„Ty masz wiele talentów, my mamy wiele uczelni” – GZM rusza z nową kampanią dla młodych

fot. mat. prasowe

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia rozpoczęła kampanię promującą ofertę edukacyjną związku miast pod hasłem: „Ty masz wiele talentów, my mamy wiele uczelni. Studiuj w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii”. Inicjatywa towarzyszy premierze nowej marki, Kampus GZM, i ma zachęcić młodych ludzi do wyboru jednej z uczelni na terenie Metropolii.

Kampanii towarzyszy uruchomienie portalu kampusgzm.pl, który gromadzi informacje o 25 uczelniach działających na terenie GZM. To pierwszy tak szeroko zakrojony projekt, który ma przyciągnąć młodych z regionu i wzmocnić akademicki potencjał Metropolii. Oprócz opisu kierunków studiów, na stronie można znaleźć materiały wideo oraz przewodniki po życiu studenckim w regionie. W sieci i przestrzeni publicznej pojawiły się też pierwsze spoty promocyjne – kolejne zapowiedziano na nadchodzące miesiące.

Każdy student ma w sobie potencjał. Dlatego stwarzamy przestrzeń, w której można go rozwijać – łącząc różnorodne zainteresowania, kierunki studiów i możliwości kariery. W GZM wierzymy, że nauka to nasz nowy przemysł. Oferujemy obecnym i przyszłym studentom nie tylko wysokiej jakości edukację, ale też inspirujące środowisko akademickie i komfortowe warunki życia. Kampus GZM to dla nas niezwykle ważny projekt – oparty na idei stworzenia zróżnicowanego i inspirującego środowiska akademickiego, które z powodzeniem rozwija potencjał młodych ludzi – mówi Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Nowa kampania celuje głównie w młodzież z województwa śląskiego i sąsiednich regionów – szczególnie tych dobrze skomunikowanych z GZM. Działania promocyjne prowadzone są w internecie (m.in. na TikToku, Instagramie, YouTube i Spotify), a także na nośnikach outdoorowych, w prasie edukacyjnej oraz w kinach.

Choć kampania podkreśla dostępność uczelni i różnorodność kierunków, nie ogranicza się wyłącznie do walorów naukowych. – Podkreślamy też tak ważne z perspektywy młodych ludzi aspekty, jak niższe koszty życia w porównaniu do innych dużych miast, rozwiniętą komunikację publiczną, bliskość rynku pracy oraz szeroką ofertę kulturalną i rekreacyjną – wyjaśnia Kazimierz Karolczak.

Kampania wpisuje się w szerszą strategię promowania GZM jako regionu przyjaznego młodym ludziom i wspierającego ich rozwój edukacyjny oraz zawodowy.