Dzięki zaangażowaniu klientów oraz pracowników Lidl Polska, program „Szkoły Pełne Talentów” stał się jednym z największych projektów wspierających edukację w Polsce. W czwartej edycji klienci Lidl Polska przekazali już ponad 10 mln Talenciaków! W tym roku sieć wprowadziła nowość – Skarbonkę Talenciaków, w ramach której wsparcie otrzymają szkoły z najbiedniejszych gmin w Polsce.
Talenciaki najczęściej trafiają do szkół albo placówek, które są klientom bliskie. Znajdują się w ich sąsiedztwie lub uczęszczają do nich ich dzieci czy wnuki. Wiele osób zbiera Talenciaki wspólnie – ze znajomymi z pracy, w grupie przyjaciół czy w rodzinie. A jeśli ktoś nie ma pomysłu, której szkole je przekazać? Właśnie dlatego w tym roku powstała Skarbonka Talenciaków. To wygodne rozwiązanie online, które umożliwia szybkie przekazanie Talenciaka jednej z 5 szkół z 5 najbiedniejszych gmin w 2024 r. z 5 różnych województw.
Jak to działa?
Wystarczy wpisać lub wkleić skopiowany kod Talenciaka na stronie internetowej akcji. Dzięki temu dzielenie się wsparciem staje się jeszcze prostsze i dostępne dla każdego. Po wejściu na stronę: https://szkoly.lidl.pl/Talenciaki/skarbonka, każdy może zapoznać się ze szkołami, do których przekazane zostaną Talenciaki ze Skarbonki. Dzięki temu dzieci z tych najbardziej potrzebujących placówek zyskają szansę na nowoczesne pomoce edukacyjne, których często im brakuje.
Akcja „Szkoły Pełne Talentów” pozwala szkołom z całego kraju zdobywać nowoczesny sprzęt edukacyjny. Klienci sieci, robiąc zakupy za minimum 50 zł i kupując przynajmniej jeden owoc lub warzywo, otrzymują Talenciaki – specjalne vouchery, które mogą przekazać wybranej placówce, skanując kod QR, wpisując go online na stronie www.lidl.pl/szkoly albo wrzucając Talenciaka do pudełka w szkole.
– Nasza akcja zachęca dzieci do rozwijania pasji i promuje współpracę w grupie. Co roku z radością obserwujemy rosnące zaangażowanie klientów Lidl Polska – w zeszłym roku liczba zarejestrowanych Talenciaków osiągnęła rekordowy poziom, a w tej edycji przekazano już ich ponad 10 milionów. To wyraźny sygnał, że nasza inicjatywa odpowiada na realne potrzeby i ma znaczenie. Jako Lidl Polska jesteśmy dumni, że możemy wspierać młode talenty – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. corporate affairs i CSR w Lidl Polska.
Dodatkowy konkurs – do wygrania wyposażenie stołówki
Ruszył także dodatkowy konkurs „Mój Talenciak To…”. Do 31 października szkoły z całej Polski mogą zgłaszać swoje prace, publikując w mediach społecznościowych filmy, animacje lub grafiki prezentujące talenty swoich uczniów z oznaczeniami #LidlPolska, #MójTalenciakTo i #SzkołyPełneTalentów4. Na zwycięskie placówki czeka wyjątkowa nagroda – nowoczesne wyposażenie stołówki o wartości 67 496 zł, a dla szkoły, która zajmie pierwsze miejsce, także spotkanie z Influencerem. Dodatkowo każda szkoła, która poprawnie zgłosi pracę konkursową, otrzyma nagrodę gwarantowaną – 25 Talenciaków w formie elektronicznej. Wyniki zostaną ogłoszone do 7 listopada 2025 r. na profilach konkursowych i stronie www.lidl.pl/szkoly.
Akcja „Szkoły Pełne Talentów” potrwa do 16 listopada 2025 r. – wciąż więc jest czas, by wspólnie rozwijać talenty najmłodszych i pomóc placówkom zdobywać wartościowy sprzęt. Szkoły mogą rejestrować się przez cały czas trwania akcji.



