Jesienna kampania „Wysoka zawartość radości” skierowana jest do osób w wieku 20–45 lat. Jej celem jest zarówno budowa wizerunku należącej do I.D.C. POLONIA S.A. marki Verbena jako naturalnej, pełnej pozytywnej energii i witamin, jak i wzmocnienie świadomości tego brandu w sezonie jesiennym. Przygotowana i zrealizowana przez agencję Insignia kampania potrwa do drugiej połowy listopada. Insignia obsługiwała już wcześniej markę Verbena, a teraz po kilkuletniej przerwie, w wyniku wygranego przetargu, odzyskuje ten budżet.
Grupą docelową kampanii „Wysoka zawartość radości” są osoby w wieku 20–45 lat, aktywne, poszukujące naturalnych produktów wspierających odporność i dobre samopoczucie; ceniące autentyczność, humor i pozytywne emocje w komunikacji marek. Główne kanały komunikacji wykorzystane w kampanii to: digital, influencer marketing oraz outdoor – autobusy, citylighty i billboardy w dużych miastach (m.in. Kraków, Gdańsk, Wrocław, Katowice).
Zakupem mediów na potrzeby kampanii zajęła się również agencja Insignia, poza mediami OOH, które planowała i kupowała agencja mediowa Bauer Media Outdoor.
Celem działań reklamowych są m.in.: budowa wizerunku marki Verbena jako naturalnej, pełnej pozytywnej energii i witamin, promocja produktów Verbena oraz ich wszechstronnego zastosowania, zaangażowanie społeczności w mediach społecznościowych poprzez konkursy i interaktywną komunikację, jak również wzmocnienie świadomości marki w sezonie jesiennym, poprzez skojarzenie produktów z radością, energią i odpornością.
Na potrzeby kampanii agencja Insignia przygotowała m.in. serię trzech konkursów na Instagramie, w których udział biorą influencerzy: MiliOnerka, Mateusz Glen oraz Kamil Baleja. Każdy z nich stworzył zabawną rolkę, pokazującą codzienne, nieco nudne czynności, które stają się ciekawsze i pełne radości dzięki cukierkom Verbena. Uczestnicy konkursów zachęcani są do dzielenia się w komentarzach własnymi historiami o tym, jak Verbena dodała koloru ich zwykłym chwilom. Dodatkowo kampanię wspierają posty okołokampanijne – krótkie, zabawne gry słów i hasła oparte na właściwościach poszczególnych produktów.
– Jesień często kojarzy się z szarością i spadkiem energii. Chcieliśmy pokazać, że z Verbeną każda chwila może mieć wysoką zawartość radości – nawet ta najbardziej zwyczajna. Dlatego kampania „Wysoka zawartość radości” opiera się na idei, że nawet najzwyklejsze chwile mogą stać się bardziej radosne dzięki cukierkom Verbena, a najważniejsza była dla nas autentyczność i pozytywny ton. Kluczową big idea było dla nas włączenie humoru i codziennych sytuacji w narrację marki. Gra słów jest tutaj elementem budowania pozytywnego i lekkiego wizerunku. Kampania łączy naturalność z pozytywną energią, a wykorzystanie w niej miksu influencer marketingu, konkursów i outdooru tworzy spójną, wielokanałową opowieść – mówi Paulina Szczurek, junior brand marketing manager w I.D.C. Polonia. – Zależało nam również na aktywizacji społeczności poprzez prosty, angażujący mechanizm konkursowy oraz współpracę z influencerami o zróżnicowanym stylu i grupie odbiorców – dodaje.
– Udowodniliśmy, że jesień może mieć wysoką zawartość radości. Humor, naturalność i codzienne sytuacje pokazane oczami influencerów sprawiły, że odbiorcy naprawdę poczuli tę pozytywną energię. Verbena znów nadaje codzienności lepszy smak. Także tej internetowej! – mówi Monika Arciszewska, social media manager w Insignia.



