Thorgal i The Night Wanderer wkraczają do świata transmediów z Mighty Koi

Polskie studio gamingowe Mighty Koi pracuje nad adaptacjami Thorgala i Pana Lodowego Ogrodu (The Night Wanderer). Ambicje studia sięgają o wiele dalej niż rynek gier. Wraz ze swoimi partnerami planują dać ikonom fantastyki zupełnie nowe życie w transmedialnej rzeczywistości. Usłyszymy o tym już 18 lipca br. o godzinie 20:00 w Polsat Games.

Mighty Koi to studio GameDev, które rozpoczynało działalność jako outsourcingowy software house. Dziś może pochwalić się dwoma IP najwyższej rangi. Thorgal i The Night Wanderer to wielkie projekty, których skala wykracza daleko poza rynek gier komputerowych. Ambicją twórców jest budowa silnych, transmedialnych marek umożliwiających rozwój produktów i usług wywodzących się z uniwersum ikon polskiej fantastyki w różnorodnych rodzajach mediów.

Realizacja tego rodzaju projektów nie byłaby możliwa bez najwyższej jakości współpracy – zarówno z twórcami Thorgala i Pana Lodowego Ogrodu, partnerami wydawniczymi: Egmont Polska i Fabryką Słów, studiem animacji – Mroya Studio, a także światowej klasy specjalistami branży gamedev. Studio Mighty Koi stawia sobie za cel stworzenie gamingowych uniwersów wiernych oryginalnym wizjom Grzegorza Rosińskiego i Jarosława Grzędowicza, a jednocześnie wiarygodnych dla graczy – zwłaszcza z młodszych pokoleń.

Rozglądaliśmy się za kimś, kto mógłby być zainteresowany takim projektem. Oczekuję, że odbiorcy będą usatysfakcjonowani z gry, a ja – z wizualizacji świata. Doszliśmy do wniosku, że współpraca z Mighty Koi to może być to – mówi Jarosław Grzędowicz, autor „Pana Lodowego Ogrodu”.

Transmedialne podejście do tworzonych projektów zakłada dużą otwartość na różne rodzaje współpracy z partnerami – pod warunkiem, że rozumieją oni realia uniwersów Thorgala i The Night Wanderer, a także szanują pracę ich twórców bez względu na preferowane media i koncepcję nowych produktów. To wysoko zawieszona poprzeczka – ale praca z najbardziej oczekiwanymi przez graczy tytułami nie pozostawia miejsca na kompromisy. Dlatego też Mighty Koi zaprosiło do współpracy doświadczoną agencję marketingową Focus Nation, której zadaniem jest zbudowanie spójnej komunikacji, wizerunku marki oraz budowa relacji z partnerami i biznesem.

Thorgal i The Night Wanderer to tytuły najbardziej oczekiwane przez graczy. Spełnienie tych oczekiwań to dla nas wielkie zobowiązanie. Wierzymy, że możemy tego dokonać mając do dyspozycji nasz software house oraz studio animacyjne. Nie pracujemy jedynie nad grą, ale nad całym ekosystemem tych dwóch tytułów, aby dotrzeć do fanów na całym świecie – zapowiada Tomasz Jędruszak, CDO Mighty Koi.

Czy transmedialne podejście do Thorgala i Pana Lodowego Ogrodu to przepis na sukces na miarę wiedźmińskiej sagi? Przedstawiciele Mighty Koi nie mają wątpliwości, że działają w cieniu niezwykle zasłużonego studia CD Projekt Red, ale nie boją się korzystać z jego doświadczenia. Wszystko po to, by ikony polskiej fantastyki po raz kolejny mogły wyruszyć na podbój świata.

Losy Wiedźmina i naszego Thorgala są bardzo spójne. Thorgal powinien biec ścieżkami Geralta – i ma na to duże szanse. Chciałbym, by toczył z nim równą, partnerską rywalizację. Natomiast to my gonimy CD Projekt, a nie oni nas – podsumowuje Marcin Grzegórski, współzałożyciel studia Mighty Koi.

Jak to jest wprowadzać ikony fantastyki do świata gier? Przedstawiciele Mighty Koi oraz zaproszeni goście, w tym Jarosław Grzędowicz, odsłonią kulisy powstawania obu tytułów i pracy studia już 18 lipca o 20:00 w Polsat Games.

Dom produkcyjny Frenzy zadbał o najwyższą jakość wydarzenia i jego realizacji tworząc program nie tylko atrakcyjny wizualnie, ale także zapewniający widzom pełen wgląd w fascynujący świat tworzenia gier.

Link do teasera programu, który został opublikowany na FB Mighty Koi, znajdziesz na Facebooku.