8 stycznia br. Fundacja DKMS uruchomiła kampanię „Pomóż odzyskać normalność”, której celem jest zachęcenie Polaków do przekazania 1,5% swojego podatku na działania fundacji. Środki zebrane w ramach kampanii pozwolą na wsparcie psychoonkologiczne pacjentów, oraz poprawę warunków leczenia w szpitalach.
Każdego dnia w Polsce co 40 minut ktoś słyszy diagnozę nowotworu krwi. Choroba w jednej chwili wywraca życie do góry nogami, odbierając pacjentom poczucie bezpieczeństwa i normalności. Szpital staje się drugim domem, a codzienność zaczyna wypełniać chemioterapia, długie leczenie i niepewność jutra. Właśnie te „zwykłe, normalne chwile”, za którymi pacjenci najbardziej tęsknią, są sercem przekazu kampanii – odrabianie lekcji z dzieckiem, wyjście na koncert, randka w kinie czy spotkanie z rodziną.
– Chcemy pokazać, że każda złotówka przekazana na rzecz Fundacji DKMS to realna pomoc w powrocie do normalności, którą pacjenci tak bardzo pragną odzyskać. – podkreśla Agnieszka Gadomska-Łukasiewicz z Fundacji DKMS. –W ostatnich 5 latach, wsparliśmy ponad 45 szpitali hematologicznych, w tym 16 dziecięcych. Miedzy innymi ze środków pochodzących z 1,5% sfinansowaliśmy modernizacje oddziałów hematologicznych i transplantacyjnych, w tym także w kuchnie i pokoje socjalne. Wyposażyliśmy kliniki w nowoczesny sprzęt medyczny, jak pompy infuzyjne, kardiomonitory i specjalistyczne łóżka, wszystko po to by szpitalna codzienność była jak najbliższa „normalności” – dodaje Agnieszka Gadomska-Łukasiewicz.
Za koncepcję kampanii odpowiada agencja Kierunek Kreatywny, a za produkcję spotu Papaya Films. Reżyserką projektu jest Marysia Makowska, a autorem zdjęć Łukasz Łatanik – oboje z impresariatu Papaya Films.
– Pomysł na główną ideę kampanii zrodził się na bazie wywiadów z byłymi pacjentami onkologicznymi oraz ich bliskimi. Z rozmów wyłonił się obraz choroby nowotworowej jako doświadczenia, które odbiera ludziom ich społeczne role i wyrywa ich z codzienności. Izoluje zarówno fizycznie, jak i emocjonalnie od normalnego życia, za którym tęsknią i do którego pragną jak najszybciej wrócić. Na oddziale hematologicznym próbują stworzyć namiastkę tej normalności, jednak nie jest to miejsce, gdzie „normalne” życie powinno się toczyć – tłumaczy Mateusz Zapała, strategy director i partner agencji reklamowej Kierunek Kreatywny.
Przygotowane formaty reklamowe
Na potrzeby kampanii przygotowano filmy reklamowe, reklamy radiowe, niestandardowe formaty digital OOH, zestaw formatów display, komunikację social media oraz newslettery i landing page.
Wszystkie komunikaty zachęcają do przekazania 1,5% podatku w bardzo prosty sposób – wystarczy rozliczyć swój PIT i wskazać Fundację DKMS jako organizację, której chcemy przekazać wsparcie. Szczegółowe informacje oraz możliwość szybkiego rozliczenia PIT znajdują się na stronie kampanii: www.dkms.pl/dzialaj/pomoz-inaczej/1-5-procent.
Kreacja, strategia i produkcja
Za realizację kampanii odpowiadają:
- Klient: Fundacja DKMS (Agnieszka Gadomska-Łukasiewicz, Kornelia Zdolska)
- Agencja reklamowa: Kierunek Kreatywny
- creative director: Albert Stęclik
- strategy director: Mateusz Zapała
- account manager: Aleksandra Bernady
- art director: Ania Gąsior
- Dom produkcyjny: Papaya Films
- reżyser: Marysia Makowska
- operator kamery (DOP): Łukasz Łatanik
- producent: Filip Kopeć
- nadzór projektu: Paulina Świerczewska
- koordynator produkcji: Paweł Majewski
- Postprodukcja: Vein
Kampania „Pomóż odzyskać normalność” to apel o wsparcie dla tych walczących o powrót do życia, które kochają. Każda darowizna, każde przekazane 1,5% podatku, przybliża pacjentów do powrotu do normalności.