Ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjna na temat anoreksji „Dieta (Nie)Życia”

6 maja 2024 w Światowym Dniu Walki z Anoreksją ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjna na temat anoreksji – „Dieta (Nie)Życia”. Fundacja Głód(nie)Nażarty, agencja reklamowa Dentsu Creative oraz sieć poradni zdrowia psychicznego PsychoMedic połączyły siły, by wesprzeć budowanie świadomości społecznej i pomóc osobom chorującym oraz ich bliskim. W efekcie powstał 12-odcinkowy podcast. Każdy odcinek podcastu promowany jest filmem stworzonym w całości przez sztuczną inteligencję. Za koncepcję kampanii i jej realizację odpowiada agencja Dentsu Creative.

Według danych opublikowanych przez National Eating Disorders Association, „anoreksja nervosa” charakteryzuje się bardzo wysokim ryzykiem śmiertelności. Szacuje się, że aż 10% osób z anoreksją umiera z powodu powikłań medycznych lub samobójstwa związanego z chorobą. Tymczasem powszechna wiedza w temacie, jest wciąż na bardzo niskim poziomie. Dlatego w ramach kampanii ruszył podcast „Dieta NieŻycia”, który ma dostarczyć niezbędnych informacji, narzędzi i instrukcji jak postępować, reagować i działać, kiedy dotknie nas anoreksja lub ktoś z naszych bliskich zmaga się z tą niezwykle trudną chorobą.

Istotnym elementem misji Dentsu Creative jest działanie na rzecz dobra wspólnego i wykorzystywanie swoich zasobów kreatywnych dla celów społecznie korzystnych. Anoreksja to choroba o największej śmiertelności wśród chorób psychicznych, a choroby związane z zaburzeniami odżywiania są tak powszechne, że staje się współczesną pandemią. Społeczeństwo wciąż jednak wie za mało, a osoby chorujące i ich bliscy czują się osamotnieni i zagubieni. Naszą kampanią chcemy to zmienić – komentuje Łukasz Kotliński, creative director w Dentsu Creative.

Każdy z dwunastu odcinków podcastu składa się z dwóch części: w pierwszej można usłyszeć fragment książki „Dieta NieŻycia”, autorstwa Karoliny Otwinowskiej, która dzieli się swoim doświadczeniem anoreksji, a w drugiej rozmowy z ekspertem. Wywiady prowadzi Jan Wasilewski – content creative manager w Dentsu Creative – znany również z podcastu „Nie tylko pytania”. Podcastu „Dieta NieŻycia” można słuchać na Spotify oraz na kanale YouTube. Nowe odcinki publikowane są co poniedziałek o godz. 9:00.

Podcast promuje seria dwunastu niezwykłych filmów. Każdy film ilustruje jeden z fragmentów książki w sposób pobudzający emocje i wyobraźnię. Za ideą kreatywną kampanii stoją kompetencje i doświadczenie najlepszych ekspertów z Dentsu Creative. Kampania została wyprodukowana przy pomocy sztucznej inteligencji. Ebook Karoliny Otwinowskiej oraz ebook edukacyjny z najważniejszymi informacjami na temat przyczyn, przebiegu i leczenia anoreksji, można pobrać na stronie kampania.glodnienazarty.pl/