Dostawca usług mobilnych, firma SIXT Polska wystartowała z kampanią marketingową #NieKupujWynajmuj. Jej głównym celem jest zmiana nastawienia Polaków do idei posiadania auta. Marka chce poprzez dynamiczne, nowoczesne treści zachęcić odbiorców do wypróbowania innych rozwiązań – przede wszystkim długoterminowego wynajmu. Kampania ma format DOOH (digital-out-of-home), co oznacza, że materiały przygotowane na jej potrzeby będą wyświetlane na największych nośnikach cyfrowych Screen Network w kluczowych lokalizacjach głównych aglomeracji w Polsce, w tym Warszawy, Krakowa, Łodzi, Poznania oraz Katowic.
Kampania #NieKupujWynjamuj ma przede wszystkim zachęcać kierowców do zmiany podejścia do mobilności, koncentrując się na korzyściach płynących z wynajmu samochodów, zamiast ich kupna. Jak wynika z raportu SIXT Polska „Auto na własnych zasadach”, Polacy są nadal bardzo mocno przywiązani do idei posiadania. Aż 7 na 10 ankietowanych polskich kierowców, którzy potrzebowaliby nowego samochodu, wciąż preferuje zakup za gotówkę lub na kredyt, podczas gdy jedynie 10 proc. rozważa wynajem. Dlatego też, marka chce przełamać ten sposób myślenia i uświadomić Polakom, że wynajem to wygodne, elastyczne i opłacalne rozwiązanie. Tym bardziej, że wypożyczenie pojazdu to według 81 proc. Polaków także dobry sposób na jego przetestowanie przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie.
– Zależy nam na tym, aby nasza marka była tam, gdzie są nasi klienci, pokazując im, jak wiele korzyści płynie z długoterminowego wynajmu samochodów. Aby to osiągnąć, kluczowe znaczenie przy podejmowaniu działań marketingowych ma integracja różnych kanałów, zarówno online, jak i offline i stworzenie spójnej narracji marki, która pozwala maksymalnie wykorzystać potencjał synergii. Nowa kampania DOOH dla SIXT pozwala wykorzystać nowoczesne technologie do stworzenia interaktywnego doświadczenia, które skutecznie przyciąga uwagę konsumentów w kluczowych momentach ich dnia – komentuje Agnieszka Stryjecka, dyrektorka marketingu w SIXT Polska.
Dzięki nowoczesnym technologiom i precyzyjnemu targetowaniu, SIXT Polska chce dotrzeć do osób poszukujących wygodnych rozwiązań mobilnych, a także zwiększyć świadomość marki, jako dostawcy elastycznych usług mobilnych dla klientów indywidualnych i biznesowych, wśród Polaków.
– Ekrany (digital out of home) to idealne rozwiązanie dla branży motoryzacyjnej, gdzie kluczowe są zasięg, widoczność i dynamiczne dotarcie do odbiorców. Reklama na ekranach Screen Network łączy szeroki zasięg z wysoką widocznością, co czyni ją niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym. Dzięki lokalizacjom w miejscach o dużym natężeniu ruchu, takim jak centra miast, drogi wylotowe czy dworce, DOOH oferuje możliwość dotarcia do zróżnicowanej i szerokiej grupy odbiorców. Dynamiczne, interaktywne formaty przyciągają uwagę konsumentów w naturalnym, miejskim środowisku, co zwiększa skuteczność kampanii i buduje silniejsze zaangażowanie marki – mówi Maciej Paciorek, dyrektor sprzedaży i członek zarządu Screen Network.
Kampania #NieKupujWynajmuj została zrealizowana we współpracy ze Screen Network i potrwa do końca 2025 roku.