Strategia Szczyrk 2.0 repozycjonuje markę i wzmacnia wizerunek współczesnego, całosezonowego kurortu górskiego – miejsca, które łączy autentyczność i tradycję z nowoczesnością i jakością premium – w turystyce, kulturze i doświadczeniach. Zgodnie z nowymi założeniami, to pierwszy w Polsce górski ośrodek nastawiony na podróżujących z psami, z ofertą dostosowaną do potrzeb ich właścicieli.
Szczyrk 2.0 – kurort dla tych, którzy oczekują więcej
Nowa marka Szczyrku to odpowiedź na rosnące oczekiwania turystów i mieszkańców. Szczyrk nie chce być już tylko miejscem wspomnień i zimowych wypadów narciarskich, ale destynacją na każdy sezon – z bogatą ofertą letnią, jesienną i wiosenną.
– Szczyrk to nowoczesny, całoroczny kurort górski premium, łączący autentyczną kulturę Beskidów z wyjątkową dbałością o potrzeby gości, oferujący wyższy poziom doświadczeń, usług, przeżyć. Poprzez przyjętą strategię chcemy wyznaczać nowe standardy w turystyce górskiej i udowodnić, że górski kurort można wymyślić na nowo. Postawić na jakość doświadczeń, zamiast liczyć turystów – podkreśla Sabina Bugaj, dyrektor Miejskiego Ośrodka Kultury, Promocji i Informacji im. Jana Więzika w Szczyrku.
Jak zaznacza, wyższy standard turystyki ma wynikać z jakościowych usług, lokalnego rzemiosła i autentyczności oraz przemyślanej oferty. To właśnie tu zamiast powtarzalnych, masowych pamiątek będzie można kupić unikalne rękodzieło, wykonane z zaangażowaniem i pasją. Limitowane kolekcje odzieży, przygotowywane z lokalnymi artystami, to zupełnie nowe podejście do oferty dla turystów.
Nowa strategia zakłada również większą otwartość na podróżujących ze zwierzętami. To pierwsze miasto w Polsce, które pozycjonuje się jako kurort dla turystów z psami. W Szczyrku mogą one swobodnie towarzyszyć swoim właścicielom na szlakach, w schroniskach i podczas innych aktywności na łonie natury, ale także w mieście, ciesząc się wolnością w malowniczym Beskidzie Śląskim.
Tutejsza oferta dla psiarzy i ich czworonożnych przyjaciół stale się powiększa. Ci, którzy są zainteresowani udogodnieniami dla pupili, mogą zapoznać się ze specjalną mapą miejsc dogfriendly – „Szczyrk z psem”, dostępną już wkrótce na stronie internetowej miasta (szczyrk.pl). Znajdą tu listę miejsc, do których można wybrać się z psem lub skorzystać z dodatkowych udogodnień (np. miski, woreczki, przysmaki, zabawki itp.).
Miasto zaprasza do współpracy
– Nowa, spójna komunikacja ma na celu aktualizację postrzegania miasta – z miejsca kojarzonego z przeszłością na kurort oferujący nowoczesną, premium bazę hotelową i usługową, miejsce z szacunkiem do tradycji i lokalnej kultury, epatujące autentycznością, ale również otwartością na nowoczesne trendy i przyszłość. Kurort górski, który rozumie, wdraża, ale też wyznacza trendy w turystyce – mówi Michał Ulidis, creative director & partner w Publicon – agencji współodpowiedzialnej za tworzenie nowego wizerunku miasta.
W najbliższych miesiącach mieszkańców i turystów czeka szereg wydarzeń, które będą konsekwentnie budować markę Szczyrk 2.0. Nowe inicjatywy kulturalne, a także rozwój oferty dog-friendly pokażą, że Szczyrk to dziś kurort z wizją; gotowy, by wyznaczać trendy w polskiej turystyce górskiej. Jak podkreśla Sabina Bugaj, miasto cały czas zaprasza przedsiębiorców działających w Szczyrku do podejmowania własnych inicjatyw wpisujących się w nową strategię.
– Wystarczy naprawdę niewiele: choćby być otwartym na współpracę z lokalnymi artystami czy wprowadzić drobne udogodnienia dla gości z psami. Każdy krok w kierunku spójnym ze strategią Szczyrk 2.0 ma dla nas ogromne znaczenie i wynosi turystykę na wyższy poziom. Każdy, kto chce wspólnie z nami podążać tą drogą, może zgłosić się do nas ze swoimi pomysłami – podsumowuje.
Nowa strategia miasta została ogłoszona 24 września podczas konferencji prasowej w restauracji Kuflonka na Hali Skrzyczeńskiej w ośrodku Szczyrk Mountain Resort.