Agencja Space Cat Industries wygrała dwa projekty związane z platformą TikTok dla marki Versuni (Philips Domestic Appliances). Jeden przetarg obejmował kampanię influencer marketingową dla urządzeń z kategorii Philips Floor Care, natomiast drugi to współpraca związana z założeniem i prowadzeniem profilu marki Philips w kategorii Domestic Appliances na TikToku.
Kampania Philips Floor Care
Kategoria Philips Floor Care to szerokie portfolio produktów przeznaczonych do kompleksowego dbania o podłogi w naszych domach. Wybrana na drodze procesu ofertowego, agencja Space Cat Industries, odpowiadała za strategię, kreację i koordynację współpracy z influencerami. Wyselekcjonowani do współpracy twórcy mieli za zadanie pokazać w zadanych kontekstach wybrane produkty z kategorii Philips Floor Care. Do kampanii zostało zaangażowanych 15 zasięgowych twórców, którzy zarówno na swoich profilach na TikToku, jak i na Instagramie, pokazali jak korzystają z urządzeń sprzątających.
– W ofercie dla kategorii Philips Floor Care, propozycje kreatywne agencji Space Cat Industries wyróżniały się doskonałym zrozumieniem konwencji Short Social Video oraz ciekawym doborem twórców. Dla nas, jako marki, kluczowe było subtelne wplecenie komunikatów produktowych do materiałów twórców, przy zachowaniu ich oryginalnego, rozrywkowego i angażującego charakteru. Widząc efekty kampanii, możemy potwierdzić, że to osiągnęliśmy. Patrząc chociażby na przykłady materiałów od @mili0nerka czy @HelloYogi, można mówić o aspektach produktowych w lekki i zabawny sposób, przyciągając uwagę odbiorców. Co ciekawe, pod kilkoma materiałami rozgorzała dyskusja o tym, jakie imiona nadajemy swoim sprzętom odkurzającym, co świetnie wpłynęło na wyniki zaangażowania – mówi Marcin Kołda, consumer marketing manager, Floor Care Poland.
Wideo podsumowujące kampanię Philips Floor Care można zobaczyć na tej stronie.
Profil marki na TikToku
Proces związany z założeniem i prowadzeniem profilu Philips Home Living trwał od ostatniego kwartału 2023 roku. Zaangażowane były w nim osoby odpowiedzialne za kluczowe kategorie produktowe, obejmujące produkty takie jak Philips OVI, ekspresy do kawy Philips, roboty sprzątające czy parownice. Versuni powierzyło strategię i egzekucję komunikacji marki na TikToku agencji Space Cat Industries. W maju tego roku oficjalnie rozpoczęto działania na profilu @PhilipsHomeLivingPL, na którym możemy zobaczyć wyselekcjonowanych, zasięgowych twórców, którzy pokazują, w jaki sposób produkty Philips ułatwiają i uprzyjemniają ich życie. Strategia komunikacji oparta została na stałych hostach profilu, czyli Patrycji Horowskiej i Ani Pastuszce oraz dodatkowych twórcach występujących gościnnie.
– Bardzo cieszymy się, że do grona naszych klientów dołącza brand Versuni, zarządzający marką Philips w kategorii Domestic Appliance oraz marką Saeco. Obie oferty obejmowały to, na czym znamy się najlepiej jako agencja, czyli kampanię influencer marketingową, jak i prowadzenie profilu na TikToku. Kluczem do tworzenia efektywnej strategii i kreacji, w obu przypadkach, było znalezienie balansu między TikTokowym charakterem materiałów a reklamowo-produktowym podejściem. Szczególną uwagę przykładamy również do doboru twórców, którzy są przez nas sprawdzeni i wyróżniają się efektywnością – mówi Roman Terelak, managing partner agencji Space Cat Industries.
Agencja Space Cat Industries odpowiada za strategię, kreację, współpracę z twórcami, zarządzanie profilem, jak i moderację profilu marki na TikToku.