Po rekordowym debiucie w 2024 roku, pierwszy w Polsce festiwal muzyczny zrealizowany w metaverse powraca na platformę Roblox. Głównym partnerem tegorocznej edycji Virtual Vibes został Bank Millennium. W gronie partnerów znalazły się również marki Doritos i Pepsi. Za ideę, przygotowanie i realizację wydarzenia odpowiada ponownie należąca do Group One agencja Game Changer. Koncert główny odbędzie się 13 czerwca o godz. 19:00.
W 2024 roku „Virtual Vibes” przyciągnęło ponad 300 000 unikalnych użytkowników, a koncert otwarcia śledziło 130 000 osób – zarówno w Robloxie, jak i w transmisjach na TikToku i Twitchu. Tegoroczna edycja ponownie stawia na koncert topowych polskich artystów jako główny punkt wydarzenia, jednocześnie rozszerzając znane już funkcjonalności o nowe elementy interakcji – w tym rozwinięty system V-coin, dodatkowe zadania, nagrody oraz bardziej rozbudowaną personalizację awatarów.
– To już druga edycja naszego festiwalu i z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że z pewnością nie ostatnia. Pierwsza odsłona przerosła wszelkie oczekiwania – zarówno pod względem popularności wydarzenia, jak i zaangażowania użytkowników. Ogromnie cieszy nas zaufanie partnerów takich jak Bank Millennium, Pepsi i Doritos, którzy zdecydowali się wesprzeć nasz projekt w tym roku. To kolejny krok w kierunku budowania realnej alternatywy dla klasycznych wydarzeń muzycznych. Zmieniamy sposób, w jaki młodzi konsumenci wchodzą w interakcję z markami – w świecie metaverse, który daje przestrzeń do prawdziwej relacji i wartościowego doświadczenia – mówi Tomasz Przeździecki, CEO Game Changer.
Hasłem tegorocznej edycji Bank Millenium Virtual Vibes jest „Festiwal, który Cię słucha” – podkreśla to kierunek rozwoju wydarzenia, w którym coraz większy nacisk kładzie się na aktywny udział odbiorców. Użytkownicy nie tylko eksplorują i obserwują, ale realnie wpływają na zawartość wydarzenia: poprzez wybory, interakcje i zaangażowanie w tworzenie poszczególnych elementów gry.
– Bank Millennium Virtual Vibes to koncept, który łączy muzykę lubianych przez młode pokolenie artystów ze światem gier, czyli dwie główne pasje przedstawicieli GEN Z. Dlatego to dobre miejsce, aby wejść z nimi w interakcję i wpisuje się ono w naszą strategię skierowaną do młodych dorosłych. W strefie festiwalowej za pomocą gier i zabaw pokażemy, jak działają mechanizmy zagrożeń związanych z działalnością cyberprzestępców w sieci. Za każdym razem po wykonaniu zadania podpowiemy, jak należy reagować na niebezpieczeństwa i bezpiecznie korzystać z bankowości elektronicznej – mówi Beata Krupińska, dyrektorka departamentu komunikacji marketingowej w Banku Millennium.
Koncert główny Bank Millennium Virtual Vibes odbędzie się 13 czerwca o godz. 19:00 i będzie dostępny bezpłatnie dla wszystkich użytkowników platformy Roblox. Dla tych, którzy nie będą mogli dołączyć w dniu premiery – podobnie jak w ubiegłym roku – zaplanowano powtórki które odbędą się w soboty: 21 i 28 czerwca oraz 5 lipca.
Za koncepcję, realizację i promocję wydarzenia odpowiada agencja Game Changer (Group One). Za strategię i zakup mediów odpowiada agencja mediowa Starcom, za opracowanie kreacji reklamowych – agencja Change Serviceplan. Głównym partnerem tegorocznej edycji jest Bank Millennium. Partnerami wydarzenia są także: Doritos oraz Pepsi.