Too Good To Go, firma wpływu społecznego, która łączy użytkowników z miejscami, w których zostały nadwyżki żywności, po raz pierwszy w Polsce wręczyła Nagrody Too Good To Go 2025. Wyróżnienia trafiły do firm, które w szczególny sposób udowodniły, że przemyślane strategie i innowacyjne rozwiązania mogą iść w parze z realnym wpływem na planetę, jednocześnie wyznaczając najlepsze praktyki w branży.
Na całym świecie aż 40% wyprodukowanej żywności trafia do kosza, co generuje straty finansowe, z czego znaczna część obciąża sektor spożywczy. W odpowiedzi na ten problem firma Too Good To Go od 10 lat globalnie wprowadza innowacyjne rozwiązania, które realnie odpowiadają na ten problem. W Polsce 5 mln użytkowników oraz 9 000 partnerów wspólnymi siłami uratowali już 17 milionów Paczek Niespodzianek o wartości ponad 700 milionów złotych. To dowód na to, że zrównoważony handel jest możliwy, opłacalny, a przede wszystkim pożądany przez konsumentów.
Innowacyjne działania budują zaufanie
Najnowsze badania Nielsen IQ pokazują, że działania firm mające na celu przeciwdziałanie marnowaniu żywności odgrywają kluczową rolę w budowaniu zaufania wśród konsumentów. Aż 89% Polaków uważa, że firmy i instytucje państwowe powinny brać większą odpowiedzialność za swoje działania proekologiczne, a 87% wskazuje, że warto inwestować w innowacje technologiczne, które pomagają ograniczać straty żywności. Jednocześnie 82% badanych docenia inicjatywy edukacyjne, choć przyznaje, że trudno ocenić, które firmy rzeczywiście skutecznie działają w tym obszarze (85%).
Właśnie dlatego Too Good To Go postanowiło wyróżnić partnerów, którzy szczególnie wyróżniają się innowacyjnym podejściem i realnym wpływem na ograniczanie marnowania żywności.
– Nagrody Too Good To Go 2025 to nie tylko podziękowanie za współpracę, ale także inspiracja dla całego rynku. Razem pokazujemy, że zmniejszanie skali marnowanego jedzenia to korzyść dla konsumenta, biznesu i planety. Każdy z laureatów pokazuje, że kiedy łączymy siły, możemy osiągnąć więcej – mówi Anna Podkowińska-Tretyn, country director Too Good To Go w Polsce i Czechach.
Zwycięzcy Nagród Too Good To Go 2025
Too Good To Go nagrodziło ośmiu partnerów w siedmiu kategoriach. To wyróżnienie dla firm, które w wyjątkowy sposób przyczyniają się do ograniczania marnowania żywności, promują zrównoważony rozwój, edukują i inspirują konsumentów do odpowiedzialnych działań.
Oto lista wygranych:
Partner Roku Box Too Good To Go – OSHEE
Za wiodącą rolę w rozwoju usługi Box Too Good To Go oraz entuzjastyczne wdrożenie nowego sposobu ratowania żywności, które znacząco przyczyniło się do popularyzacji dostaw uratowanych produktów do domu.
Lider Misji Niemarnowania – Biedronka
Za konsekwentne działania edukacyjne w obszarze niemarnowania żywności i wykorzystanie własnych kanałów komunikacji — online i offline — do promowania idei świadomej konsumpcji.
Lider Różnorodności – Auchan
Za szeroką ofertę Paczek Niespodzianek, które pozwalają klientom odkrywać nowe smaki, a jednocześnie skutecznie wspierają ratowanie żywności przed zmarnowaniem.
Lider Kreatywnych Kampanii – Gorąco Polecam
Za otwartość i odwagę w realizacji innowacyjnych kampanii marketingowych, takich jak „Zrównoważone piwo” z pieczywa, które inaczej zostałoby zmarnowane, czy angażujące akcje w mediach społecznościowych jak „Lewitujący pączek”.
Lider Edukacji Konsumenckiej – Danone
Za otwarcie drogi dla kampanii „Często Dobre Dłużej” jako pierwszy partner w Polsce oraz za konsekwentne wspieranie jej w komunikacji, dzięki czemu idea świadomego korzystania z dat ważności dotarła do szerokiego grona konsumentów.
Lider Edukacji Konsumenckiej – Kaufland
Za wspieranie kampanii „Często Dobre Dłużej”, która uczy konsumentów, jak właściwie interpretować daty ważności produktów i tym samym ograniczać marnowanie żywności, oraz za konsekwentne promowanie tej idei w kanałach komunikacji Kaufland – w sklepach i online.
Lider Innowacji – Carrefour
Za pionierskie wdrożenie Too Good To Go Platform w Polsce — rozwiązania, które pomaga detalistom w cyfrowym zarządzaniu nadwyżkami i ograniczaniu marnowania żywności w sklepach.
Lider Ceny Dynamicznej – Sieć Jakubiec
Za konsekwencję, otwartość biznesową i pełne zaangażowanie, które znalazły odzwierciedlenie we wdrożeniu modelu ceny dynamicznej w 30 sklepach sieci. Rozwiązanie to pozwoliło zwiększyć ratowalność Paczek Niespodzianek o 20% i w istotny sposób przyczyniło się do ograniczenia marnowania żywności.



