Worldline wprowadza system routingu oparty na sztucznej inteligencji

Worldline wprowadza na rynek rozwiązanie do inteligentnego routingu, opartego na sztucznej inteligencji, które zrewolucjonizuje sposób akceptacji płatności na całym świecie. Testy pilotażowe pokazały, że rozwiązanie to pozwala zwiększyć tzw. wskaźnik autoryzacji płatności (odsetek transakcji zaakceptowanych przy pierwszej próbie dokonania płatności) dodatkowo jeszcze o ponad 2%, podczas gdy sam routing oparty na regułach poprawia ten wskaźnik o 3%.

Technologia inteligentnego routingu firmy Worldline wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizowania danych transakcyjnych i wybierania optymalnych ścieżek płatności w czasie rzeczywistym, umożliwiając osiągnięcie lepszych wskaźników autoryzacji płatności. Niektórzy merchanci, biorący udział w pilocie, doświadczyli wzrostu współczynników autoryzacji o dodatkowe 2% (oprócz 3-proc. wzrostu uzyskanego dzięki routingowi opartemu na regułach). Obecne rozwiązanie oparte na regułach skierowało transakcje do akceptanta z niską opłatą interchange, co w przypadku jednego klienta przyniosło wzrost przychodów o 1,63 miliona euro.

Poprzez zwiększanie współczynników autoryzacji i obniżanie kosztów, Worldline pomaga klientom w łatwy sposób zwiększyć przychody. Rozwiązanie oferuje unikalną dwuwarstwową strategię routingu, łączącą niezawodność z góry określonych reguł z elastycznością uczenia maszynowego (ang. machine learning). Pozwala to firmom dostosować procesy płatności do indywidualnych potrzeb operacyjnych.

Kluczowe korzyści dla przedsiębiorstw

  • Omnichannel: usługa oparta na regułach może być wykorzystywana zarówno w transakcjach online, jak i w sklepach stacjonarnych.
  • Globalny zasięg: technologia ta wspiera środowiska wielowalutowe z wieloma akceptantami i umożliwia inteligentną obsługę płatności transgranicznych.
  • Routing oparty na sztucznej inteligencji: ta funkcja wykorzystywana przez globalne firmy e-commerce wybiera najkorzystniejszych akceptantów, zwiększając wskaźniki konwersji.

Dzięki routingowi opartemu na sztucznej inteligencji zwiększamy wskaźniki autoryzacji płatności poprzez inteligentniejsze podejmowanie decyzji i otwieramy nowe źródła przychodów dla naszych klientów. W Worldline postrzegamy płatności jako siłę napędową rozwoju firm, a dzięki temu rozwiązaniu pomagamy firmom zrealizować ten cel. Naszą misją jest umożliwienie przedsiębiorstwom osiągnięcia jeszcze większej wydajności, oszczędności oraz optymalizacji procesów płatności – mówi Khali Kammoun, dyrektora ds. usług wspólnych w Worldline Merchant Services.

Rozwiązanie Worldline jest już wykorzystywane przez klientów z sektora e-commerce na całym świecie i wkrótce będzie dostępne dla innych platform płatniczych Worldline. Dzięki takim wynikom, to wzbogacone o sztuczną inteligencję rozwiązanie pozycjonuje Worldline jako zaufanego innowatora wyznaczającego nowe standardy w zakresie inteligentnego zarządzania płatnościami. Ponadto, zapewnia ono też większą efektywność operacyjną i wyższy poziom satysfakcji klientów dzięki mniejszej liczbie odrzuceń transakcji.