Swarovski Crystal Business opublikował wyniki za 2024 rok

na zdj. Alexis Nasard | fot. mat. prasowe

Firma Swarovski jest w pełnym rozpędzie, z kolejnym rokiem znaczących postępów, w tym silnym wzrostem organicznym i znaczną poprawą EBIT i aktywów finansowych, napędzanych rekordową popularnością marki, atrakcyjnymi kolekcjami produktów i wciągającym doświadczeniem detalicznym.

Rodzinna działalność Swarovski Crystal Business ogłosiła wyniki za rok finansowy kończący się 31 grudnia 2024 r. Firma odnotowała silny wzrost organiczny* o +6% w porównaniu z rokiem poprzednim, osiągając przychody w wysokości 1 906 mln euro, opierając się na solidnym wzroście o +8% w ujęciu porównywalnym* w trudnym środowisku handlowym. Było to możliwe dzięki silnemu czwartemu kwartałowi z +11% wzrostem organicznym. EBITDA wzrosła dwucyfrowo, a zysk operacyjny był w pełni dodatni po raz pierwszy od 5 lat.

Wyniki te potwierdzają siłę wyznaczonego przez Swarovskiego kierunku działania w ramach strategii LUXignite i związanej z nią transformacji ukierunkowaną na Pop Luxury, która uzupełnia kultowe dziedzictwo marki współczesnym znaczeniem kulturowym.

Te mocne i spójne rezultaty potwierdzają siłę strategii LUXignite i zdolność firmy Swarovski do jej wdrażania. Te osiągnięcia w trudnym i niestabilnym środowisku są hołdem na cześć pracowników i partnerów Swarovskiego na całym świecie, a także dla wsparcia naszego zarządu i akcjonariuszy – mówi CEO Alexis Nasard. – W 2025 r. niepewność w naszym środowisku operacyjnym prawdopodobnie się utrzyma, ale świętując naszą 130. rocznicę, będziemy nadal koncentrować się na zdyscyplinowanej egzekucji naszej strategii, skupiając się na doskonałej kreatywności, strategicznych inwestycjach i polityce finansowej – dodaje.

Trwały wzrost na szeroką skalę w 2024 r.

  • Biżuteria odnotowała organiczny wzrost o +9%, co stanowi ponad trzykrotność ogólnego wzrostu rynkowego.
  • Wszystkie regiony przyczyniły się do rozwoju, przy czym sprzedaż L4L w Europie wzrosła o +11% w porównaniu z rokiem poprzednim, w obu Amerykach o +10%, a w Azji o +3%, pomimo spowolnienia w Chinach.
  • Rekordowa sprzedaż została osiągnięta na kluczowym rynku amerykańskim i rodzimym rynku austriackim.
  • Zdobyliśmy udział w 8 z 10 największych rynków.
  • Sprzedaż diamentów Swarovski Created Diamonds (wyhodowanych w laboratorium) wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z poprzednim rokiem.
  • Rentowność sklepów wzrosła o +7% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Ciągły wzrost zysków i środków pieniężnych

Firma osiągnęła w pełni dodatni zysk na działalności operacyjnej w 2024 r., dzięki zwiększonej dźwigni finansowej i konsolidacji kosztów, przy wzroście EBITDA o +14%. Towarzyszyło to znacznej poprawie w zakresie generowania przepływów pieniężnych i wskaźnika zadłużenia.

Radosna ekstrawagancja we wszystkich punktach kontaktu z klientem

Rok 2024 był rokiem serii niezwykłych wydarzeń, które pokazały wyjątkowy savoir-faire marki Swarovski, jeszcze bardziej potwierdzając jej rolę jako ikony kultury. Zaczęło się od wieloletniej tradycji w postaci obecności na Balu w Operze Wiedeńskiej, celebracji austriackiego dziedzictwa firmy i olśniewającego występu na Met Gala w Nowym Jorku, gdzie dyrektor kreatywna Giovanna Engelbert zaprezentowała oszałamiające kreacje Swarovski couture. Następnie odbyła się przełomowa wystawa „Masters of Light”, która zawitała do Mediolanu i Seulu, a także otwarcie flagowego sklepu na mediolańskim Piazza del Duomo. Ponadto Swarovski podpisał umowę licencyjną z Coty, aby zadebiutować na rynku z linią zapachów Swarovski. Jeśli chodzi o ofertę produktową, globalne wprowadzenie kolekcji Eternity wykonanej z diamentów Swarovski Created Diamonds podkreśliło kunszt firmy i jej zaangażowanie w innowacje oraz zrównoważony rozwój, a niedawna kolekcja kapsułowa Swarovski x Ariana Grande, stworzona wspólnie z globalną ikoną popu Arianą Grande, była przykładem pozycjonowania marki jako Pop Luxury.

Działania te nadal stymulowały pożądanie i luksusowe referencje marki, która pobiła kolejny rekord w 2024 roku, przy ciągłym odmładzaniu bazy klientów.

2025

W tym roku Swarovski będzie obchodzić 130. rocznicę istnienia pod hasłem „130 lat radości”. Ten kamień milowy stanowi wyjątkową okazję do uhonorowania tego, co przez lata definiowało firmę Swarovski i nadal kształtuje jej tożsamość. Jednocześnie w 2025 r. firma będzie koncentrować się na wytrwałym generowaniu rentownego wzrostu, dalszym podnoszeniu jakości marki i doświadczeń klientów, przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniej dyscypliny na poziomie finansowym.