Ruszyła kampania Zdrofit „Ruch to z kim lubisz”

Zdrofit, jako marka wiodąca wraz z innymi sieciami należącymi do Benefit Systems SA, ruszyła z ogólnopolską kampanią „Ruch to z kim lubisz”. To kolejna odsłona platformy „Ruch to co lubisz”, realizująca obietnicę marki „Wyzwalamy energię do życia”. Kampania łączy cele świadomościowe i sprzedażowe: wzmacnia pozycję lidera, który nadaje rytm polskiemu rynkowi fitness. Celem kampanii jest minimalizowanie barier i ułatwianie startu osobom początkującym oraz powracającym do aktywności fizycznej. Działania prowadzone są w digitalu, kinie, OOH/DOOH oraz w przestrzeniach klubów.

Koncepcja kreatywna przenosi akcent z „co lubisz” na „z kim lubisz” – podkreśla społecznościowy wymiar ruchu i to, że łatwiej zacząć oraz wytrwać z towarzyszem.

Podejście zostało poparte pogłębionymi wywiadami z klientami klubów fitness
i użytkownikami aplikacji ZdrowAppka. Respondenci rozpoczynają trenować w klubie wraz z inną osobą. Ci, którzy regularnie chodzą do tego samego klubu, wchodzą w relacje koleżeńskie z innymi ćwiczącymi, a także kontaktują się ze znajomymi, żeby pójść wspólne na zajęcia grupowe lub trening.

Według badań przeprowadzonych przez dr Arran Davis z Social Body Lab ćwiczenia w połączeniu z relacjami podnoszą wytrzymałość na wysiłek. Dzieje się tak, bo czujemy się bezpieczniej w gronie motywujących i wspierających nas ludzi.

– Nasze kluby nie są wyłącznie przestrzeniami z infrastrukturą do treningów.
To przede wszystkim miejsca, gdzie ludzie wzajemnie się motywują do wspólnych ćwiczeń i czerpią przyjemność z aktywnego spędzania czasu – mówi Magdalena Rodak-Dębowska, wicedyrektor ds. marketingu Benefit Systems Oddział Fitness. – Dlatego w kampanii Ruch To z Kim Lubisz zależy nam na podkreśleniu, że to właśnie relacje są ważnym i często najpopularniejszym motywatorem do tego, aby zacząć i wytrwać w aktywności fizycznej – dodaje.

Trzon komunikacji tworzą trzy historie „z życia”: dwie koleżanki z pracy, które przekonują się, że poza biurem zaczyna się coś więcej niż tylko relacja zawodowa; opowieść o budowaniu więzi między ojcem a synem poprzez wspólną aktywność oraz studencka więź kumpelstwa. Narracje spina hasło „Zacznij dziś. Podziękujesz im/jej/jemu/sobie później!”, a całość konsekwentnie wzmacnia wizerunek marek Benefit Systems Oddział Fitness jako największej społeczności ćwiczących w Polsce .

Kampanię wspiera aktywacja oparta o Karty Kudo. Ćwiczący mogą nimi wyrazić swoją wdzięczność osobom, dzięki którym “wkręciły” się w ruch, sport, aktywność fizyczną. Kampania adresowana jest przede wszystkim do millennialsów i pokolenia Z, z wyraźnym modułem dla studentów (Studencka Promka). Poszerzona została również grupa docelowa o osoby 50+, ze szczególnym naciskiem na pokolenie X. Wiarygodność przekazu budują konkretne benefity dostępne w karnetach: ponad 160 rodzajów zajęć grupowych w klubach, plany treningowe w aplikacji ZdrowAppka, atrakcyjne promocje cenowe oraz możliwość zakupu karnetu wraz ze znajomymi.

„Ruch to z kim lubisz” jest jesienną odsłoną platformy komunikacji i integralnym elementem długofalowej strategii budowy marek sieci klubów fitness należących do Benefit Systems SA. Za kreację odpowiada FCB Warsaw (Keino Grupa), a za zakup mediów Value Media.