Agencja Space Cat Industries, specjalizująca się w komunikacji short video, wygrywa przetarg Lidl Polska. Stała współpraca obejmuje stworzenie oraz prowadzenie profilu marki na TikToku, w tym influencer marketing oraz planowanie i zakup mediów na tej platformie.
Proces przetargowy rozpoczął się na początku 2024 roku, a jego rozwiązanie nastąpiło w czerwcu. W jego wyniku, Lidl Polska powierzył agencji Space Cat Industries stworzenie i prowadzenie nowego profilu marki na TikToku. Współpraca z agencją obejmuje strategię, kreację, produkcję treści, relacje z twórcami, moderację oraz zarządzanie mediami.
Dotychczas marka Lidl Polska nie prowadziła własnego profilu na TikToku, choć była obecna na platformie dzięki działaniom w ramach influencer marketingu.
Premierowa publikacja na profilu @LidlPolska na TikToku miała miejsce w sobotę, 3 sierpnia. Poprzedziła ją kampania teaserowa, w której zaprezentowano zarysy sylwetek dwójki twórców pełniących rolę ambasadorów profilu.
Profil Lidl Polska na TikToku
Strategia komunikacji Lidl Polska na TikToku uwzględnia kilka kluczowych obszarów dla marki. Jednym z nich jest Kuchnia Lidla, która będzie miała swoich stałych przedstawicieli na TikToku. W rolę kulinarnych gospodarzy wcielą się @coocharz oraz @wszamto, znani FoodTokowej społeczności. Zaskoczeniem są jednak dwaj kolejni ambasadorzy, którzy wcielą się w role pracowników sklepu. Pierwszą osobą jest Marta Zgutczyńska (@zguta), która wcześniej na swoim prywatnym profilu odgrywała pracownika konkurencyjnego dyskontu. Drugim twórcą jest Miłosz Muzioł (@milosz_muziol), znany z charakterystycznego głosu, który wciela się w rolę ciotki. Ich zadaniem jest ukazanie rozrywkowej strony marki Lidl i podkreślenie przyjemności robienia zakupów w sklepie. Ta czwórka ambasadorów będzie regularnie występować w materiałach na profilu Lidl Polska.
– To ogromny przywilej odpowiadać za komunikację na TikToku takiego brandu jak Lidl Polska. Praca nad strategią oraz kreacją to wielomiesięczny proces, który pozwolił nam, jako agencji, dobrze zrozumieć markę i jej potrzeby. Wspólnie z klientem wypracowaliśmy efektywną strategię komunikacji, dostosowaną do platformy kreację oraz mieszany model produkcji treści. Część materiałów powstaje na planach zdjęciowych, a część realizują sami twórcy. Dzięki temu zachowujemy zarówno wysoką jakość produkowanych treści, jak i elastyczność, co jest istotne z punktu widzenia prowadzenia komunikacji na TikToku – mówi Roman Terelak, VP agencji Space Cat Industries.
W ramach kampanii launchującej pod nazwą „Tydzień Lidlowy na TikToku” marka przygotowała aktywację Lidl Hunt. Jej gospodarzem jest @latwogang, gwiazda polskiego TikToka i idol pokolenia Z. Łatwogang codziennie od 5 do 10 sierpnia ukrywa w jednym ze sklepów Lidl nagrodę w postaci karty podarunkowej o wartości 1000 złotych. Aby odgadnąć, gdzie znajduje się nagroda, należy w materiałach na profilu Lidl Polska na TikToku odnaleźć rebus, rozwiązać go, a następnie jako pierwszy pojawić się we wskazanym miejscu. Dodatkowo, marka Lidl przygotuje niespodzianki dla wszystkich użytkowników, którzy wejdą w interakcję z profilem. Finał kampanii launchującej zaplanowany jest na 10 sierpnia, kiedy Łatwogang osobiście wręczy nagrodę ostatniemu zwycięzcy.