Polski martech Voucherify, od dekady sprzedający swoje rozwiązania za granicą dla takich marek jak: Michelin, TUI czy KFC, wkracza na rodzimy rynek z innowacyjnym podejściem do lojalizacji klientów, dostosowanym do ery sztucznej inteligencji i agentów AI. Technologia Voucherify to koniec nieprzydatnych punktów lojalnościowych czy masowych rabatów. Rozwiązanie chroni marżę sprzedawcy i jednocześnie podnosi jakość doświadczeń zakupowych klientów, dzięki dogłębnej personalizacji ofert i promocji. Voucherify zapewnia e-commerce szybką integrację, precyzyjne testowanie oraz krótszy time-to-market dla kampanii promocyjnych. Według analiz tylko w tym roku firmy na świecie wydały ponad 15 mld USD na utrzymywanie relacji z klientami. Badania pokazują również, że aż 43 proc. marketerów nie potrafi jednoznacznie ocenić zwrotu z inwestycji w programy lojalnościowe. Tymczasem technologia Voucherify zwiększa wartość i rentowność koszyka, a co najważniejsze – jest w pełni transparentna i mierzalna.
Voucherify, założony w Katowicach w 2013 r. przez Tomasza Pindla, Pawła Rychlika i Michała Sędzielewskiego, zaczynał jako software house realizujący projekty dla klientów z całego świata. Już wtedy jego założyciele zauważyli, że globalne oraz lokalne marki mają trudności z szybkim uruchamianiem i zarządzaniem kampaniami promocyjnymi oraz programami lojalnościowymi. W odpowiedzi na te wyzwania powstał Voucherify Promotion Engine – autorska platforma umożliwiająca działom marketingu samodzielne tworzenie, personalizację i optymalizację promocji w czasie rzeczywistym, bez wsparcia zespołów IT, przy minimalnym wysiłku integracyjnym.
Firma, działając na globalnym rynku loyalty management wycenianym w 2025 r. na ponad 15 mld USD, zdobyła zaufanie już ponad 350 klientów, m.in.: Boscha, KFC, Michelina czy Easyjet i obsługuje miliony konsumentów na kilkudziesięciu rynkach. Voucherify generuje tym samym wielomilionowe przychody, przez ostatnie 5 lat zwiększając je o 300 proc. Teraz Voucherify oficjalnie wchodzi na polski rynek, oferując najnowszą odsłonę swojej platformy i odpowiadając na rosnące potrzeby firm w zakresie nowoczesnych, mierzalnych i skutecznych działań lojalizacyjnych.
–Lojalizacja w e-commerce nadal ma duże znaczenie, ale dotychczasowe formy jej osiągania się wypaliły. W Polsce marki wciąż inwestują w systemy, które trudno zmierzyć, aktualizować i dopasować do rzeczywistych zachowań klientów. Wysokie rabaty obniżają marżę, kampanie trwają tygodniami, a każda zmiana wymaga zaangażowania działu IT. W efekcie marketing spowalnia, a konkurencja zyskuje przewagę. Czas na optymalizację promocji, nie kolejne punkty. Firmy potrzebują narzędzi, które pozwolą im eksperymentować szybciej i reagować w czasie rzeczywistym – podkreśla Tomasz Pindel, CEO Voucherify.
Dlatego Voucherify opracował technologię, umożliwiającą szybkie tworzenie, testowanie i optymalizowanie kampanii promocyjnych przy minimalnym wysiłku technicznym.
Promocje real-time. Bez działu IT
Historie globalnych klientów Voucherify pokazują, że zastosowanie Voucherify Promotion Engine przekłada się na wyraźną efektywność czasową i kosztową. TIER Mobility skróciło czas zarządzania kampaniami aż o 70 proc. oraz zmniejszyło liczbę oszustw związanych z kuponami o 60 proc. Z kolei brytyjska porównywarka cen kolejowych Trainline odnotowała 6-krotnie wyższe wskaźniki konwersji w kampaniach prowadzonych za pomocą Voucherify w porównaniu z tradycyjnymi metodami, a dzięki rozbudowanym możliwościom targetowania i szczegółowej analityce osiągnęła wyraźnie wyższe niż wcześniej ROI z promocji.
–Nasze doświadczenia z wdrożeń dla firm z całego świata pokazują pozornie zaskakujące korelacje. Np. dobrze zaprojektowane, inteligentne i testowane dynamicznie upusty na poziomie zaledwie 7 proc. od ceny bazowej mogą przynieść lepsze efekty pod kątem skumulowanych zysków niż tradycyjne, masowe rabaty rzędu 50 proc. Kluczem jest bowiem stworzenie odpowiedniej zachęty, w odpowiednim czasie do właściwego klienta oraz nieustanne, szybkie i automatyczne szukanie coraz lepszych rozwiązań, w czym pomaga sztuczna inteligencja zaszyta w naszej technologii – zaznacza Tomasz Pindel, CEO Voucherify.
Voucherify Promotion Engine pozwala firmom tworzyć spersonalizowane oferty dopasowane do zachowań, historii zakupów i preferencji klientów. System umożliwia eksperymentowanie z promocjami, prowadzenie testów A/B wspieranych przez AI oraz automatyczną optymalizację działań w czasie rzeczywistym. Dzięki temu marketerzy mogą szybciej reagować na dane, zwiększać skuteczność kampanii i maksymalizować zwrot z inwestycji – widoczny od razu w panelu analitycznym – od ROI i konwersji, po wartość koszyka i powtarzalność zakupów.
Integracja z Voucherify Promotion Engine jest szybka i prosta – system działa jako plug-in, który wykorzystuje dane już posiadane przez firmę: o klientach, produktach i transakcjach z systemów CRM, CDP lub innych źródeł. Platforma uzyskuje dostęp do danych wyłącznie w celu realizacji kampanii i nie przechowuje ich na stałe. Po integracji działy marketingu mogą samodzielnie tworzyć i uruchamiać kampanie promocyjne we wszystkich kanałach – online, mobile i offline – skracając czas realizacji nawet o 70% w porównaniu z tradycyjnymi systemami. Promocje można definiować przez API lub intuicyjny kreator no-code, a zarządzać nimi z poziomu jednego pulpitu. Dzięki temu możliwa jest też automatyzacja i skalowanie kampanii – niezależnie od liczby rynków, marek czy produktów.
Szybko, eksperymentalnie, mierzalnie. Z AI
– Voucherify jest rozwijane z myślą o nadchodzącej rewolucji agentów AI. System umożliwia automatyczną optymalizację promocji, zarówno pod kątem indywidualnych klientów, jak i inteligentnych asystentów zakupowych, dzięki czemu działania marketingowe stają się bardziej efektywne, elastyczne i skalowalne. Co więcej, sztuczna inteligencja upraszcza zarządzanie kampaniami, pozwalając marketerom pracować w naturalnym języku. Już teraz mogą po prostu zapytać w oknie czatu o wyniki promocji czy skuteczność konkretnej kampanii – podkreśla Tomasz Pindel, CEO Voucherify.
Wiele firm wciąż myśli o lojalizacji w kategoriach rozbudowanych programów, punktów i złożonych struktur, które wymagają ciągłego zaangażowania zespołów i generują finansowe zobowiązania trudne do utrzymania. Tymczasem sedno lojalizacji nigdy nie tkwiło w systemie punktowym – jej celem jest zwiększenie sprzedaży. Kluczowe jest, aby klienci kupowali częściej, chętniej i zwiększali wartość koszyka. Osiągnięcie tego nie wymaga skomplikowanych systemów czy długich procesów, lecz umiejętnego wykorzystania danych, personalizacji i zastosowania odpowiedniego bodźca we właściwym momencie.
– Trzeba je testować, mierzyć i weryfikować, aby wybrać najbardziej skuteczne rozwiązania. Tradycyjne programy nie sprawdzą się w „agentowej rzeczywistości”. Są zbyt rozbudowane, powolne i generyczne, by szybko testować oraz tworzyć nowe scenariusze promocji – tłumaczy Tomasz Pindel, CEO Voucherify.
Badania pokazują, że personalizacja jest obecnie najważniejszym obszarem inwestycji dla marek, chcących zwiększyć zaangażowanie i retencję klientów – wskazuje ją aż 58 proc. firm. Inny raport mówi zaś, że marki uznawane przez klientów za ulubione szanują relacje, jakie z nimi zbudowali, m.in. poprzez uwzględnianie ich preferencji czy pamiętanie wcześniejszych interakcji. Co więcej, członkowie programów, którzy korzystają ze spersonalizowanych nagród, wydają rocznie średnio 4,3 razy więcej niż pozostali klienci.



