Agencja Leo Warsaw (Publicis Groupe) odpowiada za strategię, kreację i realizację nowej wielokanałowej kampanii SodaStream. Kampania emitowana będzie również na rynkach czeskim, słowackim i węgierskim.
1 października w Polsce wchodzi w życie system kaucyjny, w ramach którego konsumenci płacą dodatkową opłatę przy zakupie napojów w opakowaniach zwrotnych. Po zwróceniu pustej butelki czy puszki do wyznaczonego punktu klienci otrzymują zwrot kaucji.
– Nowe prawo zmienia nasze codzienne przyzwyczajenia i sprawia, że musimy podjąć decyzję czy chcemy płacić kaucję, czy ją odzyskiwać, zacząć myśleć o przechowywaniu pustych, niezgniecionych butelek, czy znaleźć najbliższe butelkomaty. Kampania SodaStream zwraca uwagę na te wątpliwości i oferuje proste rozwiązanie – saturator SodaStream, dzięki któremu świeże, gazowane napoje są dostępne domu w każdej chwili, bez konieczności kupowania, przechowywania i zwracania butelek – mówi Bartek Hanus, strategy director Leo Warsaw.
– Cieszymy się, że system kaucyjny nareszcie zagościł w Polsce, bo zmniejszenie liczby jednorazowych butelek i działania wspierające gospodarkę obiegu zamkniętego to priorytet. SodaStream może być jednak świetną alternatywą dla osób zabieganych, które i tak mają wiele obowiązków, czy po prostu lubią mieć wybór. Niezależnie od tego, czy ktoś skorzysta z systemu kaucyjnego, czy wybierze SodaStream – najważniejsze, że wygrywa środowisko – mówi Katarzyna Konwińska, marketing manager SodaStream Central Europe.
Kampania SodaStream została podzielona dwa etapy: pierwszy etap to digitalowy teaser z hasłem „Martwisz się nadchodzącą ustawą depozytową? Już nie musisz! Masz SodaStream” do 30 września. Drugi etap to kampania główna, startująca 1 października, obejmująca szerokie działania 360 tj. emisję spotu w telewizji (30” i 15”), obecność w kanałach digitalowych (30”, 15”, 6”), działania outdoorowe w największych miastach Polski oraz materiały POS.
Za przygotowanie strategii, kreacji oraz realizację kampanii odpowiada obsługująca SodaStream w Polsce agencja Leo Warsaw, za strategiczne planowanie i zakup mediów – Zenith. Obie agencje należą do Publicis Groupe. Spot w reżyserii Mateusza Witkowskiego wyprodukowało Bites Studio, za dźwięk odpowiada studio dźwiękowe Głośno, za materiały DTP – Artgraph.