Ruszyła butikowa agencja marketingowa Marketing Squad

fot. mat. prasowe

Marketing Squad to stosunkowo nowa butikowa agencja marketingowa, która z powodzeniem łączy to co lokalne z działaniem na skalę wręcz międzynarodową.  Co ważniejsze, łączy wiedzę naukową z doświadczeniem biznesowym. A sam aspekt naukowy nie przejawia się tylko w siedzibie agencji, która to biuro wynajmuje w Collegium Altum, charakterystycznym uczelnianym, poznańskim budynku.

– Staramy się łączyć wiedzę akademicką z doświadczeniem biznesowym. Często za przykład naszym klientom przedstawiamy historię wkroczenia na polski rynek dwóch marek piw, gdzie sukces odniosła ta marka, która bazowała na rzetelnych badaniach naukowych – mówi doktor Tomasz Zawadzki, założyciel i jeden z dwóch liderów Marketing Squad. – W naszym składzie znajdują się osoby z zapleczem akademickim i nie mówię tu o sobie. Chociażby Coşan Göksel, z Istambułu, który prowadzi wykłady z brand management na tamtejszym uniwersytecie. Choć zdecydowanie więcej u nas praktyków biznesowych. Chociażby Chris Kwacz, który w social mediach działa odkąd social media powstały – z uśmiechem komentuje dr Zawadzki.

Doktor Zawadzki sam pozostaje czynnym nauczycielem akademickim, wzbogacając prowadzone zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu o liczne case study wprost z rynku. Agencja specjalizuje się w strategiach marki, szkoleniach zamkniętych oraz usługach pożądanych przez rynek – Chris tworzy znakomite filmy wykorzystując AI, Filip tworzy nagrania wykorzystując sportowe drony, Maria (rezydująca w Dubaju) prowadzi szkolenia z nowoczesnych technologii w tym z NFT a Aleksandra pozyskuje dofinansowania na rozwój przedsiębiorstw. Agencja ceniona jest za dyskrecję i w odróżnieniu od trendów rynkowych i praktyki gospodarczej – nie chwali się publicznie realizowanymi zleceniami.

– Umowy o dyskrecji z jednej strony są dla nas w pełni zrozumiałe rozwiązanie, szczególnie, że spore grono Klientów przychodzi do nas z pomysłami na produkt na bardzo wczesnych etapach wdrożenia. Przykładowo, zamknęliśmy właśnie usługi doradcze dla napoju energetycznego z Kolumbii, który na półkach pojawi się dopiero w II-III kwartale 2026. Z drugiej strony, pochwalenie się realizacjami sprawiłoby, że tak zwany ruch w interesie byłby jeszcze większy – wspomina dr Zawadzki.

To nie pierwszy przykład poznańskich agencji reklamowych, które wywodzą się z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Podobna historia dotyczy agencji Inmarketing digital agency, której CEO jest absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego Krzysztof Gorecki. Co ciekawe, obu Panów wzajemnie współpracuje od czasu do czasu a nie traktuje się jako konkurencja, będąc chociażby członkami Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu czy członkami Rady Biznesu UE Poznań.