Kampania w obronie niezależnych mediów, stworzona przez SEC Newgate CEE dla TVN Warner Bros. Discovery, otrzymała nominację do nagrody PR Week Global Awards w kategorii Issues and Crisis. To jedyny projekt z Polski, który znalazł się w tym prestiżowym gronie i walczy o zwycięstwo w konkursie wyróżniającym najlepsze agencje i kampanie na świecie.
PRWeek, jedno z najważniejszych, międzynarodowych mediów branżowych, co roku wyróżnia najlepsze kampanie, agencje i ekspertów z różnych regionów. Tym razem do grona nominowanych dołączyła agencja SEC Newgate CEE, która we współpracy z TVN Warner Bros. Discovery i jej globalnymi strukturami, zrealizowała kampanię odpowiadającą na zagrożenia płynące z Lex TVN – próby przejęcia stacji przez polityków. Projekt jest owocem strategicznej współpracy agencji z TVN Warner Bros. Discovery.
Jak pokazuje doświadczenie Polski i innych krajów europejskich, wolne media są fundamentem każdej demokracji. Coroczny ranking wolności prasy Reporterów bez Granic pokazuje, że pomiędzy 2015 a 2022 rokiem Polska spadła o 48 pozycji. Niezależnie redakcje i firmy medialne znajdowały się pod silną, polityczną presją, która wymierzona była w prawo społeczeństwa do informacji.
Jury PRWeek Global Awards doceniło działania w obronie wolnych mediów, niezależności dziennikarskiej i pluralizmu na rynku mediów, stanowiących esencję nominowanego projektu. Działania prowadzone przez SEC Newgate CEE oraz Warner Bros. Discovery doprowadziły do globalnego zainteresowania sytuacją mediów w Polsce. Przykład TVN był szeroko komentowany i przedstawiany jako symbol walki z niezależnymi mediami. Do Lex TVN odnosiły się „The New York Times”, „Washington Post”, „Le Figaro”, a także przedstawiciele Departamentu Stanu USA i Komisji Europejskiej. Ostatecznie ustawa Lex TVN została zawetowana przez prezydenta i nie weszła w życie.
– Kampania w obronie niezależności stacji TVN stała się uniwersalnym przykładem przeciwdziałania presji nakładanej na biznes. To także wyraz determinacji, jaką mają media w dążeniu do ochrony prawa do informacji, która jest fundamentem każdego społeczeństwa obywatelskiego – skomentował nominację Sebastian Hejnowski, regional head of Eastern EMEA w SEC Newgate.
Kampania w obronie TVN może być kompasem dla mediów w Europie i na świecie, które spotykają się z polityczną opresją i groźbą ograniczenia ich niezależności. To szczególnie istotne w obliczu sytuacji znanej z Węgier czy niepewnej sytuacji mediów na Słowacji. Tegoroczne wybory do Parlamentu Europejskiego mogą przynieść także zupełnie nowe rozdanie w europejskiej polityce i nowe zagrożenia dla mediów. Redakcje muszą być na to przygotowane.
Ogłoszenie wyników i gala finałowa konkursu PRWeek Global Awards odbędą się 15 maja.