Salesforce i Google rozszerzają strategiczne partnerstwo

fot. unsplash.com/@christianw

Podczas konferencji Dreamforce, 16 października Salesforce oraz Google ogłosiły rozszerzenie swojego strategicznego partnerstwa, wprowadzając nową falę innowacji opartych na sztucznej inteligencji, które mają zrewolucjonizować funkcjonowanie przedsiębiorstw. W ramach współpracy najnowsze modele Gemini od Google zostaną zintegrowane z nową platformą Agentforce 360.

Rozszerzone partnerstwo stawia produktywność pracowników na pierwszym miejscu, integrując Agentforce 360 z Google Workspace w obszarach sprzedaży i obsługi IT. Rozbudowuje również istniejącą integrację Salesforce Gemini, dotychczas dostępną w Gmailu, o kolejne narzędzia Google Workspace.

Dzięki tym integracjom pracownicy i klienci zyskają spójne, kontekstowe doświadczenia we wszystkich punktach kontaktu – budując większe zaufanie i wyznaczając nowy standard inteligentnych, spójnych interakcji z klientami.

Integracja Gemini i nowa generacja współpracy między agentami

Klienci mogą teraz wykorzystywać modele Gemini do zasilania Atlas Reasoning Engine – silnika decyzyjnego, który stanowi podstawę platformy Agentforce – rozszerzając tym samym możliwości wyboru modeli oraz korzystając z zaawansowanej inteligencji multimodalnej Gemini do rozwiązywania złożonych, wieloetapowych problemów biznesowych.

Dzięki nowym funkcjom hybrydowego rozumowania, użytkownicy Gemini mogą wdrażać agentów AI w Salesforce, którzy zapewniają bardziej precyzyjne i spójne wyniki dla swoich organizacji.

Salesforce i Google rozszerzają również możliwości tzw. large action models – modeli umożliwiających automatyzację procesów, a nie tylko generowanie tekstu. Udoskonalone modele Gemini przewyższają wiodące na rynku LLM-y w kluczowych testach CRM, co pozwala klientom dokładniej i bardziej niezawodnie automatyzować złożone, wieloetapowe procesy biznesowe.

W środowisku korporacyjnym niezwykle istotne jest, aby agenci AI byli zarówno wysoce kompetentni, jak i konsekwentni – szczególnie w kluczowych zastosowaniach – powiedział Silvio Savarese, chief scientist w Salesforce. – Wspólnie wyznaczamy nowy standard w budowaniu przyszłości przedsiębiorstw napędzanych możliwościami zintegrowanego środowiska AI – od poziomu modelu aż po całe otoczenie biznesowe – dodaje.

Wspólne zaangażowanie obu firm w rozwój AI klasy korporacyjnej umacnia wsparcie dla otwartych standardów, takich jak Model Context Protocol (MCP) i Agent2Agent (A2A), które umożliwiają współpracę wielu agentów pomiędzy platformami i wyspecjalizowanymi domenami. Rozwiązanie to opiera się na potężnych możliwościach orkiestracji Agentforce 360, łączących agentów, dane i narzędzia w ramach jednego, zintegrowanego środowiska.

Tworzenie zespołów napędzanych sztuczną inteligencją – integracja Google Workspace, Gemini i Agentforce 360

Salesforce i Google od lat współpracują w zakresie poprawy doświadczenia pracowników poprzez integrację Google Workspace z platformą Salesforce. Teraz, dzięki Agentforce 360 – najnowszej ewolucji platformy agentów AI – użytkownicy mogą korzystać z aplikacji Salesforce Customer 360, takich jak Agentforce Sales i Agentforce Service, bezpośrednio z poziomu Gmaila czy Meet.

Przykładowo, odwiedzający stronę internetową może automatycznie uruchomić konwersację w Gmailu z Agentforce Sales, który zakwalifikuje potencjalnego klienta i zaplanuje spotkanie w Kalendarzu Google. Dzięki rozszerzonej integracji Salesforce z Google Workspace i Gemini, sprzedawca może bezpiecznie uzyskiwać dostęp do danych CRM oraz analizować je w aplikacji Gemini, a także w narzędziach takich jak Sheets, Docs, Drive, Slides czy Meet.

Nowo wprowadzony Agentforce IT Service oferuje gotowe integracje z Google, umożliwiając agentom i zespołom IT zwiększenie szybkości i jakości obsługi, np. poprzez automatyzację dostępu do Google Workspace, zarządzanie bezpieczeństwem urządzeń pracowników w ChromeOS czy analizowanie trendów serwisowych w Lookerze.

Głębsza integracja Google Workspace z Gemini i Salesforce ma potencjał zasadniczo zmienić sposób, w jaki zespoły wykonują swoją pracę – powiedział George Kwon, VP of product management for Google Workspace Platform and Growth. – To połączenie kluczowych informacji biznesowych z potężną pomocą AI, które wspiera zespoły sprzedażowe, obsługowe i IT w podejmowaniu trafniejszych decyzji oraz usprawnia codzienną pracę – wszystko w ramach dobrze znanych narzędzi – dodaje.

Gemini Enterprise i Slack Merge Data – wspólny krok ku erze agentów AI

Partnerstwo wprowadza także Gemini Enterprise bezpośrednio do środowiska pracy poprzez integrację z Slack Real–Time Search API.

To połączenie pozwala użytkownikom Gemini Enterprise opierać odpowiedzi na najbardziej aktualnych danych konwersacyjnych i plikach organizacji, co umożliwia szybkie przejście od wglądu do działania.

Nowe rozwiązanie wprowadza również punkt dostępu do agenta Gemini Enterprise bezpośrednio w interfejsie Slacka, umożliwiając dwukierunkowy przepływ pracy. Użytkownicy mogą wchodzić w interakcję z Gemini Enterprise, uzyskując natychmiastowe podsumowania i wnioski oparte na danych z ich przestrzeni roboczej Slack.

Dalsze obszary rozwoju partnerstwa Salesforce i Google

  • Service Cloud i Customer Engagement Suite: Kompleksowe rozwiązanie dla centrów kontaktowych, wykorzystujące telefonię Google, pulpit Service Cloud oraz zaawansowane możliwości związane z agentami AI. | Pierwsza połowa 2026
  • Zero Copy z Data 360 i BigQuery: Bezpieczny, bezpośredni dostęp i aktywacja danych w całym przedsiębiorstwie.
    • Data Query Federation, Data Sharing oraz Federated Authentication | Już dostępne
    • Data File Federation | Druga połowa 2026