TikTok i FIS: rozszerzone partnerstwo i globalny konkurs z nagrodami

TikTok rozszerza współpracę z Międzynarodową Federacją Narciarską (FIS) by przybliżyć emocje sportów zimowych globalnej społeczności platformy.

TikTok powraca jako oficjalny partner rozrywkowy Międzynarodowej Federacji Narciarskiej (FIS), kontynuując współpracę zapoczątkowaną w ubiegłym roku. Dzięki partnerstwu najlepsi sportowcy świata i największe emocje sportów zimowych trafią do ponad miliarda użytkowników TikToka na całym świecie. W minionym sezonie treści publikowane na kanałach FIS ustanowiły nowy rekord – przekroczyły 400 milionów wyświetleń i potwierdziły tym samym ogromną popularność sportów zimowych wśród użytkowników platformy.

Sezon 2025/2026 otwiera nowy rozdział współpracy. Po raz pierwszy TikTok i FIS uruchamiają globalną kampanię #wintersport, w ramach której fani będą mogli wygrać wyjątkowe nagrody i jeszcze bardziej zbliżyć się do sportowej rywalizacji. Równolegle ruszają nowe inicjatywy wspierające sportowców w budowaniu relacji z międzynarodową społecznością TikToka.

Sporty zimowe – z tras i skoczni prosto na kanał „Dla Ciebie”

Przez cały sezon zimowy 2025/2026 fani będą mogli śledzić najważniejsze momenty rywalizacji dzięki dziewięciu dedykowanym poszczególnym wydarzeniom kontom FIS na TikToku. Kulisy zawodów, emocje sportowców i wyjątkowa atmosfera wydarzeń – od narciarstwa alpejskiego, przez skoki narciarskie, po freestyle i snowboard – trafią bezpośrednio na ekrany użytkowników, przenosząc sportowe emocje ze stoków na kartę „Dla Ciebie”.

Wsparcie dla sportowców i ich historii

W ramach partnerstwa TikTok i FIS uruchamiają także specjalny program wspierający sportowców w rozwijaniu i utrzymywaniu swojej obecności na platformie. Poprzez warsztaty i sesje edukacyjne zawodnicy wszystkich dyscyplin sportów zimowych, reprezentujący 141 krajów zrzeszonych w FIS, zyskają nowe narzędzia do budowania relacji z fanami i sponsorami oraz dzielenia się swoją pasją z globalną społecznością.

Wśród sportowców aktywnie obecnych na TikToku są m.in. Andri Ragettli (@andriragettli), Sofia Goggia (@SofiaGoggia), Mikaela Shiffrin (@mikaelashiffrin), Chloe Kim (@chloekim), Brenna Huckaby (@brennahuckaby), oraz Scotty James (@scottyjames31), a z Polski m.in. Maciej Kot czy Dawid Kubacki.

Nowa strategia cyfrowa napędza dynamiczny wzrost

Obecność FIS na TikToku rośnie z każdym sezonem. W ubiegłym roku liczba publikowanych treści na dziewięciu kontach konkursowych wzrosła aż o 1670%, co przełożyło się na znaczący wzrost liczby obserwujących (+640%) oraz rekordowe poziomy zasięgu i zaangażowania (+4400%). Jednym z najbardziej spektakularnych momentów sezonu był viralowy materiał ze skokiem narciarskim Austriaka Daniela Hubera, który przekroczył 100 milionów wyświetleń i wygenerował ponad 30 tysięcy komentarzy – potwierdzając globalny entuzjazm społeczności #wintersport.

Głosy partnerów

Sporty zimowe mają wyjątkową zdolność angażowania ludzi na całym świecie, a naszym celem jest przybliżanie tych emocji kibicom. TikTok daje nam i sportowcom potężne narzędzie do opowiadania historii i pokazywania wyjątkowych momentów, które definiują nasze dyscypliny. Cieszymy się, że ponownie współpracujemy z TikTokiem, zapraszając nowe grupy odbiorców do świata narciarstwa i snowboardu – Benjamin Stoll, dyrektor ds. cyfryzacji i innowacji w FIS.

Sporty zimowe nieustannie fascynują i inspirują globalną społeczność TikToka. Partnerstwo z FIS pozwala nam jeszcze mocniej rozwijać odkrywanie tych dyscyplin, łącząc sportowców, twórców i fanów poprzez konkursy, warsztaty i nowe formaty treści. Wspieramy kultowe dyscypliny sportowe, takie jak skoki narciarskie oraz snowboard w konkurencjach park i pipe, aby dotrzeć do nowych odbiorców na całym świecie. Miliony osób przychodzą na TikToka, by odkrywać coś nowego i z niecierpliwością czekamy na reakcję społeczności na kolejny rozdział sportów zimowych – mówi Dominic Burns, Head of Operations TikTok UK, Ireland and Nordics.

Globalny konkurs #wintersport na TikToku

W ramach współpracy TikTok i FIS zapraszają fanów do udziału w pierwszym globalnym konkursie publikowania treści o sportach zimowych. Aby wziąć udział, wystarczy opublikować film do 2 lutego, pokazujący ducha sportów zimowych i oznaczony hashtagiem #wintersport. Do wygrania są wyjątkowe nagrody, w tym wyjazdy VIP na zawody Pucharu Świata FIS, sprzęt narciarski oraz nagrody pieniężne.

Nagrody*:

  • I miejsce: wyjazd dla dwóch osób na finał Pucharu Świata FIS w jeździe po muldach w Azerbejdżanie (17-20 marca), obejmujący przelot, noclegi, wyżywienie i dostęp VIP – o łącznej wartości do 8 000 euro
  • II miejsce: dwa bilety VIP na Mistrzostwa Świata FIS oraz spotkanie ze sportowcem (bez kosztów podróży i zakwaterowania) – wartość 500 euro
  • III miejsce: sprzęt narciarski o wartości 1 000 euro
  • Dodatkowe nagrody pieniężne

Gdzie śledzić sporty zimowe na TikToku

Relacje ze wszystkich najważniejszych zawodów sportów zimowych dostępne są na dziewięciu oficjalnych kontach FIS na TikToku:

  • @fis.ski narciarstwo aplejskie
  • @fisparkandpipe slopestyle, halfpipe i big air (freestyle i snowboard)
  • @fis.noco_loco kombinacja norweska
  • @fis.crosscountry biegi narciarskie
  • @fis.skicross ski cross
  • @fis.freestyle jazda po muldach i akrobacje narciarskie
  • @fis.snowboard_racing snowboard cross i snowboard alpejski
  • @fisskijumping skoki narciarskie
  • @fis.para paraolimpijskie sporty zimowe

* W konkursie mogą wziąć udział użytkownicy z następujących krajów: Wielka Brytania, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Włochy, Francja, Polska, Kazachstan, Egipt, Maroko, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Norwegia, Finlandia, Szwecja, Dania.