VerdeAgency stworzyło content wideo o dobrym śnie dla IKEA

1 godzina i 10 minut – tyle wynosi deficyt snu statystycznego Polaka według badań przeprowadzonych przez IKEA. Znaczenie ma jednak nie tylko ilość, ale również jakość snu. By wszystkim spało się dłużej i lepiej VerdeAgency wyprodukowała na zlecenie tej szwedzkiej marki dwa formaty edukacyjnego video branded content dostosowanego do platformy YouTube.

Pomimo że – jak wyliczyli naukowcy – przeciętnie przesypiamy aż 20 lat życia, sen wciąż bywa niedocenianym elementem codziennego dobrostanu. Tymczasem jego jakość ma bezpośredni wpływ na zdrowie fizyczne, równowagę psychiczną i ogólny komfort życia. IKEA od lat traktuje sen jako jedną z kluczowych kategorii w swojej ofercie, ale również jako poważne wyzwanie społeczne i zdrowotne.

Realizację tej misji na swoim kanale YouTube marka powierzyła agencji Verde. – IKEA w Polsce od wielu lat udowadnia, że content marketing potrafi wnieść niesamowitą wartość do komunikacji marki. To nie tylko sposób na przekazanie wiedzy czy inspiracji, ale też na realne budowanie relacji z odbiorcami – mówi Jerzy Przeździecki, co-founder agencji Verde.

VerdeAgency stworzyło dwa formaty treści video dla IKEA koncentrujące się na temacie dobrego snu. Wiodącym cyklem jest Dobry sen z IKEA” – seria dwudziestu czterech odcinków przedstawia rozwiązania IKEA wspierające sześć kluczowych czynników dobrego snu: kontrolę światła, dźwięku, temperatury, jakości powietrza, komfort spania oraz porządek w sypialni.

Choć mierzyliśmy się z tematem snu, to stworzyliśmy content tak, żeby jego odbiorcy ani nie posnęli, ani nie rezygnowali z oglądania wyświetlanego video – co jest szczególnie ważne w kontekście ekosystemu Youtube, wybitnie nastawionego na dobrowolną uwagę – tłumaczy Joanna Tylman, content production director w VerdeAgency. – Po pierwsze postawiliśmy na formalną natywność: bliskie kadry, naturalność wypowiedzi, hooki, stickersy z tekstami i cały szereg rozwiązań stosowanych na co dzień przez content creatorów. Po drugie, angażujący format nie obroni się bez wartościowych i unikatowych treści, dlatego wykorzystaliśmy ekspercką wiedzę projektantów IKEA, wyniki badań, ustalenia naukowców, a także zaobserwowane mikroinsighty, takie jak „krzesło wstydu”, które aż kipi od sterty ubrań w domach wielu Polaków – mówi Joanna Tylman.

Każdy z poruszanych problemów był okazją do kontekstowego zaprezentowania praktycznych rozwiązań, jak na przykład sypialniane krzesło ze specjalnie zaprojektowanym oparciem do zawieszania ubrań, rolety zaciemniające, kołdry obciążeniowe, czy organiczne oddychające pościele.

Drugim formatem były shortsy z udziałem psycholog Małgorzaty Ohme, nawiązujące do Raportu o dobrym śnie na 2025 rok przygotowanym przez IKEA. Materiały edukują oraz poruszają tematy związane z jakością odpoczynku i zwyczajami Polaków. – Intrygujący od pierwszej sekundy obraz znanej psycholog szczelnie otulonej kołdrą oraz jej pełna empatii narracja o prawdziwym obliczu Polaków w sypialni zbudowały przestrzeń na refleksję. Krok odpowiadający na pytanie WHY zanim odbiorca przejdzie do kroku HOW, za który odpowiada główny format „Dobry Sen z IKEA” – tłumaczy Jerzy Przeździecki z VerdeAgency.

Materiały są dostępne na kanałach IKEA Polska.