Smok AI w nowej kampanii marki Domestos

SUPERMASSIVE – polski dom produkcyjny AI – przygotował nową kampanię dla marki należącej do Unilever, której głównym bohaterem jest brand hero – czyszczący łazienkę smok. Narzędzia generatywne AI umożliwiły efektywne wykorzystanie istniejących materiałów reklamowych oraz stworzenie dodatkowych scen potrzebnych do realizacji spotów, a także dedykowanej kampanii influencerskiej.

Ze względu na ograniczoną dostępność materiałów, SUPERMASSIVE wykorzystało zaawansowane narzędzia generatywne do efektywnego czasowo zmodyfikowania, wyczyszczenia i upscale’u treści pochodzących z innych rynków. W efekcie poprawiono ich jakość, zwiększono rozdzielczość i szczegółowość obrazu, a ponadto generatywne AI zostało użyte do stworzenia zupełnie nowych scen z głównym bohaterem kampanii – smokiem.

Głównym wyzwaniem tego projektu było efektywne wykorzystanie różnorodnych materiałów reklamowych, które otrzymaliśmy od rynków – mówi Ewa Niski, junior brand manager w Unilever. – Generatywne AI pozwoliło nam nie tylko wyczyścić i podnieść jakość istniejących filmów, ale przede wszystkim stworzyć całkowicie nowe, spójne z koncepcją kampanii sceny. Dzięki temu udało się zrealizować projekt, który bez tych narzędzi byłby trudny do przeprowadzenia – dodaje.

Smok z murala

Elementem kampanii były również działania z zakresu influencer marketingu. Influencerzy, w tym m.in. Natalia Sisik, Mateusz Glen czy Karolina Brygieł, przygotowali materiały, na których w SUPERMASSIVE za pomocą AI wygenerowano sceny ze smokiem. W efekcie smok wylatywał z nakręconego w mieście murala, pojawiał się w ich łazienkach, a nawet wpływał na sam wygląd twórców.

Wykorzystanie AI, w tym narzędzi generatywnych, w oczywisty sposób nie ogranicza się jedynie do samej kreacji – komentuje Michał Kisielewski, chief creative officer w SUPERMASSIVE. – Technologie te mają realny wpływ na procesy lokalizacji czy adaptacji materiałów na potrzeby różnych rynków. Dzięki temu możemy zaoferować naszym klientom rozwiązania bardziej elastyczne, szybkie i ekonomiczne niż te dotychczas dostępne – podkreśla.

Współpraca z SUPERMASSIVE pokazała nam praktyczne zastosowanie generatywnych technologii AI w realizacji kampanii. Dzięki wykorzystaniu tych narzędzi udało nam się stworzyć spójny przekaz, który skutecznie angażuje odbiorców, jednocześnie podnosząc poziom treści influencerskich – dodaje Ewa Niski z Unilever.

Spoty i treści influencerskie emitowane są od marca. Odbiorcy mogą ją zobaczyć na platformach Meta, TikToku i Instagramie.