Screen Network – spółka zależna Digital Network SA – przedłużyła umowę brokerską z Polsat Media. Aneks, zawarty na okres kolejnych 3 lat, reguluje warunki sprzedaży czasu reklamowego w ogólnokrajowej sieci ekranów cyfrowych (ponad 20 tysięcy) zlokalizowanych w 315 miastach i docierających codziennie do ponad 6,5 mln odbiorców.
Polsat Media to największe biuro reklamy w Polsce zarówno pod względem liczby obsługiwanych klientów, jak i udziałów w rynku reklamowym. Biuro oferuje także kompleksową obsługę produktów nietelewizyjnych, w tym reklamy wideo i display oraz cyfrowych nośników reklamy zewnętrznej (Polsat Media AdScreen), z której Screen Network korzysta od 2017 roku.
– Polsat Media jest naszym strategicznym partnerem biznesowym. Efektem wieloletniej współpracy jest m.in. widoczny wzrost świadomości wśród reklamodowców w zakresie przewag konkurencyjnych cyfrowej reklamy zewnętrznej (DOOH). Proponuje nowe możliwości w zakresie zarządzania i kreowania kampanii reklamowych, personalizacji i pomiarów skuteczności reklam oraz technologii retargetingu, czego nie jest w stanie zapewnić tradycyjna reklama outdoorowa. W dużej mierze dzięki temu Digital Out of Home jest dzisiaj najszybciej rozwijającym się segmentem rynku reklamowego w Polsce, a my jako niekwestionowany lider tego rynku, staliśmy się największym beneficjentem wzrostów – komentuje znaczenie podpisanego aneksu Agnieszka Godlewska, prezes zarządu Digital Network SA.
Warto przypomnieć, że w połowie czerwca Screen Network ogłosił uruchomienie drugiego wielkoformatowego ekranu w Katowicach. Ekran ma 153m2 i każdego dnia generuje ponad 90 000 kontaktów. Nowoczesny, cyfrowy nośnik został zainstalowany nad głównym wejściem do Galerii Katowickiej w samym centrum Katowic. Uruchomienie nowego ekranu w Katowicach to kolejna duża inwestycja spółki w 2024 roku. W maju Screen Network uruchomił również Super Screen w łódzkiej Manufakturze.
Transformacja cyfrowa jest obecnie jednym z głównych trendów w gospodarce światowej. W Polsce, w ostatnich latach, rynek cyfrowej reklamy zewnętrznej rósł w tempie ponad 50% rocznie. Według analityków rynku, dynamiczny trend wzrostowy ma zostać utrzymany w ciągu najbliższych kilku lat. Rosną także udziały reklamy cyfrowej w całym rynku reklamy zewnętrznej w Polsce, które w ubiegłym roku wzrosły do 24%. W przypadku globalnego rynku cyfrowa reklama zewnętrzna stanowi już ponad 40% rynku reklamy zewnętrznej, a w przypadku krajów rozwiniętych – między 60 a 70%.