Stuart nawiązał współpracę z jedną ze spółek sieci E.Leclerc na warszawskim Ursynowie. Strategiczna kooperacja wpisuje się w lokalną ekspansję Stuart, ze szczególnym uwzględnieniem segmentu e-grocery, na którym firma planuje się koncentrować. Pierwsze dni wspólnych działań przyniosły imponujące rezultaty, w tym znaczny wzrost liczby zamówień oraz rosnące zainteresowanie nową ofertą wśród klientów E.Leclerc. Sieć jest jedną z pierwszych firm w naszym kraju, które rozwijają własny kanał dostaw pod drzwi klienta.
E.Leclerc to marka o ugruntowanej pozycji na polskim rynku, działająca od 1995 roku. Od tego czasu firma nieustannie rozwija swoją ofertę, kładąc nacisk na wspieranie lokalnych producentów oraz promowanie produktów regionalnych. Klienci E.Leclerc byli zainteresowani korzystaniem z opcji zakupów z dostawą do domu od dłuższego czasu. Uruchomienie niezależnego kanału z pomocą Stuart, który rewolucjonizuje rynek szybkich, ekologicznych dostaw w Europie, jest więc odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie rynku. Dziś E.Leclerc na Ursynowie może z powodzeniem docierać do nowego pokolenia konsumentów, wzmacniając jednocześnie relację z dotychczasowymi klientami.
– Naszym celem w projekcie sklepu na Ursynowie było stworzenie usługi, która umożliwi klientom wygodne i szybkie zakupy spożywcze, dopasowane do ich codziennych potrzeb. Chcieliśmy zaoferować im możliwość realizacji zamówienia do 2 godzin oraz opcję subskrypcji, umożliwiającą regularne zakupy z dostawą co 1, 2, 3 lub 4 tygodnie – wypowiada się Jean-Philippe Magre, Prezes E.Leclerc. – Wybór platformy Stuart wynikał z jej doświadczenia w szybkim dostarczaniu produktów oraz obecności na rynkach międzynarodowych. Zależało nam na partnerze, który rozumie wyzwania związane z nowoczesną logistyką miejską i potrafi elastycznie dostosować się do potrzeb rynku. Sprawność operacyjna i skuteczność w realizacji dostaw w krótkim czasie daje nam pewność, że jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom niezawodne usługi – dodaje.
Obopólne korzyści
Platforma Stuart zapewnia E.Leclerc na warszawskim Ursynowie dostęp do niezależnych, geolokalizowanych kurierów korzystających z dostosowanych do miejskich warunków środków transportu, w tym rowerów i e-jednośladów. Outsourcing tego procesu i podjęcie długofalowej współpracy z partnerem logistycznym, sprawia, że firma może rozwijać bezpośredni kanał dostaw bez potrzeby angażowania własnych dostawców, czy obarczonej prowizją obecności na marketplace’ach.
W ramach współpracy ze Stuart klienci E.Leclerc Ursynów zyskali możliwość skorzystania z szybkiej dostawy, która obejmuje cały asortyment dostępny na nowej platformie sklepu www.leclerc.warszawa.pl. W ofercie znajdują się świeże warzywa i owoce, produkty spożywcze, artykuły gospodarstwa domowego, kosmetyki oraz produkty dla dzieci. Dzięki nowoczesnemu systemowi logistycznemu zakupy mogą dotrzeć do klientów w obrębie ok. 5 km od sklepu nawet w 2 godziny.
– Współpraca z marką E.Leclerc to kamień milowy w rozszerzaniu naszej obecności w segmencie e-grocery, który od kilku lat stale się rozwija. Klienci coraz częściej przekonują się do takiej formy zakupów i nic w tym zaskakującego. E-grocery z szybką dostawą jest nie tylko wygodne, ale pozwala też oszczędzić czas, który w obliczu korków i problemów z parkowaniem w miastach jest dziś na wagę złota – mówi Agnieszka Majewska, general manager Stuart.
E.Leclerc motywowane wizją rozwoju poprzez współpracę ze Stuart planuje zwiększać skalę działalności i budować silną pozycję marki pośród firm spożywczych w Warszawie i okolicach. Inwestowanie we własny kanał dostaw przekładające się na rosnącą autonomię firm, może okazać się trendem także w nadchodzącym roku. W rezultacie obraz rynku czeka transformacja, dzięki której klienci zyskają szansę na łatwe i szybkie zakupy w ulubionych e-sklepach, a przedsiębiorstwa – cenioną w środowisku biznesowym możliwość budowania bezpośredniej relacji z klientami.
Stuart podtrzymuje zainteresowanie polskim rynkiem oraz chęć koncentracji na segmencie spożywczym i detalicznym, rozwijając równolegle współpracę m.in. z branżą gastronomiczną. Platforma świadczy już usługi dostaw do klientów firm takich jak AmRest, Sphinx, Lokalny Rolnik, Organic24, Bobby Burger i wiele innych. Wszelkie działania i strategiczne partnerstwa mają w efekcie przybliżyć Stuart do obranego celu jakim jest dorównanie pod względem skali działalności krajom takim, jak Francja czy Wielka Brytania.