Vienna Life uruchomiła ogólnopolską kampanię wizerunkową pod hasłem „Najbardziej życiowy ubezpieczyciel”. Jej celem jest budowanie świadomości nowej marki i przełamywanie schematów w komunikacji produktów ubezpieczeniowych. Obejmuje telewizję, VOD, YouTube, a także działania w mediach społecznościowych i kanałach digital.
W kampanii Vienna Life pokazuje, że ubezpieczenie na życie może być częścią codzienności tak naturalną jak abonament VOD czy karnet na siłownię. Komunikacja celowo unika tonu powagi i lęku – stawia na prosty, pozytywny przekaz i lekkość. Wiodące hasło „Najbardziej życiowy ubezpieczyciel” odnosi się też do oferty towarzystwa, które sprzedaje wyłącznie ubezpieczenia na życie.
– Przekonanie, że ubezpieczenie na życie to nie tylko zabezpieczenie na „czarną godzinę”, ale przede wszystkim element nowoczesnego, świadomego stylu życia leży u podstaw strategii komunikacji Vienna Life. Wierzymy, że polisa na życie może być w naszej grupie docelowej wyborem tak naturalnym jak karnet na siłownię albo abonament VOD. Z tego też powodu chcemy o ubezpieczeniach mówić lekko, prosto, zrozumiale, z energią i optymizmem. Po prostu życiowo, przełamując w ten sposób wieloletnie rynkowe schematy komunikacji opartej na straszeniu – mówi Karolina Tworzydło, dyrektorka biura marketingu i komunikacji Vienna Life.
Kampania ma charakter typowo wizerunkowy, a jej celem jest budowanie zasięgu i rozpoznawalności marki Vienna Life. Spółka w obecnym kształcie działa od października 2024 roku, kiedy doszło do połączenia trzech towarzystw ubezpieczeniowych: Aegon, Compensa Życie i „małej” Vienna Life. Dzięki fuzji nowy podmiot już na starcie stał się czwartym największym ubezpieczycielem na życie w Polsce z bardzo wysoką pozycją pod względem przypisu składki. Jednocześnie, sama marka Vienna Life dopiero buduje swoją tożsamość i świadomość wśród klientów, co uzasadnia intensywną kampanię komunikacyjną.
Kampania opiera się na dwóch spotach (15- i 30-sekundowych), które emitowane są w miksie kanałów (kanały główne i tematyczne TVN, Polsat, TVP), na platformach VOD (Polsat Box Go, Player, TVP VOD, WP Pilot TV, Digital Display Networks), w serwisie YouTube oraz w mediach społecznościowych: Facebook, Instagram, Tik Tok. Uzupełnieniem są działania digital: kampania w Google Ads i kampanie retargetingowe display & programmatic.
Emisje zaplanowano do końca czerwca 2025 roku.
Za przygotowanie strategii komunikacji obu kampanii oraz koncepcji kreatywnej kampanii odpowiadał Marcin Kalkhoff. Kreacją i produkcją spotów zajęła się agencja Cztery Czwarte (44branddesign), a planowaniem i zakupem mediów agencja 38Content Communication.