Nowa identyfikacja wizualna Scanway S.A. wpisuje się w stylistykę światowego deep techu oraz nurtu new space i symbolicznie pokazuje, że polska spółka wchodzi w kolejny etap rozwoju. Aktualna marka korporacyjna odzwierciedla globalne ambicje Scanway i jest elementem strategii, która przygotowuje firmę do dalszej ekspansji międzynarodowej oraz debiutu na rynku głównym GPW.
Nowe logo i nowa narracja wizualna
Scanway S.A. wprowadza nową identyfikację i nową narrację wizualną – jest to przemyślana zmiana, która pokazuje kierunek rozwoju Spółki. Dziś Scanway S.A. to firma o globalnym zasięgu i przedstawiciel silnego nurtu New Space – czołowy eksporter technologii kosmicznych w Polsce i jeden z kilkunastu istotnych podmiotów w Europie z szansą ekspansji na USA.
– Postawiliśmy sobie dwa kluczowe cele. Po pierwsze, zależało nam na tym, aby nowa identyfikacja wizualna dobrze wpisała się w stylistykę i estetykę światowego sektora Deep Tech i New Space. Dziś budujemy globalną ekspozycję – jesteśmy firmą rozpoznawalną i zauważalną globalnie. Obecnie mamy możliwość dostarczania naszych rozwiązań do narodowych konstelacji satelitarnych finansowanych ze środków publicznych, zarówno w Europie, jak i w Stanach Zjednoczonych czy Azji. Naszym celem jest zwiększenie konkurencyjności w skali europejskiej i międzynarodowej z naciskiem na jakość produktów oraz szybkość wdrożeń. W tym kontekście budowa rozpoznawalnej marki korporacyjnej na poziomie globalnym ma dla nas duże znaczenie – mówi Jędrzej Kowalewski, prezes zarządu Scanway S.A. – Po drugie, nowe logo ma podkreślić synergię działań i płynny przepływ technologii i kompetencji pomiędzy obszarami, w których działamy: kosmicznym (Space) i przemysłowym (Industry), gdzie rozwiązania opracowywane w jednej dziedzinie wzmacniają możliwości drugiej – dodaje.
– Jako Scanway działamy w dwóch obszarach. Z jednej strony dostarczamy produkty dla sektora kosmicznego, a z drugiej strony chcemy ten kosmos sprowadzać na Ziemię – wprowadzając innowacyjne rozwiązania w przemyśle, fabrykach i przedsiębiorstwach – podkreśla Mikołaj Podgórski, COO Scanway S.A. – Od dłuższego czasu wskazujemy, że kluczowym kierunkiem rozwoju Scanway jest tworzenie kompleksowych rozwiązań obejmujących cały łańcuch danych optycznych – od pozyskiwania, przez przetwarzanie i analizę, aż po predykcję zdarzeń – dodaje.
Nowe logo Scanway zawiera charakterystyczny element graficzny – piksel, który odnosi się do kluczowego obszaru działalności spółki, jakim jest obrazowanie. Odświeżona marka odzwierciedla model działania Spółki jako dostawcy zintegrowanych technologii optycznych, obejmujących cały łańcuch danych – od akwizycji, przez przetwarzanie i analizę, aż po predykcję (APAP). Docelowo Spółka dąży do pokrywania wszystkich obszarów łańcucha przetwarzania optycznego tak, aby oferować kompleksowe usługi w zakresie podejmowania decyzji na podstawie danych (oznacza to nie tylko analizę aktualnego stanu np. powierzchni Ziemi czy Księżyca, ale również wsparcie w przewidywaniu nadchodzących zmian i podejmowaniu działań celem poprawy jakości życia, np. w kwestiach klimatycznych, czy biznesowych, a w obszarze Industry w zakresie kontroli jakości).
– Uważam, że narracja wizualna ma ogromne znaczenie i może być bardzo wymowna. Zmiana logo jest dla nas symboliczna – pokazuje, że zmieniamy się i wchodzimy w kolejny etap rozwoju. Nowa marka korporacyjna odzwierciedla ambicje Scanway i jest elementem głębszej przemiany strategicznej, która przygotowuje nas na silniejszą ekspansję międzynarodową oraz nadchodzący debiut na głównym rynku GPW. Kończymy prace nad prospektem – wkrótce złożymy go do Komisji Nadzoru Finansowego i liczymy na możliwość debiutu jeszcze w 2025 roku. Chcemy, aby polska giełda była dumna z takich reprezentantów, jak Scanway S.A. – firm zaawansowanych technologicznie, które działają globalnie i budują swoją wartość na innowacjach – podkreśla Jędrzej Kowalewski.
Rebranding Scanway w praktyce oznacza również odejście od rozdzielnych marek Scanway Space i Scanway Industry. Od teraz w kontaktach i komunikacji ze wszystkimi interesariuszami firma występuje pod jedną marką Scanway S.A.
Nowa strona internetowa
Równolegle ze zmianą marki, uruchomiona została nowa strona internetowa www.scanway.pl, która zastępuje dotychczasowe serwisy. Nowa strona łączy wszystkie obszary działalności Spółki. Znajdziemy na niej również przykłady wdrożeń i zastosowań produktów o najwyższym poziomie gotowości technologicznej (TRL 9) w konkretnych środowiskach operacyjnych, m.in.
w misjach z udziałem produktów Scanway. Zaprojektowany zgodnie z korporacyjnym designem, nowy serwis odpowiada najwyższym standardom komunikacyjnym spółki giełdowej (m.in. szersza sekcja Relacje Inwestorskie) jako platformy wiedzy na temat firmy dla inwestorów, mediów, przyszłych klientów i partnerów biznesowych.
Za koncepcję i przeprowadzenie rebrandingu oraz nową odsłonę strony internetowej odpowiadał dział marketingu Scanway S.A. Projekt, realizację i wdrożenie serwisu powierzono firmie Kreatika Studio.