Starbucks w kwietniu celebruje Global Month of Good, czyli Miesiąc Dobroci, którego zwieńczeniem jest Dzień Ziemi, obchodzony 22 kwietnia. Z tej okazji marka zachęca do podejmowania działań nie tylko na rzecz planety, ale również ludzi wokół nas. O znaczeniu dobrych gestów przypomni nam Joe Kind Snoopy, którego wizerunek znajduje się na wiosennych kubkach marki, a na Dzień Ziemi pojawi się on także na dedykowanym kubku wielorazowego użytku, który będzie można otrzymać w prezencie przy zakupie Iced Shaken Espresso w rozmiarze Grande – już od 21 kwietnia!
Miesiąc Dobroci to globalna inicjatywa Starbucks, która zachęca do wspólnych działań i zaangażowania na rzecz lokalnych społeczności. W tym roku u boku Starbucks pojawił się wyjątkowy ambasador – Joe Kind Snoopy, który stał się symbolem wartości Starbucks i przypomnieniem, że małe akty dobroci mają wielkie znaczenie!
Ale Starbucks pomaga nie tylko przez miesiąc, ale przez cały rok! W 2024 roku, dzięki dotacji od The Starbucks Foundation, w ramach globalnej inicjatywy, wsparto Fundację Joanny Radziwiłł „Opiekuńcze Skrzydła” oraz Fundację Sarigato, które pomagają dzieciom i młodzieży zagrożonej wykluczeniem zarówno społecznym, jak i technologicznym. A to nie wszystko. Bariści Starbucks przez cały rok dzielą się z innymi tym, co najcenniejsze: swoim czasem. W ramach zespołów kawiarnianych zorganizowali w ubiegłym roku aż 54 akcje CSR, wspierając dzieci, osoby z niepełnosprawnościami, seniorów oraz osoby w kryzysie w ramach wolontariatu pracowniczego. Byli tam, gdzie ktoś ich potrzebował – rozmawiając, ucząc, wspierając i po prostu będąc razem.
Małe codzienne gesty Starbucks i Snoopy
Ale nie tylko pracownicy i dotacje mogą przynosić realne zmiany. Wszystkie nasze małe codzienne wybory mają wielką moc – dlatego Starbucks również w swoich kawiarniach wspiera proste, ekologiczne nawyki, które realnie wpływają na przyszłość naszej planety. Od 2019 roku marka współpracuje z aplikacją Too Good To Go, dzięki której udało się uratować przed zmarnowaniem ponad milion produktów spożywczych. A oprócz tego marka od lat zachęca do sięgania po własny kubek wielokrotnego użytku zamiast tego jednorazowego.
– Jedną ze sztandarowych inicjatyw Starbucks, obecną od początku działalności marki w Polsce jest „Z własnym kubkiem”. Była ona pierwszą tego typu ofertą wśród polskich kawiarni. Już od 16 lat przychodząc do ulubionej kawiarni z własnym kubkiem wielokrotnego użytku i zamawiając do niego dowolny napój zyskujemy dodatkową zniżkę. Jest to rodzaj podziękowania za świadomy wybór i codzienne działanie na rzecz wspólnego dobra – mówi Paula Chudzińska, brand manager Starbucks Polska.
A ponieważ od 2024 roku, odkąd weszła w życie dyrektywa SUP (Single-Use Plastics Directive), korzystanie z jednorazowych kubków wiąże się z obowiązkową, dodatkową opłatą, przynosząc własny kubek, Goście nie tylko jej unikają, ale jeszcze zyskują 2 zł rabatu na dowolny napój!
– Tej wiosny o inicjatywie przypomina nam Joe Kind, pojawiający się w wiosennej kolekcji kubków wielokrotnego użytku. Mam nadzieję, że wywoła niejeden uśmiech na ustach naszych Gości oraz będzie im przypominał o drobnych gestach dobroci, które mają znaczenie – opowiada Paula.
Z okazji Dnia Ziemi, już od 21 kwietnia, przy zakupie Iced Shaken Espresso w rozmiarze Grande na Gości będzie czekać specjalny prezent – limitowany kubek wielokrotnego użytku z Joe Kind Snoopy’m. Dzięki niemu przy kolejnych wizytach można będzie cieszyć się zniżką „Z własnym kubkiem” na swój napój. Ale uwaga, wyjątkowa promocja obowiązuje wyłącznie do wyczerpania zapasów!