Na polskim rynku digital marketingu pojawił się nowy gracz. Catsflow to pierwsza agencja w Polsce, która łączy założenia ekonomii behawioralnej, psychologii zachowań konsumenckich i semantycznego SEO, tworząc w ten sposób SEO behawioralne. Założycielami są Jacek Krajl, wieloletni ekspert SEO i content marketingu, oraz Agata Rząp, doktor nauk społecznych w dziedzinie ekonomii i finansów, ekspertka w zakresie psychologii zachowań konsumenckich.
SEO behawioralne – czym różni się od tradycyjnego SEO i SXO?
W klasycznym SEO celem było zdominowanie wyników wyszukiwania – za pomocą fraz, linków i optymalizacji technicznej. SXO dołożyło do tego użyteczność i doświadczenie użytkownika. Ale SEO behawioralne idzie krok dalej.
To podejście, które nie tylko analizuje co robi użytkownik, ale także dlaczego. Łączy SEO, UX, CRO i psychologię decyzji – w oparciu o dane behawioralne, mapy empatii, social listening, testy i mikroanalizy ścieżek zachowań. Uwzględnia emocje, uprzedzenia, błędy poznawcze i ograniczoną racjonalność, z jaką podejmujemy decyzje.
– Nie chodzi o to, by robić content pod SEO, ale by robić SEO dla ludzi – podkreśla Jacek Krajl, współzałożyciel agencji. – Automatyzacja i AI zmieniają reguły gry – ale tylko wtedy, gdy są wdrażane z głową. W Catsflow korzystamy z AI do klasteryzacji fraz i analiz, ale strategię tworzymy na bazie wiedzy o człowieku: jego intencjach, emocjach i ograniczeniach. W Grupie Neuca w ostatnich latach stworzyłem od podstaw obszar komunikacji cyfrowej z pacjentem i zbudowałem zespoły realizujące strategię opartą na empatii, a nie tylko kliknięciach. Każdy użytkownik to osobna historia – dlatego tworzyliśmy treści, które realnie wspierały pacjentów: od pierwszych objawów po profilaktykę. Dziś jako Catsflow tę filozofię przenosimy do szeroko pojętego digital marketingu, również poza branżę zdrowia – mówi Jacek Krajl.
Jak działa Catsflow?
Catsflow realizuje proces oparty na analizie behawioralnej, ścieżkach zakupowych i personalizacji działań:
- Analiza behawioralna – rozpoznanie potrzeb, obaw i motywacji klientów.
- Harmonogram działań – tworzenie strategii contentowej i performance zorientowanej na emocje i decyzje.
- Alokacja budżetu – dopasowanie wydatków do intencji zakupowych i momentów decyzyjnych.
- Wskaźniki efektywności – analiza nie tylko liczb, ale i jakości doświadczenia.
- Integracja kompetencji – zespół analityków, UX/UI designerów, copywriterów, grafików i specjalistów Ads działa w jednym procesie.
– Nie wierzymy w uniwersalne schematy. Każda marka i jej odbiorcy mają swoją dynamikę. Dlatego nasze strategie są szyte na miarę – oparte na danych, ale również na empatii i zaufaniu. – mówi dr Agata Rząp, współzałożycielka Catsflow. – Użytkownicy nie są racjonalni – ich preferencje się zmieniają, ulegają wpływom i emocjom. Jeśli chcemy do nich skutecznie mówić, musimy ich naprawdę zrozumieć – a nie tylko śledzić algorytm Google – dodaje.
Poza SEO behawioralnym, Catsflow wspiera firmy w optymalizacji konwersji, projektowaniu UX/UI, strategiach cenowych opartych na psychologii decyzji, audytach SEO/CRO, conversion copywritingu oraz warsztatach i badaniach jakościowych z użytkownikami.
Catsflow – kto stoi za projektem?
Jacek Krajl – strateg SEO i content marketingu z ponad 15-letnim doświadczeniem. Autor książki „Niepodstawowy Przewodnik po SEO Copywritingu”, prelegent, wykładowca Akademii SEO dla E-commerce w Senuto, finalista Global Search Awards i European Search Awards 2024 i 2025, zdobywca 3. miejsca w semKRK 2024 oraz 1. miejsca w rankingu Senuto TOP 100. Pracował dla marek takich jak Grupa NEUCA, Apteline.pl, Operator Medyczny Świat Zdrowia, Aptekarski.com, Agora, Gazeta Wyborcza, MSN.pl, Indigo Nails, Forner, Tchibo, BIC Polska, Castorama, Carrefour, Senuto, Bauer Media, Indigo Nails i wielu innych. Przez 9 lat odpowiadał w NEUCA m.in. za rozwój komunikacji cyfrowej z pacjentem, strategię contentową i zespoły SEO, SEM i social media.
dr Agata Rząp – doktor nauk społecznych w dziedzinie ekonomii i finansów, ekspertka w zakresie ekonomii behawioralnej, psychologii zachowań konsumenckich, autorka e-booka „Psychologia cen w biznesie” i rozprawy doktorskiej „Behawioralne uwarunkowania decyzji konsumenckich na rynku ubezpieczeń na życie”. Pracowała m.in. dla Wedding Dream, Indigo Nails, Tor Modlin, Coraz Lepsza Firma, OSNOVA, Upiększamy Polki i innych marek. Posiada certyfikaty m.in. z CXL (Digital Psychology and Persuasion, Conversion Rate Optimization) i Digital Marketer (Analytics, Conversion Optimization, Customer Acquisition). W Grupie NEUCA odpowiadała m.in. za optymalizację konwersji, UX i rozwój serwisów e-commerce z obszaru zdrowia.
Zaufali im już pierwsi partnerzy
Wśród pierwszych klientów Catsflow znalazły się m.in. Operator Medyczny Świat Zdrowia, Indigo Nails, Polska Press. Agencja współtworzy również największy w Polsce Raport E-commerce 2025 przygotowany przez Harbingers, dzieląc się ekspertyzą z zakresu SEO semantycznego i behawioralnego.