Samsung sponsoruje pierwszy w Polsce festiwal muzyczny w metaverse

10 lipca br. odbędzie się Samsung Galaxy Virtual Vibes, czyli pierwszy w Polsce Festiwal Muzyczny w metaverse. To innowacyjne wydarzenie, którego partnerem tytularnym jest Samsung Galaxy, otwiera nową erę w doświadczeniach muzycznych, łącząc świat realny z wirtualnym. Podczas festiwalu wystąpią: Kizo, Young Leosia, Szpaku, Kacper Blonsky oraz zespół UNMUTE.

Samsung Galaxy Virtual Vibes odbędzie się w Robloxie, oferując innowacyjne, interaktywne i zupełnie darmowe doświadczenia muzyczne. Przestrzeń festiwalowa, która została otwarta już 28 czerwca br., dostępna jest dla wszystkich użytkowników platformy, koncert premierowy rozpocznie się 10 lipca br. o godzinie 19:00. To wydarzenie łączy nowoczesną technologię z koncertowymi emocjami przenosząc je do wirtualnej rzeczywistości.

Pomysłodawcą i właścicielem marki Virtual Vibes jest agencja Game Changer. Sponsorem tytularnym pierwszej edycji został Samsung Galaxy. Kolejna edycja została zaplanowana jeszcze w tym roku. Prowadzone są już rozmowy z zainteresowanymi sponsorami.

To na pewno pierwsze w Polsce, ale niewykluczone, że również pierwsze tego typu wydarzenie na świecie. Choć całość odbywa się na wirtualnej platformie Roblox, która zrzesza ogromną grupę graczy, to nie jest to event gamingowy. Samsung Galaxy Virtual Vibes to wydarzenie muzyczne w kanale, który jest naturalnym miejscem spotkań nastolatków i młodych ludzi. To doświadczenie w pełni immersyjne, w stopniu nieosiągalnym na tradycyjnym koncercie. Bo czy na „oflajnowym” koncercie można nurkować pod sceną albo latać na lotni nad tłumem uczestników? – mówi Tomek Przeździecki, CEO Game Changer.

Podczas festiwalu wszyscy uczestnicy będą mogli wziąć udział w koncertach topowych polskich artystów. Na scenie Samsung Galaxy Virtual Vibes wystąpią; Kizo, Young Leosia, Szpaku, Kacper Blonksy oraz pierwszy polski zespół składający się wyłącznie z osób Głuchych — UNMUTE. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii i kreatywnych możliwości oferowanych przez platformę Roblox. Uczestnicy będą mieli okazję doświadczyć niezwykłych efektów wizualnych, interaktywnych elementów scenograficznych oraz dynamicznych aranżacji, które nie byłyby możliwe do zrealizowania w świecie rzeczywistym. Wirtualna scena umożliwia artystom większą swobodę wyrazu, a widzom zapewni niezapomniane wrażenia.

Partnerem tytularnym wydarzenia został Samsung Galaxy. Natomiast partnerami medialnymi festiwalu są Cinema City, Eventim, Radio Eska, Media Marketing Polska oraz WERE Fantasy. Dzięki współpracy z Cinema City festiwal będzie transmitowany na żywo w pięciu kinach: Westfield Arkadia w Warszawie, Bonarka w Krakowie, Wroclavia w Wrocławiu, Manufaktura w Łodzi oraz Punkt44 w Katowicach.

Samsung Galaxy Virtual Vibes to również wydarzenie inkluzywne dla osób z niepełnosprawnościami. Na platformie Roblox oraz na ekranach kin widoczny będzie tłumacz polskiego języka migowego. Dodatkowo, podczas transmisji koncertu w Cinema City Westfield Arkadia w Warszawie, udostępniona zostanie także audiodeskrypcja, zrealizowana przez firmę Lidex, umożliwiająca osobom niewidomym i słabowidzącym pełne doświadczenie wydarzenia. Dzięki tym rozwiązaniom Samsung Galaxy Virtual Vibes to miejsce, gdzie każdy może cieszyć się muzyką, bez barier i ograniczeń.

W świecie Galaxy kochamy niestandardowe połączenia. Jak jeszcze łączy się to z przekraczaniem granic tego, co znane i otwieraniem nowych drzwi wtedy czujemy, że to TO. Muzyczne festiwalowe emocje w wirtualnym wymiarze? Czemu nie. To ekscytujące być częścią pierwszego takiego wydarzenia w historii. Festiwal muzyczny w grze? Jesteśmy tam! – mówi Magda Sielachowicz-Nowakowska, head of marketing Samsung Electronics Polska.

Podczas festiwalu na użytkowników czekają liczne atrakcje. W strefie partnera tytularnego Samsung Galaxy dostępna bedzie: minigra OBBY, olbrzymia karuzela, fotobudka, stanowiska z wirtualną watą cukrową oraz z wróżbami. Ponadto każdy uczestnik otrzyma wirtualny smartfon Samsung Galaxy, który pełni rolę festiwalowego komunikatora, a także zmienia się w deskolotkę, paralotnię, leżak i trampolinę, umożliwiając szybsze poruszanie się, skakanie oraz latanie. Strefa partnerów medialnych, takich jak Cinema City, Radio Eska, Eventim i Media Marketing Polska oferuje minigry i questy. Dodatkowo festiwal będzie pełen stanowisk pozwalających na siłowanie się na rękę, malowanie twarzy awatarów oraz zagranie w festiwalową grę whac-a-mole. Za udział we wszystkich aktywnościach użytkownicy zdobywają V-coiny, które może wymienić na wyjątkowe skiny i przedmioty w grze. Uczestnicy mogą również odwiedzić Foodtruck Sukcesiliana i przygotować pizzę według przepisu Kizo.

Za pomysł i realizację Samsung Galaxy Virtual Vibes odpowiada należąca do Group One agencja metaverse Game Changer. Nad inkluzywnością całego wydarzenia czuwa agencja UNMUTE (również należąca do Group One).