WPP Media po raz kolejny zajęła pierwsze miejsce w Polsce wśród grup mediowych w rankingu COMvergence „Media Agency, Billings & Market Shares”, który podsumowuje rok 2024 pod względem obrotów i udziałów rynkowych. Dodatkowo marka przynależąca do WPP Media – EssenceMediacom – utrzymała pozycję lidera wśród agencji mediowych nad Wisłą. Marki Mindshare i Wavemaker (obie w WPP Media) również znalazły się w TOP5 w Polsce.
WPP Media osiągnęła najlepszy wynik spośród wszystkich grup mediowych w naszym kraju, z billingami na poziomie 940 mln dolarów (+26,7% w porównaniu z 2023 rokiem), co dało jej aż 28,5% udziału w rynku. Publicis Media zajęło drugie miejsce (642 mln dolarów i 19,4% udziału), a Omnicom Media Group uplasowała się na trzeciej pozycji (298 mln dolarów i 9% udziału).
– Czasem mówi się, że łatwiej zdobyć szczyt niż się na nim utrzymać. My pokazujemy, że można robić jedno i drugie – i to z dużą przewagą. Nasze wyniki w rankingu COMvergence to zasługa przede wszystkim ludzi – zarówno naszego zespołu, który każdego dnia daje z siebie wszystko, jak i klientów, którzy obdarzają nas swoim zaufaniem. To właśnie dzięki tej współpracy możemy łączyć dane, technologię i kreatywność w sposób, który przynosi realne efekty. I robimy to skutecznie na każdym rynku, każdego dnia – komentuje Izabela Albrychiewicz, CEO WPP Media CEE.
Marka EssenceMediacom ponownie zajęła pierwsze miejsce wśród marek mediowych w Polsce, osiągając 336 mln dolarów billingów (+17,1% r/r). Za nią w rankingu znajduje się Starcom (280 mln dolarów) oraz Mindshare, które uplasowało się na trzecim miejscu z wynikiem 257 mln dolarów (+49% r/r). Wavemaker zajął czwarte miejsce z 249 mln dolarów (+14,8% r/r), co oznacza, że trzy marki WPP Media – EssenceMediacom, Mindshare i Wavemaker – znalazły się w polskim TOP5.
Na arenie międzynarodowej WPP Media osiągnęła 64,6 mld dolarów w billingach (+3,6% r/r), co daje jej przewagę o prawie 10 mld dolarów nad kolejną grupą w zestawieniu. Grupa prowadzi w 22 z 48 analizowanych rynków, w tym w kluczowych regionach APAC (20,6 mld dolarów) i EMEA (25,4 mld dolarów). EssenceMediacom (#2), Mindshare (#3) i Wavemaker (#5) znalazły się w ścisłej czołówce globalnego rankingu marek mediowych.