Too Good To Go po raz pierwszy nagradza partnerów w Polsce

fot. mat. prasowe

Too Good To Go, firma wpływu społecznego, która łączy użytkowników z miejscami, w których zostały nadwyżki żywności, po raz pierwszy w Polsce wręczyła Nagrody Too Good To Go 2025. Wyróżnienia trafiły do firm, które w szczególny sposób udowodniły, że przemyślane strategie i innowacyjne rozwiązania mogą iść w parze z realnym wpływem na planetę, jednocześnie wyznaczając najlepsze praktyki w branży.

Na całym świecie aż 40% wyprodukowanej żywności trafia do kosza, co generuje straty finansowe, z czego znaczna część obciąża sektor spożywczy. W odpowiedzi na ten problem firma Too Good To Go od 10 lat globalnie wprowadza innowacyjne rozwiązania, które realnie odpowiadają na ten problem. W Polsce 5 mln użytkowników oraz 9 000 partnerów wspólnymi siłami uratowali już 17 milionów Paczek Niespodzianek o wartości ponad 700 milionów złotych. To dowód na to, że zrównoważony handel jest możliwy, opłacalny, a przede wszystkim pożądany przez konsumentów.

Innowacyjne działania budują zaufanie

Najnowsze badania Nielsen IQ pokazują, że działania firm mające na celu przeciwdziałanie marnowaniu żywności odgrywają kluczową rolę w budowaniu zaufania wśród konsumentów. Aż 89% Polaków uważa, że firmy i instytucje państwowe powinny brać większą odpowiedzialność za swoje działania proekologiczne, a 87% wskazuje, że warto inwestować w innowacje technologiczne, które pomagają ograniczać straty żywności. Jednocześnie 82% badanych docenia inicjatywy edukacyjne, choć przyznaje, że trudno ocenić, które firmy rzeczywiście skutecznie działają w tym obszarze (85%).

Właśnie dlatego Too Good To Go postanowiło wyróżnić partnerów, którzy szczególnie wyróżniają się innowacyjnym podejściem i realnym wpływem na ograniczanie marnowania żywności.

Nagrody Too Good To Go 2025 to nie tylko podziękowanie za współpracę, ale także inspiracja dla całego rynku. Razem pokazujemy, że zmniejszanie skali marnowanego jedzenia to korzyść dla konsumenta, biznesu i planety. Każdy z laureatów pokazuje, że kiedy łączymy siły, możemy osiągnąć więcej  – mówi Anna Podkowińska-Tretyn, country director Too Good To Go w Polsce i Czechach.

Zwycięzcy Nagród Too Good To Go 2025

Too Good To Go nagrodziło ośmiu partnerów w siedmiu kategoriach. To wyróżnienie dla firm, które w wyjątkowy sposób przyczyniają się do ograniczania marnowania żywności, promują zrównoważony rozwój, edukują i inspirują konsumentów do odpowiedzialnych działań.

Oto lista wygranych:

Partner Roku Box Too Good To Go – OSHEE

Za wiodącą rolę w rozwoju usługi Box Too Good To Go oraz entuzjastyczne wdrożenie nowego sposobu ratowania żywności, które znacząco przyczyniło się do popularyzacji dostaw uratowanych produktów do domu.

Lider Misji Niemarnowania – Biedronka

Za konsekwentne działania edukacyjne w obszarze niemarnowania żywności i wykorzystanie własnych kanałów komunikacji — online i offline — do promowania idei świadomej konsumpcji.

Lider Różnorodności – Auchan

Za szeroką ofertę Paczek Niespodzianek, które pozwalają klientom odkrywać nowe smaki, a jednocześnie skutecznie wspierają ratowanie żywności przed zmarnowaniem.

Lider Kreatywnych Kampanii – Gorąco Polecam

Za otwartość i odwagę w realizacji innowacyjnych kampanii marketingowych, takich jak „Zrównoważone piwo” z pieczywa, które inaczej zostałoby zmarnowane, czy angażujące akcje w mediach społecznościowych jak „Lewitujący pączek”.

Lider Edukacji Konsumenckiej – Danone

Za otwarcie drogi dla kampanii „Często Dobre Dłużej” jako pierwszy partner w Polsce oraz za konsekwentne wspieranie jej w komunikacji, dzięki czemu idea świadomego korzystania z dat ważności dotarła do szerokiego grona konsumentów.

Lider Edukacji Konsumenckiej Kaufland

Za wspieranie kampanii „Często Dobre Dłużej”, która uczy konsumentów, jak właściwie interpretować daty ważności produktów i tym samym ograniczać marnowanie żywności, oraz za konsekwentne promowanie tej idei w kanałach komunikacji Kaufland – w sklepach i online.

Lider Innowacji – Carrefour

Za pionierskie wdrożenie Too Good To Go Platform w Polsce — rozwiązania, które pomaga detalistom w cyfrowym zarządzaniu nadwyżkami i ograniczaniu marnowania żywności w sklepach.

Lider Ceny Dynamicznej – Sieć Jakubiec

Za konsekwencję, otwartość biznesową i pełne zaangażowanie, które znalazły odzwierciedlenie we wdrożeniu modelu ceny dynamicznej w 30 sklepach sieci. Rozwiązanie to pozwoliło zwiększyć ratowalność Paczek Niespodzianek o 20% i w istotny sposób przyczyniło się do ograniczenia marnowania żywności.