Te treści telewizyjne oglądali we wrześniu w streamingu widzowie MEGOGO

W ubiegłym miesiącu wygrał futbol i taniec. Mecze reprezentacji Polski z Finlandią oraz z Holandią znalazły się na szczycie, jeśli chodzi o liczbę oglądających treści na MEGOGO. Trzy kolejne pozycje zajął Dancing with the Stars. Taniec z gwiazdami. Jak prezentuje się cała lista w podziale na inne kanały telewizyjne? Zapraszamy do zestawienia.

– TOP 10 uzupełniają Halo tu Polsat, Diabeł ubiera się u Prady, który był najpopularniejszym filmem, emitowanym w telewizji we wrześniu na MEGOGO, mecz siatkarzy z Włochami w ramach półfinału mistrzostw świata, Megahit: Pojutrze oraz Twoja Twarz Brzmi Znajomo. Widać istotny wpływ jesiennej ramówki na oglądalność treści w minionym miesiącu – informuje i komentuje zestawienie Artur Pacuła, CEO MEGOGO w Polsce.

Duże zróżnicowanie pod względem doboru treści na TVP1 – filmy i seriale stanowiły ponad 58,5 proc. oglądanego we wrześniu contentu

Na TVP1 na podium pod względem liczby oglądających znalazły się wydarzenia piłkarskie – 2 pierwsze z udziałem narodowej reprezentacji: Polska – Finlandia i Holandia – Polska, a 3. to mecz Ligi Mistrzów: Chelsea – Benfica.

Najchętniej oglądanym rodzajem treści były filmy, stanowiące 31,71 proc. całości (dokładnie 13 na 41 pozycji). W TOP 3 znalazły się: Biała Odwaga, Filip oraz Jackie Brown.

Istotną część ramówki TVP1, co jest istotne w porównaniu z sierpniem, stanowiły seriale i teleturnieje, których udział wyniósł 26,83 proc. Najpopularniejsze z nich to Drelich, Rolnik Szuka Żony, Jaka to Melodia? oraz Ojciec Mateusz.

Treści sportowe również były istotną częścią propozycji TVP. Oglądała je blisko co 5. osoba (19,51 proc.), jeśli chodzi o analizowane pozycje.

Wysoko uplasował się również Teatr Telewizji z tytułami: Piękna Zośka, Księgi sprośności, Fryzjer oraz Tartuffe. Ponadto w kategorii teatr i wydarzenia kulturalne znalazły się Święto Dziękczynienia za Plony – Dożynki Jasnogórskie oraz Dożynki Prezydenckie. Grupa ta stanowiła 14,63 proc. wszystkich oglądanych na TVP1 treści. Całości dopełniają informacje i pogoda, z 7,32 proc. udziałem.

W Polsacie na MEGOGO wygrały we wrześniu teleturnieje i kultura

Filmy – w porównaniu z sierpniem, gdzie stanowiły blisko 75 proc. obejrzanego na MEGOGO contentu – we wrześniu zeszły na drugi plan. Ubiegły miesiąc zdominowały teleturnieje i kabarety, które w kategorii wydarzenia kulturalne zajęły 48,78 proc. całości.

Całe podium stworzył 17. sezon Dancing with the Stars. Taniec z gwiazdami (odpowiednio odcinki 168, 169 i 166). Ponadto, w tej kategorii widzowie chętnie oglądali także:

  • Twoja Twarz Brzmi Znajomo, sezon 22, odcinek 216
  • Roztańczony PGE Narodowy, odcinek 1
  • Kabaret na żywo. Letnia Klinika Skeczów Męczących. Kielce 2025
  • K2. Jedziemy po bandzie, sezon 2, odcinek 2
  • Awantura o kasę, sezon 3, odcinek 252

Udział kategorii filmowej we wrześniu spadł z poziomu blisko 75 proc. udziału do 26,83 proc. TOP 3 najchętniej oglądanych filmów były: Diabeł ubiera się u Prady, Megahit: Pojutrze oraz Megahit: Psy 3. W imię zasad.

6 na 41 pozycji (14,63 proc.) zajęły w Polsacie na MEGOGO we wrześniu sport i siatkówka. Widzowie oglądali następujące mecze w ramach mistrzostw świata, Filipiny 2025:

  • Polska – Włochy (mecz półfinałowy)
  • Polska – Kanada (1/8 finału)
  • Polska – Rumunia
  • Polska – Turcja (mecz ćwierćfinałowy)
  • Polska – Katar
  • Polska – Holandia

Blisko co 10. pozycję stanowiły treści śniadaniowe i Halo tu Polsat.

TVN to we wrześniu przede wszystkim filmy

NA TVN – podobnie jak na Polsacie – widać zmianę w zakresie treści filmowych, porównując sierpień z wrześniem. W sierpniu blisko 2/3 całości stanowiły filmy, podczas gdy we wrześniu było to 43,90 proc. (18 na 41 pozycji). Pięć najchętniej oglądanych realizacji to: Aquaman i zaginione królestwo, John Wick 3, John Wick 2, John Wick oraz U Pana Boga w ogródku. Mimo to, ten rodzaj contentu i tak znalazł się na szczycie na TVN.

Istotną część ramówki stacji – 21,95 proc. – zajął w minionym miesiącu Dzień Dobry TVN, co jednocześnie było podium treści w MEGOGO z najwyższą liczbą widzów. Teleturnieje stanowiły identyczny procent jak treści śniadaniowe (9 na 41 i 21,95 proc.) całości. Prym wiodły Afryka Express, sezon 1, odcinek 1/12 oraz MasterChef, sezon 14, odcinek 2/12. Całość uzupełniają informacje z Faktami na czele – 12,20 proc.

Status quo – TV Puls filmami stoi

We wrześniu – podobnie jak w sierpniu – spośród treści oglądanych przez największą liczbę widzów w MEGOGO 41 najpopularniejszych treści zajęły na w TV Puls filmy. Oznacza to, że kategoria ta stanowi 100 proc. contentu, po który wracają oglądający ten kanał. TOP 3 filmów to John Wick 4 (oglądany w ramach „niedzieli z gwiazdami”), Furioza, oraz Uprowadzona 2 (również w niedzielę).

Propozycję filmową TV Puls uzupełniają seriale, stanowiące ważną część ramówki, takie jak Lombard. Życie pod zastaw czy Ranczo.

Eleven Sports – piłka nożna i Formula 1 – 50 na 50

Na podium 3. najchętniej oglądanych wydarzeń sportowych na Eleven Sports we wrześniu znalazły się te piłkarskie i ze świata sportów motorowych. Były to mecz pomiędzy FC Barceloną i Realem Sociedad San Sebastian oraz GP Formula 1 – we Włoszech i Azerbejdżanie.

Barcelona przed Realem, a GPX Włoch przed GPX Azerbejdżanu

TOP 3 meczów piłkarskich to:

  • Liga hiszpańska – mecz: FC Barcelona – Real Sociedad
  • Liga hiszpańska – mecz: FC Barcelona – Getafe CF (4. miejsce)
  • Liga włoska – studio do meczu AC Milan – SSC Napoli (7 miejsce)

Mecz AC Milan – SSC Napoli znalazł się na 10. miejscu pod względem liczby oglądających. Spotkanie to wyprzedziła rywalizacja TSG 1899 Hoffenheim – FC Bayern Monachium (9 pozycja).

Pozostałe treści dotyczyły Formula 1, co sprawiło, że treści te stanowiły równo 50 proc. contentu z TOP 10 na Eleven Sports.

Na TVP2 dominują seriale i teleturnieje

Mimo że cztery pierwsze pozycje zdominowały na TVP2 filmy z udziałem Jamesa Bonda: Operacja „Piorun”, Pozdrowienia z Moskwy, Goldfinger oraz Doktor No, to były to jedyne treści z tej kategorii ze wszystkich 41 pozycji. Sprawiło to, że kategoria „filmy” stanowiła 9,76 proc. całości treści, które oglądali na „Dwójce” widzowie MEGOGO we wrześniu.

Zestawienie zdominowały seriale i teleturnieje, zajmujące 65,85 proc. z całości. Były to m.in.: The Voice of Poland 16, sezon 16, odcinek 1, Przesłuchania w ciemno; M jak miłość, odcinek 1876; Barwy szczęścia, odcinek 3208; Rodzinka.pl, sezon 17, odcinek 288, Srebrzysta wróżka oraz Na dobre i na złe, odcinek 960, Nasze mniemania.

Treści śniadaniowe – z Pytaniem na Śniadanie – zajęły 21,95 proc. (9 na 41 pozycji). Jedno wydarzenie dotyczyło sportu. Był to mecz koszykówki mężczyzn i mecz ćwierćfinałowy EuroBasketu: Turcja – Polska.

W TVP3 widzowie oglądali przede wszystkim 1. i 2. ligę piłkarską, ale także inne treści

6. najpopularniejszych pozycji w TVP3 zdominowały mecze 1. i 2. ligi piłkarskiej. Były to dokładnie:

  • Betclic 2. Liga – mecz: KKS 1925 Kalisz – Podbeskidzie Bielsko-Biała
  • Betclic 1. Liga – mecz: Wisła Kraków – Odra Opole
  • Betclic 2. Liga – mecz: Resovia Rzeszów – Sandecja Nowy Sącz
  • Betclic 2. Liga – mecz: Podbeskidzie Bielsko-Biała – Rekord Bielsko-Biała
  • Betclic 1. Liga – mecz: Pogoń Siedlce – Śląsk Wrocław
  • Betclic 1. Liga – mecz: Stal Rzeszów – FKS Stal Mielec

Mimo to, ramówkę zdominowały informacje, wydarzenia kulturalne i religijne – 78,05 proc. W kategorii tej można wymienić m.in.:

  • Orkiestr dętych czar
  • Dobrego dnia
  • Msza Święta kanonizacyjna bł. Carla Acutisa i bł. Pier Giorgia Frassatiego
  • Piosenka dla Ciebie
  • Kryminalna siódemka, Extra
  • Sanatoria
  • Telekurier

Poza tymi programami wymienić można także po jednym filmie dokumentalnym oraz serialu, które znalazły się w TOP 41 na TVP 3 na MEGOGO we wrześniu. Były to dokładnie Tacy byliśmy, Andrzej Zaucha oraz Przysięga. Kategorie te stanowiły po 2,44 proc.

Porównując treści oglądane w sierpniu z tym we wrześniu, największe różnice widać w kanałach, w których znacząco zmieniła się ramówka. Są to przede wszystkim Polsat, gdzie większą rolę odgrywają seriale i teleturnieje, ale również TVN. W kolejnych możemy się spodziewać utrzymania tego stanu rzeczy – komentuje Artur Pacuła z MEGOGO.