Od butikowej agencji prowadzonej przez trzech przyjaciół do firmy zatrudniającej ponad 30 osób – tak w skrócie można opisać dotychczasową historię TAILORS Group. W tym roku spółka obchodzi dziesiąte urodziny, co postanowiła uczcić spotkaniem z pracownikami, klientami i dziennikarzami, podczas którego poinformowano o kolejnym dużym kroku. Wraz z wejściem w nową dekadę swojej działalności spółka chce komunikować się jako firma doradcza, wspierająca klientów na poziomie strategicznym.
Czym żyła Polska w 2014 roku? Działo się naprawdę wiele: Donald Tusk został przewodniczącym Rady Europejskiej, a w sieci rządziło powiedzenie „taki mamy klimat”. Są to wydarzenia, które z pewnością wielu z nas pamięta, jednak dla Łukasza Wójcika, Łukasza Chojeckiego i Jakuba Rutkowskiego powód, dla którego ten rok był tak wyjątkowy, był zupełnie inny: to właśnie w 2014 roku marka TAILORS Group oficjalnie pojawiała się na polskim rynku public relations.
Od tego czasu minęło 315 569 260 sekund, a warszawska firma przeszła długą drogę, zmieniając się wraz z potrzebami rynku, a przede wszystkim swoich partnerów i klientów. Z biegiem czasu wachlarz oferowanych usług ewoluował, co przyczyniło się do tego, że dziś ciężko jest mówić o TAILORS Group wyłącznie jak o agencji komunikacji.
TAILORS Group to jedna z nielicznych firm w Polsce, która łączy w ramach swojego zespołu kompetencje z dziedziny PR korporacyjnego, finansowego, produktowego, relacji inwestorskich, komunikacji wewnętrznej, kompleksowe doradztwo ESG oraz doświadczenie w tworzeniu zaawansowanych projektów digitalowych. Połączenie tych pozornie odrębnych dziedzin w ramach jednej organizacji umożliwia wykorzystanie synergii pomiędzy nimi i realizację złożonych projektów dla dużych spółek. Taki model działania pozwala nie tylko na bardziej spójne i efektywne działania komunikacyjne, ale również na dostarczanie kompleksowych rozwiązań odpowiadających na aktualne potrzeby biznesowe firm, szczególnie w kontekście ich rosnących zobowiązań w zakresie ESG.
Dlatego podczas uroczystego spotkania, które miało miejsce 26 września 2024 roku, zarząd TAILORS Group poinformował o kolejnym ważnym kroku w historii firmy:
– Dziś ciężko jest wskazać jeden filar naszej działalności, jako dominujący, a głównym atutem naszej oferty jest kompleksowość usług. Lata pracy z klientami z różnych sektorów, od startupów przez spółki giełdowe, po międzynarodowe koncerny, nauczyły nas, że nowoczesna firma musi nieustannie ewoluować i zasada ta nie omija sektora komunikacji – powiedział podczas swojego przemówienia Łukasz Wójcik, partner zarządzający TAILORS Group. – Dlatego tak nasza oferta, jak i rola zmieniają się, co sprawia, że dziś nie chcemy już mówić o sobie, jak o agencji komunikacji. Nasza strategiczna rola w procesach decyzyjnych w wielu organizacjach sprawia, że staliśmy się firmą doradczą, zapewniającą klientom kompleksowe wsparcie w obszarach komunikacji, relacji inwestorskich, ESG i digital – dodał.
Dziś TAILORS Group jest silną i rozpoznawalną marką, wspierającą firmy z różnych sektorów, w tym m.in. technologicznego, nieruchomości i przemysłu. W formie krótko- i długoterminowych projektów z jej usług skorzystało już ponad 200 klientów. W efekcie w 2023 roku spółka osiągnęła rekordowe przychody, odnotowując blisko 20 proc. wzrost w porównaniu do 2022 roku. Jednocześnie w wyniku wzrostu zapotrzebowania rynkowego na usługi z zakresu zrównoważonego rozwoju ponad dwukrotnie zwiększono liczebność działu ESG.