Spółka Polskie Badania Internetu udostępniła zapytanie o informacje

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, spółka PBI opublikowała zapytanie o informacje. Dotyczy ono ośmiu obszarów z zakresu technologii i badań. Szczegółowy dokument znajduje się na stronie internetowej firmy.

Zgodnie z informacją z 4 listopada br., spółka PBI opublikowała na swojej stronie internetowej dokument zapytania o informacje (Request for Information, RFI). Założenia dokumentu wynikają z nowej strategii PBI, według której pomiar widowni ma zostać połączony z ekosystemem technologii reklamowych (ad tech), a równocześnie umożliwić pomiar kampanii reklamowych po ich realizacji. Wymaga to realizacji zadań z ośmiu obszarów, których dotyczy zapytanie o informacje:

  1. Gromadzenie danych
    • systemy pomiaru aktywności odbiorców mediów ze ścieżką zwrotną (mechanizmem umożliwiającym automatyczne, ciągłe i anonimowe przesyłanie danych o aktywności odbiorców z ich urządzeń do centrum analitycznego);
    • systemy emisji ankiet pozwalające na emisję oraz kontrolę emisji ankiet zawierających wystandaryzowane pytania o demografię użytkownika.
  2. System identyfikacji użytkownika PBI ID – rozwiązania klasy Universal ID, umożliwiające cross-mediową identyfikację użytkowników.
  3. Badania mediów
    • usługi rekrutacji i utrzymania prób badawczych;
    • mierniki dla prób badawczych;
    • kompleksowe rozwiązania badawcze.
  4. Systemy kategoryzacji treści – rozwiązania kategoryzujące zawartość stron internetowych.
  5. Zewnętrzne źródła danych – informacje o konsumpcji mediów pochodzące od takich dostawców, jak:
    • firmy telekomunikacyjne (dane lokalizacyjne),
    • sieci kablowe/platformy satelitarne (dane RPD dla TV),
    • dostawcy aplikacji mobilnych (dane lokalizacyjne oraz korzystanie z mobilnego internetu).
  6. Integracja danych – rozwiązania umożliwiające integrację danych i udostępnianie zbioru danych jako oficjalnych wyników badania mediów.
  7. Aplikacje analityczne – narzędzia umożliwiające analizowanie wyników badania mediów.
  8. Raportowanie post-ewaluacyjne kampanii reklamowych – systemy do raportowania przeprowadzonych wyników kampanii reklamowych.

Na zgłoszenia od firm zainteresowanych przedstawieniem swoich rozwiązań PBI czeka do 12 grudnia br. Następnie PBI rozpocznie spotkania z firmami, które odpowiedzą na RFI. Po zakończeniu spotkań powstanie szczegółowy przegląd dostępnych rozwiązań technologicznych i badawczych. Posłuży on do przygotowania zapytań ofertowych (Requests for Proposals, RFP) dotyczących poszczególnych obszarów. Zapytania te będą publikowane sukcesywnie.