W ubiegłym miesiącu wygrał futbol i taniec. Mecze reprezentacji Polski z Finlandią oraz z Holandią znalazły się na szczycie, jeśli chodzi o liczbę oglądających treści na MEGOGO. Trzy kolejne pozycje zajął Dancing with the Stars. Taniec z gwiazdami. Jak prezentuje się cała lista w podziale na inne kanały telewizyjne? Zapraszamy do zestawienia.
– TOP 10 uzupełniają Halo tu Polsat, Diabeł ubiera się u Prady, który był najpopularniejszym filmem, emitowanym w telewizji we wrześniu na MEGOGO, mecz siatkarzy z Włochami w ramach półfinału mistrzostw świata, Megahit: Pojutrze oraz Twoja Twarz Brzmi Znajomo. Widać istotny wpływ jesiennej ramówki na oglądalność treści w minionym miesiącu – informuje i komentuje zestawienie Artur Pacuła, CEO MEGOGO w Polsce.
Duże zróżnicowanie pod względem doboru treści na TVP1 – filmy i seriale stanowiły ponad 58,5 proc. oglądanego we wrześniu contentu
Na TVP1 na podium pod względem liczby oglądających znalazły się wydarzenia piłkarskie – 2 pierwsze z udziałem narodowej reprezentacji: Polska – Finlandia i Holandia – Polska, a 3. to mecz Ligi Mistrzów: Chelsea – Benfica.
Najchętniej oglądanym rodzajem treści były filmy, stanowiące 31,71 proc. całości (dokładnie 13 na 41 pozycji). W TOP 3 znalazły się: Biała Odwaga, Filip oraz Jackie Brown.
Istotną część ramówki TVP1, co jest istotne w porównaniu z sierpniem, stanowiły seriale i teleturnieje, których udział wyniósł 26,83 proc. Najpopularniejsze z nich to Drelich, Rolnik Szuka Żony, Jaka to Melodia? oraz Ojciec Mateusz.
Treści sportowe również były istotną częścią propozycji TVP. Oglądała je blisko co 5. osoba (19,51 proc.), jeśli chodzi o analizowane pozycje.
Wysoko uplasował się również Teatr Telewizji z tytułami: Piękna Zośka, Księgi sprośności, Fryzjer oraz Tartuffe. Ponadto w kategorii teatr i wydarzenia kulturalne znalazły się Święto Dziękczynienia za Plony – Dożynki Jasnogórskie oraz Dożynki Prezydenckie. Grupa ta stanowiła 14,63 proc. wszystkich oglądanych na TVP1 treści. Całości dopełniają informacje i pogoda, z 7,32 proc. udziałem.
W Polsacie na MEGOGO wygrały we wrześniu teleturnieje i kultura
Filmy – w porównaniu z sierpniem, gdzie stanowiły blisko 75 proc. obejrzanego na MEGOGO contentu – we wrześniu zeszły na drugi plan. Ubiegły miesiąc zdominowały teleturnieje i kabarety, które w kategorii wydarzenia kulturalne zajęły 48,78 proc. całości.
Całe podium stworzył 17. sezon Dancing with the Stars. Taniec z gwiazdami (odpowiednio odcinki 168, 169 i 166). Ponadto, w tej kategorii widzowie chętnie oglądali także:
- Twoja Twarz Brzmi Znajomo, sezon 22, odcinek 216
- Roztańczony PGE Narodowy, odcinek 1
- Kabaret na żywo. Letnia Klinika Skeczów Męczących. Kielce 2025
- K2. Jedziemy po bandzie, sezon 2, odcinek 2
- Awantura o kasę, sezon 3, odcinek 252
Udział kategorii filmowej we wrześniu spadł z poziomu blisko 75 proc. udziału do 26,83 proc. TOP 3 najchętniej oglądanych filmów były: Diabeł ubiera się u Prady, Megahit: Pojutrze oraz Megahit: Psy 3. W imię zasad.
6 na 41 pozycji (14,63 proc.) zajęły w Polsacie na MEGOGO we wrześniu sport i siatkówka. Widzowie oglądali następujące mecze w ramach mistrzostw świata, Filipiny 2025:
- Polska – Włochy (mecz półfinałowy)
- Polska – Kanada (1/8 finału)
- Polska – Rumunia
- Polska – Turcja (mecz ćwierćfinałowy)
- Polska – Katar
- Polska – Holandia
Blisko co 10. pozycję stanowiły treści śniadaniowe i Halo tu Polsat.
TVN to we wrześniu przede wszystkim filmy
NA TVN – podobnie jak na Polsacie – widać zmianę w zakresie treści filmowych, porównując sierpień z wrześniem. W sierpniu blisko 2/3 całości stanowiły filmy, podczas gdy we wrześniu było to 43,90 proc. (18 na 41 pozycji). Pięć najchętniej oglądanych realizacji to: Aquaman i zaginione królestwo, John Wick 3, John Wick 2, John Wick oraz U Pana Boga w ogródku. Mimo to, ten rodzaj contentu i tak znalazł się na szczycie na TVN.
Istotną część ramówki stacji – 21,95 proc. – zajął w minionym miesiącu Dzień Dobry TVN, co jednocześnie było podium treści w MEGOGO z najwyższą liczbą widzów. Teleturnieje stanowiły identyczny procent jak treści śniadaniowe (9 na 41 i 21,95 proc.) całości. Prym wiodły Afryka Express, sezon 1, odcinek 1/12 oraz MasterChef, sezon 14, odcinek 2/12. Całość uzupełniają informacje z Faktami na czele – 12,20 proc.
Status quo – TV Puls filmami stoi
We wrześniu – podobnie jak w sierpniu – spośród treści oglądanych przez największą liczbę widzów w MEGOGO 41 najpopularniejszych treści zajęły na w TV Puls filmy. Oznacza to, że kategoria ta stanowi 100 proc. contentu, po który wracają oglądający ten kanał. TOP 3 filmów to John Wick 4 (oglądany w ramach „niedzieli z gwiazdami”), Furioza, oraz Uprowadzona 2 (również w niedzielę).
Propozycję filmową TV Puls uzupełniają seriale, stanowiące ważną część ramówki, takie jak Lombard. Życie pod zastaw czy Ranczo.
Eleven Sports – piłka nożna i Formula 1 – 50 na 50
Na podium 3. najchętniej oglądanych wydarzeń sportowych na Eleven Sports we wrześniu znalazły się te piłkarskie i ze świata sportów motorowych. Były to mecz pomiędzy FC Barceloną i Realem Sociedad San Sebastian oraz GP Formula 1 – we Włoszech i Azerbejdżanie.
Barcelona przed Realem, a GPX Włoch przed GPX Azerbejdżanu
TOP 3 meczów piłkarskich to:
- Liga hiszpańska – mecz: FC Barcelona – Real Sociedad
- Liga hiszpańska – mecz: FC Barcelona – Getafe CF (4. miejsce)
- Liga włoska – studio do meczu AC Milan – SSC Napoli (7 miejsce)
Mecz AC Milan – SSC Napoli znalazł się na 10. miejscu pod względem liczby oglądających. Spotkanie to wyprzedziła rywalizacja TSG 1899 Hoffenheim – FC Bayern Monachium (9 pozycja).
Pozostałe treści dotyczyły Formula 1, co sprawiło, że treści te stanowiły równo 50 proc. contentu z TOP 10 na Eleven Sports.
Na TVP2 dominują seriale i teleturnieje
Mimo że cztery pierwsze pozycje zdominowały na TVP2 filmy z udziałem Jamesa Bonda: Operacja „Piorun”, Pozdrowienia z Moskwy, Goldfinger oraz Doktor No, to były to jedyne treści z tej kategorii ze wszystkich 41 pozycji. Sprawiło to, że kategoria „filmy” stanowiła 9,76 proc. całości treści, które oglądali na „Dwójce” widzowie MEGOGO we wrześniu.
Zestawienie zdominowały seriale i teleturnieje, zajmujące 65,85 proc. z całości. Były to m.in.: The Voice of Poland 16, sezon 16, odcinek 1, Przesłuchania w ciemno; M jak miłość, odcinek 1876; Barwy szczęścia, odcinek 3208; Rodzinka.pl, sezon 17, odcinek 288, Srebrzysta wróżka oraz Na dobre i na złe, odcinek 960, Nasze mniemania.
Treści śniadaniowe – z Pytaniem na Śniadanie – zajęły 21,95 proc. (9 na 41 pozycji). Jedno wydarzenie dotyczyło sportu. Był to mecz koszykówki mężczyzn i mecz ćwierćfinałowy EuroBasketu: Turcja – Polska.
W TVP3 widzowie oglądali przede wszystkim 1. i 2. ligę piłkarską, ale także inne treści
6. najpopularniejszych pozycji w TVP3 zdominowały mecze 1. i 2. ligi piłkarskiej. Były to dokładnie:
- Betclic 2. Liga – mecz: KKS 1925 Kalisz – Podbeskidzie Bielsko-Biała
- Betclic 1. Liga – mecz: Wisła Kraków – Odra Opole
- Betclic 2. Liga – mecz: Resovia Rzeszów – Sandecja Nowy Sącz
- Betclic 2. Liga – mecz: Podbeskidzie Bielsko-Biała – Rekord Bielsko-Biała
- Betclic 1. Liga – mecz: Pogoń Siedlce – Śląsk Wrocław
- Betclic 1. Liga – mecz: Stal Rzeszów – FKS Stal Mielec
Mimo to, ramówkę zdominowały informacje, wydarzenia kulturalne i religijne – 78,05 proc. W kategorii tej można wymienić m.in.:
- Orkiestr dętych czar
- Dobrego dnia
- Msza Święta kanonizacyjna bł. Carla Acutisa i bł. Pier Giorgia Frassatiego
- Piosenka dla Ciebie
- Kryminalna siódemka, Extra
- Sanatoria
- Telekurier
Poza tymi programami wymienić można także po jednym filmie dokumentalnym oraz serialu, które znalazły się w TOP 41 na TVP 3 na MEGOGO we wrześniu. Były to dokładnie Tacy byliśmy, Andrzej Zaucha oraz Przysięga. Kategorie te stanowiły po 2,44 proc.
– Porównując treści oglądane w sierpniu z tym we wrześniu, największe różnice widać w kanałach, w których znacząco zmieniła się ramówka. Są to przede wszystkim Polsat, gdzie większą rolę odgrywają seriale i teleturnieje, ale również TVN. W kolejnych możemy się spodziewać utrzymania tego stanu rzeczy – komentuje Artur Pacuła z MEGOGO.



