie będzie oferować sztuczna inteligencja – powiedział Brian Lesser, CEO WPP Media.
Dzisiejsze ogłoszenie zbiegło się z premierą nowej kampanii B2B WPP, skierowanej do liderów biznesu i decydentów ds. marketingu. Kampania ta podkreśla kompetencje WPP w zakresie sztucznej inteligencji, jej zintegrowaną ofertę oraz zaawansowane platformy WPP Open. Więcej informacji można znaleźć na stronie wpp.com/ai.
– Wierzymy, że WPP jest najsilniejszym partnerem marketingowym dla wiodących światowych marek w erze sztucznej inteligencji, gdzie technologia i talent idą w parze. Zmiana na WPP Media jest kontynuacją naszej strategii upraszczania i integrowania oferty dla klientów. Podczas gdy GroupM powstało w czasach, gdy kluczowa była skala mediów, WPP Media odzwierciedla siłę sztucznej inteligencji, danych i technologii oraz prostsze, bardziej zintegrowane rozwiązania – powiedział Mark Read, CEO WPP.
– Nasza wizja przyszłości jest jasna – marketing zasilany danymi, prowadzony przez doskonale zintegrowane zespoły utalentowanych ludzi i pełen nowych możliwości dla naszych klientów – dodał.