WhatsApp wprowadza narzędzia reklamowe 

16 czerwca WhatsApp ogłosił wprowadzenie nowych funkcji, które pojawią się w oddzielnej zakładce Aktualizacje. 

Wśród nowych funkcji wprowadzono m.in.:

  • Subskrypcje kanałów: użytkownicy będą mogli wspierać swoje ulubione kanały, aby otrzymywać specjalne treści dla subskrybentów za miesięczną opłatą.
  • Promowane kanały: funkcja pozwoli na odkrywanie nowych kanałów poprzez sugerowanie tych, które mogą zainteresować użytkownika
  • Reklamy w statusach: Kanały i firmy będą mogły również wykupić reklamę w sekcji Status, aby łatwo wyświetlać się potencjalnym obserwującym lub klientom na WhatsAppie. 
  • Są to pierwsze rozwiązania reklamowe na WhatsApp w historii aplikacji. 

Podobnie jak w przypadku innych funkcji WhatsApp, również te zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnej prywatności. Osobiste wiadomości, połączenia i statusy pozostają szyfrowane end-to-end, co oznacza, że nikt (nawet WhatsApp) nie może ich zobaczyć ani usłyszeć.

Więcej na ten temat można przeczytać w najnowszym wpisie na blogu WhatsApp oraz na specjalnej stronie skierowanej do przedsiębiorców chcących skorzystać z nowych opcji reklamowych.