SAR przyjął uchwałę o implementacji przez członków globalnego programu Ad Net Zero. Group One jako pierwsza z firm dołączyła do programu

Walne zgromadzenie SAR przyjęło uchwałę o implementacji przez członków stowarzyszenia globalnego programu Ad Net Zero, który jest odpowiedzią branży reklamowej na kryzys klimatyczny. Polska niezależna grupa marketingowo-technologiczna Group One jako pierwsza dołączyła do inicjatywy, podpisując umowę dla firm i agencji wspierających Ad Net Zero Poland.

Program Ad Net Zero obejmuje działania edukacyjne, współdzielenie wiedzy i narzędzi w celu liczenia i ograniczenia śladu węglowego w reklamie w ramach 5 punktowego planu działania: redukcja emisji z własnej działalności operacyjnej agencji, redukcja emisji w produkcji reklamowej (TV), redukcja emisji w planowaniu i w zakupie mediów, redukcja emisji w eventach i poprzez konkursy, wykorzystanie siły reklamy do wspierania zrównoważonych wyborów i zachowań.

Po przyjęciu przez zgromadzenie SAR uchwały o implementacji przez Członków SAR globalnego programu Ad Net Zero dołączyła do niego polska niezależna grupa marketingowo-technologiczna Group One, lider w polskiej branży komunikacji marketingowej pod względem proekologicznych działań na rzecz transformacji organizacji w kierunku nisko i zeroemisyjności. Tym samym zobowiązała się do ustalenia (w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy, opartego na naukowych podstawach) celu redukcji emisji z własnej działalności, mierzenia postępów w realizacji tego celu i raz w roku raportowanie swoich postępów do Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, wdrażania 5-punktowego planu działania Ad Net Zero w odpowiednich obszarach swojej działalności i wspierania go przez następne 12 miesięcy oraz udostępnienia planu współpracownikom, aby zapewnić jasne i wspólne rozumienie działań. Umowa ta będzie obowiązywała wszystkich członków SAR, którzy podpiszą się pod przyjętą uchwałą.

Większość z wyznaczonych przez Ad Net Zero celów realizujemy już od kilku lat. W 2022 roku jako pierwsza firma w polskiej branży przystąpiliśmy do prestiżowej inicjatywy Science Based Target initiative, a w czerwcu tego roku rozpoczęliśmy z nią proces akceptacji naszych celów klimatycznych, które wypracowaliśmy w ostatnich 2 latach zgodnie z najnowszą wiedzą naukową oraz Porozumieniem Paryskim. Od 3 lat mierzymy i publikujemy nasz ślad węglowy i z zaangażowaniem realizujemy plan ograniczenia emisji gazów cieplarnianych. Dołączenie do Ad Net Zero Poland jest dla Nas kolejnym krokiem w realizowaniu misji szerzenia dobrych praktyk w całej branży i wierzymy, że nasza aktywna realizacja założeń zachęci inne podmioty należące do SAR do podjęcia proklimatycznych działań – mówi Marek Żołędziowski, prezes Group One.

Wszystkie agencje, które dołączą do programu Ad Net Zero uzyskają pomoc w wypracowaniu ścieżki ograniczenia emisji, dostęp do wiedzy, narzędzi badawczych i pomiarowych, uczestnictwo w wydarzeniach Ad Net Zero i Showcase Sessions, aktualną wiedzę na temat legislacji i regulacji środowiskowych oraz status Wspierającego Ad Net Zero i możliwość korzystania z marki Ad Net Zero.

Obniżenie śladu węglowego to synergia pracy nadawców – serwery, rządu – przesył danych i w związku z tym emisyjność energii elektrycznej i transformacja energetyki oraz branży mediowej – agencji, wydawców, a także klientów. Wyzwaniem jest ujednolicenie standardu mierzenia śladu węglowego mediów na poziomie globalnym, który wykorzystany zostanie przez całą branżę. Obecnie na rynku nie istnieją rozwiązania, które są ze sobą kompatybilne i dają kompleksową możliwość ich użycia. Dlatego tak ważne są takie inicjatywy jak Ad Net Zero Poland, które, chociażby na poziomie wytyczenia realnych działań dążących do kontrolowania i obniżenia emisji będą wyznaczały spójny kierunek zmian dla wszystkich podmiotów w naszej branży w Polsce – mówi Sylwia Jedyńska, sustainability manager w Group One.

Group One na zaawansowanej drodze do net-zero

Group One w ostatnich latach z sukcesem wprowadziło szereg rozwiązań i inwestycji, które pozwoliły na ograniczenie śladu węglowego w pełni zależnego od firmy. Polska niezależna grupa marketingowo-technologiczna dołączyła do grupy i projektu SAR GoESG, który ma na celu wypracowanie kodeksu ESG, do inicjatywy klimatycznej Chapter Zero powołanej przez World Economic Forum – Climate Governance Initiative i Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Ma też swoje przedstawicielstwo w Komisji Etyki Reklamy, której celem jest m.in. przeciwdziałanie greenwashingowi.

W lutym br. Group One z ocenią „B-” awansowało w globalnym klimatycznym rankingu CDP i dołączyło tym samym do światowej ligi holdingów z branży komunikacji marketingowej ujawniających swoje działania i politykę klimatyczną na globalnej, platformie CDP, która uznawana jest za złoty standard dla korporacyjnych raportów środowiskowych. Od 2021 roku firma liczy i raportuje swój ślad węglowy i nadal jest jedynym podmiotem w branży komunikacji marketingowej, który kwantyfikuje i raportuje go w pełnym zakresie. Działania te realizuje z pomocą firmy Footprint Intelligence, a pomiary CO2e poddaje niezależnej weryfikacji firmy KPMG.