Trwa #CharytatywnaChoinka od Karmimy Psiaki

To już 7. edycja akcji społecznej #CharytatywnaChoinka od Karmimy Psiaki, organizowanej przez Fundację Sarigato. Aby umilić świąteczny czas bezdomnym zwierzętom, internauci przygotowują dla nich gwiazdkowe prezenty. Tegoroczna edycja ma szczególny wymiar, ponieważ łączy się z nową odsłoną wizualną akcji.  Pojawiły się także dodatkowe funkcjonalności, dzięki którym mechanizm pomagania i kompletowania paczek online stał się jeszcze prostszy i bardziej przyjazny użytkownikom.

„Tęsknię za bliskimi. Nie chcę być głodny. Nikt mnie nie widzi. Znasz to uczucie?” – pytają bezdomne psiaki i kociaki, bohaterowie spotu promującego kampanię #Charytatywna Choinka, która uwrażliwia na potrzeby i emocje czworonogów oraz zwraca uwagę na problem samotności i bezdomności.

Zobaczyć tych, którzy nie potrafią prosić

Zwierzęta nie potrafią same prosić o pomoc, zdane są na człowieka i jego postawę. Dlatego robimy dla nich hałas! Okres przedświąteczny to szansa, żeby zatrzymać się, rozejrzeć dookoła i zauważyć tych, którzy potrzebują wsparcia, a bywają niewidoczni, niesłyszani – mówi Iwona Duda, prezeska Fundacji Sarigato.

Zima to szczególnie trudny okres dla zwierząt w schroniskach.W tym roku sytuacja w wielu placówkach jest wyjątkowo trudna ze względu na skutki powodzi i konieczność sprostania dodatkowym wyzwaniom. Potrzeb do spełnienia jest wiele, ale dzięki akcji #CharytatywnaChoinka zwierzaki mogą ucieszyć się z pysznych przysmaków, wysokiej jakości karmy, nowego legowiska czy akcesoriów, których na co dzień często nie ma pod dostatkiem.

Żywe bombki” na wirtualnej choince

W akcji bierze udział ponad 1300 zwierzaków z 57 placówek. Aby okazać im wsparcie, wystarczy wejść na stronę: charytatywnachoinka.karmimypsiaki.pl i wybrać psiaka lub kociaka, którego chce się obdarować.

Zdjęcia zwierzaków umieszczone są w bombkach, znajdujących się na wirtualnej choince. Kliknięcie w bombki – i już można zapoznać się z przeróżnymi historiami zwierzaków z całej Polski.

Następnie należy wybrać z listy produkt bądź produkty do podarowania zwierzakowi. Prezenty można „wysyłać” do 31 grudnia, do północy. Po zakończeniu akcji Fundacja Sarigato zrobi hurtowe zakupy i przekaże prezenty bezpośrednio do placówek.

Nie ma prezentów nietrafionych

Karmimy Psiaki stawia na pomoc celowaną, tak by odpowiedzieć na indywidualne potrzeby psiaków i kociaków. Dzięki temu prezenty są zawsze trafione i dopasowane. Każdy zwierzak ma przypisany koszyk produktów wskazanych przez organizację, która sprawuje nad nim bezpośrednią opiekę. Najpilniejszą i najbardziej wyczekiwaną potrzebą jest specjalistyczna karma, ale mile widziane są też dodatki, jak np. przysmaki, suplementy, kosmetyki czy zabawki.

Jak zapewniają organizatorzy akcji, placówki są dokładnie sprawdzane pod kątem wiarygodności, etyki działań i bieżących potrzeb.

Jeszcze łatwiejszy mechanizm pomagania

Zadbaliśmy nie tylko o szatę graficzną strony, która w tym roku została na nowo zaprojektowana, by jeszcze bardziej cieszyć oko użytkownika i przyciągać świątecznym klimatem, ale także położyliśmy duży nacisk na kwestie związane z użytecznością. Strona jest bardzo intuicyjna, dodawanie produktów do koszyków i kompletowanie paczek online odbywa się szybko i sprawnie. Mechanizm płatności pozwala użytkownikom na wybór dogodnej dla nich formy – mówi Klaudia Ciarach, odpowiedzialna za marketing Fundacji Sarigato. – Te zwierzaki, których koszyki wciąż są całkowicie lub prawie puste, wyświetlają się na pierwszej stronie, dzięki czemu internauci łatwiej do nich docierają. A na tym zależy nam szczególnie – by każdy „choinkowy” zwierzak otrzymał prezent – dodaje.

Dzięki suwakowi z oznaczeniem, można na bieżąco obserwować, ile karmy potrzebuje dany zwierzak i na jak długo mu wystarczy. Przebieg akcji można śledzić za pośrednictwem licznika na stronie.

#CharytatywnaChoinka łączy różne kompetencje

Kolorowe bombki, zdjęcia psiaków i kociaków – to widać „na zewnątrz”. A co znajduje się „głębiej”? Strona akcji to efekt wielowymiarowych działań. Składa się na nie m.in. tworzenie bazy placówek biorących udział w akcji, gromadzenie danych, kompletowanie informacji o potrzebach zwierzaków i tworzenie licznych treści. Prace UX-owe, graficzne, programistyczne, analityczne i kreatywne – wszystko to trwa miesiącami.

Zaczynaliśmy spontanicznie, na znacznie mniejszą skalę. Pierwsza edycja akcji #CharytatywnaChoinka była odpowiedzią na pomysł, który zrodził się siedem lat temu w grudniu, podczas jednego ze spotkań zespołowych. Z roku na rok kampania cieszyła się coraz większą popularnością i powiększał się jej zasięg. Dziś jest to ogólnopolska akcja, do której przygotowania trwają niemal cały rok i łączą osoby o różnych kompetencjach – mówi Iwona Duda.

Znani walczą o lepsze święta dla Bezdomniaków

Wśród ambasadorów akcji są artyści, influencerzy, przedstawiciele świata mediów i twórcy internetowi. Kayah, Martyna Wojciechowska, Red Lipstick Monster, Bryska, Viki Gabor i wiele innych znanych osób patronuje akcji #CharytatywnaChoinka, angażując się we wspieranie bezdomnych zwierzaków w całej Polsce.

W ubiegłym roku zebrano aż pół miliona na prezenty dla bezdomniaków. Przełożyło się to na 20 ton karmy, 2056 opakowań leków i suplementów oraz blisko 2 tys. akcesoriów dla zwierzaków z placówek z całej Polski.

Więcej o akcji na stronie: charytatywnachoinka.karmimypsiaki.pl/

Partnerem głównym akcji jest VetPlanet.store, oficjalny sklep producenta trzech marek: Vet Expert, Raw Paleo, Mr. Bandit.

Akcję wspierają także Brit, Biowet Drwalew, John Dog, Nanoclean, Fitmin i Best Film, dystrybutor filmu Kina i Yuk – arktycznej opowieści o dwóch liskach polarnych.