16 czerwca WhatsApp ogłosił wprowadzenie nowych funkcji, które pojawią się w oddzielnej zakładce Aktualizacje.
Wśród nowych funkcji wprowadzono m.in.:
- Subskrypcje kanałów: użytkownicy będą mogli wspierać swoje ulubione kanały, aby otrzymywać specjalne treści dla subskrybentów za miesięczną opłatą.
- Promowane kanały: funkcja pozwoli na odkrywanie nowych kanałów poprzez sugerowanie tych, które mogą zainteresować użytkownika
- Reklamy w statusach: Kanały i firmy będą mogły również wykupić reklamę w sekcji Status, aby łatwo wyświetlać się potencjalnym obserwującym lub klientom na WhatsAppie.
- Są to pierwsze rozwiązania reklamowe na WhatsApp w historii aplikacji.
Podobnie jak w przypadku innych funkcji WhatsApp, również te zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnej prywatności. Osobiste wiadomości, połączenia i statusy pozostają szyfrowane end-to-end, co oznacza, że nikt (nawet WhatsApp) nie może ich zobaczyć ani usłyszeć.
Więcej na ten temat można przeczytać w najnowszym wpisie na blogu WhatsApp oraz na specjalnej stronie skierowanej do przedsiębiorców chcących skorzystać z nowych opcji reklamowych.