Tarczyński, InPost, Netflix, Blik, Lipton i Apart nagrodzone „Oscarami Marketingu” na Best Brands Poland 2025

29 maja w Zamku Ujazdowskim w Warszawie odbyła się finałowa Gala 4. edycji Best Brands Poland, podczas której wyróżniono marki cieszące się najwyższym uznaniem wśród ponad 8 tys. polskich konsumentów. „Oscary Marketingu” w sześciu kategoriach zostały przyznane markom: Tarczyński, InPost, Netflix, Blik, Lipton oraz Apart. 

Dziś siła marki nie kończy się na jakości, dostępności i użyteczności produktu. Najmocniejsze brandy to te, które stają się częścią stylu życia konsumentów, rezonują z wartościami, emocjami i codziennością swoich odbiorców. Inspirują, ułatwiają wybory, dają poczucie przynależności. Nie tylko odpowiadają na potrzeby, ale są obecne tam, gdzie one powstają. Tego w 2024 chcieli od marek Polacy, którzy biorąc udział w badaniu zrealizowanym przez globalną firmę badawczą NIQ wybrali Best Brands Poland 2025.

Best Brands Poland to jedyny w swoim rodzaju, w pełni niezależny ranking, który wyłania najsilniejsze marki w oparciu o dwa obiektywne wskaźniki: rzeczywiste dane rynkowe (Share of Wallet) oraz siłę emocjonalnej więzi z konsumentem (Share of Soul). Zamiast subiektywnych ocen jury, o pozycji marki decydują twarde liczby i realne doświadczenia klientów – zarówno te zakupowe, jak i związane z tożsamością i relacją z marką.

Wśród tych nagrodzonych w 4. edycji Best Brands Poland znaleźli się: Tarczyński – Best Overall Brand, InPost – Best Polish Brand, Netflix – Best Entertainment Brand, Blik – Best Services Brand, Lipton Teas and Infusions – Best Gen Z Food & Beverage Brand oraz Apart – Best E-commerce Fashion Brand.

Ranking wyraźnie pokazuje, że dziś wygrywają marki głęboko zakorzenione w codzienności odbiorców – takie, które aktywnie uczestniczą w ich życiu i trafnie odpowiadają na dynamicznie zmieniające się oczekiwania. To właśnie one budują trwałe relacje, oferując coś więcej niż produkt – oferując doświadczenie, z którym konsumenci chcą się utożsamiać – mówi Karolina Zajdel-Pawlak, managing director NIQ.

Tarczyński, laureat tytułu Best Overall Brand, to marka, która odważnie przekształca klasyczną kategorię, wprowadzając innowacyjne produkty „on the go” oraz roślinne alternatywy. InPost stworzył nowy standard codziennej wygody, a BLIK, jeszcze dekadę temu nieznany, dziś jest synonimem szybkich i intuicyjnych płatności. Lipton skutecznie buduje relację z pokoleniem Z, odpowiadając na ich wartości i sposób komunikacji. Netflix nie tylko dostarcza treści, ale realnie współtworzy współczesną kulturę. Z kolei Apart, poprzez konsekwentną komunikację i obecność silnych ambasadorek, kształtuje aspiracyjny styl życia wokół swojej marki.  

Młodzi konsumenci oczekują od marek więcej niż tylko dobrego produktu 

Generacja Z to dziś jedna z najważniejszych grup konsumenckich – to właśnie jej poświęcono osobną kategorię w tegorocznym zestawieniu Best Brands Poland. Młodzi konsumenci oczekują od marek znacznie więcej niż tylko dobrego produktu – liczy się autentyczność, wyznawane wartości i obecność tam, gdzie toczy się życie: w digitalu, social mediach, popkulturze. Jak pokazują dane Best Brands 2025, emocje takie jak radość, wolność czy troska o bliskich łączą pokolenia. Wspólnym mianownikiem zwycięskich marek jest zdolność do bycia blisko ludzi – bez nachalności, ale z wyczuciem i zrozumieniem. To dzięki tej relacji zyskują lojalność odbiorców.

Generacja Z to pokolenie, które redefiniuje relację z markami – nie oczekuje wyłącznie produktu, ale doświadczenia, z którym może się utożsamić. Marka musi dziś być obecna tam, gdzie toczy się życie młodych: w digitalu, w social mediach, w grach, ale też w wartościach, które są dla nich ważne. Jeśli nie potrafi być autentyczna, nie będzie obecna. Właśnie dlatego coraz więcej brandów inwestuje nie tylko w komunikację, ale w realne działania – bo dziś to nie storytelling wygrywa, tylko storydoing – mówi Marek Żołędziowski, prezes zarządu Group One. 

Tym, co łączy wszystkie nagrodzone marki, jest umiejętność budowania prawdziwych, opartych na wartościach relacji, takich, które nie kończą się na transakcji, ale zaczynają od zaufania, empatii i wspólnego języka ze współczesnym konsumentem. 

Autentyczne marki mają realny wpływ i długofalową siłę 

O roli wartości w budowaniu silnych marek zarówno komercyjnych, jak i osobistych, mówiła podczas gali Best Brands Awards 2025 jej gościni honorowa, Jolanta Kwaśniewska. Była Pierwsza Dama, od lat uznawana za symbol odpowiedzialnego przywództwa i społecznego zaangażowania, przypomniała, że marki powinny opierać się na uczciwości, spójności i wrażliwości, bo tylko wtedy mają realny wpływ i długofalową siłę. 

Jej słowa idealnie dopełniły ideę Best Brands – wyróżnienia dla tych, którzy nie tylko rozumieją zmiany, ale aktywnie je współtworzą. W świecie, w którym łatwo o powierzchowność, to właśnie autentyczność staje się najcenniejszą walutą marki. 

Best Brands Award to niezależna, międzynarodowa nagroda marketingowa z ponad 20-letnią tradycją w Europie, przyznawana na podstawie kompleksowego badania realizowanego przez NIQ – lidera w dziedzinie analityki danych. W Polsce, dzięki inicjatywie Group One „Oscary Marketingu” zostały przyznane już po raz czwarty. 

Inicjatorem i organizatorem rankingu Best Brands Poland jest Group One — największa niezależna grupa marketingowo-technologiczna w Polsce.

Partner merytoryczny – NIQ
Ranking wspiera – Serviceplan Group
Partner strategiczny & mediowy wydarzenia: Polsat Media, Interia Partnerzy mediowi: Forbes, Forbes Women, Puls Biznesu, Media i Marketing Polska, Handel/Handel Extra
Sponsorzy wydarzenia: RTB House, Sarigato, Sataku, OOH!attention, adQuery, Media&Leads, Multikino media, RMF FM, Ayming.