Firma wpływu społecznego i największy marketplace do sprzedaży nadwyżek jedzenia Too Good To Go wraz z siecią Auchan Polska przekroczyły 1 mln uratowanych posiłków przed zmarnowaniem. Współpraca nabiera tempa, a jej efektem są nowe tematyczne Paczki Niespodzianki z nabiałem, rybami i owocami morza, słodyczami, a nawet karmą dla zwierząt.
Auchan i Too Good To Go już od blisko pięciu lat oferują użytkownikom możliwość zakupu nadwyżek żywności za ułamek ceny wyjściowej. Aby jeszcze skuteczniej ograniczać marnowanie żywności, od początku lutego br. użytkownicy aplikacji Too Good To Go oprócz paczek mix, warzyw i owoców, gotowych dań, pieczywa, mogą ratować nowe paczki tematyczne.
W nowych tematycznych Paczkach Niespodziankach znajdą się produkty z określonych kategorii:
- Paczka Niespodzianka: Nabiał
- Paczka Niespodzianka: Ryby i owoce morza
- Paczka Niespodzianka: Słodycze
- Paczka Niespodzianka: Jedzenie dla psa
- Paczka Niespodzianka: Jedzenie dla kota
Dzięki aplikacji Too Good To Go klienci Auchan uratowali już ponad 1 milion Paczek Niespodzianek przed zmarnowaniem, tym samym unikając emisji aż 2 700 ton CO2e. Ratowanie jedzenia to korzyść nie tylko dla środowiska, ale także uniknięcie strat dla partnerów i oszczędność dla użytkowników – wartość produktów Auchan uratowanych przez aplikację wyniosła ponad 30 milionów złotych.
– Z naszych badań wynika, że najbardziej zaangażowani użytkownicy Too Good To Go preferują ratowanie artykułów spożywczych z supermarketów. Nowe Paczki Niespodzianki w Auchan to odpowiedź na ich sprecyzowane potrzeby, by jeszcze skuteczniej ograniczać marnowanie jedzenia, a jednocześnie pomagać w lepszym planowaniu posiłków na podstawie przygotowanych tematycznie paczek – mówi Anna Podkowińska-Tretyn, country director Too Good To Go w Polsce i Czechach.
– Cieszymy się, że już od blisko 5 lat efektywnie ograniczamy straty w sklepach, co jest częścią strategii przeciwdziałania marnowaniu jedzenia w naszej sieci. Użytkownicy Too Good To Go to nasi stali, ale także nowi klienci. Tworząc dla nich nowe paczki tematyczne zależało nam na stworzeniu jeszcze lepszych doświadczeń – mówi Hanna Bernatowicz, dyrektor komunikacji w Auchan Polska.
Od czasu premiery w Polsce, Too Good To Go wraz z 7500 partnerami i 4 mln użytkownikami uratowało ponad 14 milionów posiłków przed zmarnowaniem. W obliczu projektu nowych przepisów ustawy Ministerstwa Rolnictwa, które przewidują m.i.n pięciokrotne zwiększenie opłat za marnowanie jedzenia przez sieci handlowe, Too Good To Go stanowi skuteczne rozwiązanie problemu zarządzania nadwyżkami. W Polsce każdego roku 4,5 mln ton jedzenia nadal trafia na wysypiska (Eurostat, 2024).