4 czerwca 2025 roku ruszyła kolejna, 8. edycja Letniej Gry – inicjatywy grywalizacyjnej promującej aktywność fizyczną. Akcja skierowana do posiadaczy kart MultiSport od lat zachęca do bycia aktywnym latem, a także imponuje skalą zaangażowania uczestników oraz innowacyjnym podejściem do motywacji sportowej – w zeszłym roku wzięło w niej udział blisko 100 tys. uczestników. Za sukcesem projektu stoi precyzyjnie zaprojektowany system zadań, nagród i komunikacji marketingowej – w pełni oparty o mechanizmy grywalizacyjne, które z roku na rok są jeszcze bardziej udoskonalane przez MultiSport.
Letnia Gra to 10 tygodni sportowej zabawy, setki tysięcy wykonanych zadań i tysiące nagród. Tegoroczna edycja potrwa od 4 czerwca do 12 sierpnia 2025 r. i będzie dostępna dla użytkowników kart MultiSport (Plus, Classic, Light, Student, Senior). W tym czasie gracze wykonują zadania związane z aktywnością fizyczną i zdrowym stylem życia. Na najbardziej zaangażowanych graczy czekają nagrody, a format wydarzenia – jak co roku – wspiera budowanie regularnych, prozdrowotnych nawyków.
– Latem nie powinno się brać urlopu od aktywności – to właśnie ten okres stwarza ogromny potencjał do dbania o swój wellbeing i MultiSport po raz kolejny to udowadnia – mówi Dorota Szostek, dyrektor marketingu w Benefit Systems. – Zeszłoroczna edycja Letniej Gry pokazała, jak skuteczna potrafi być motywacja oparta o mechanizmy gamifikacji. Do gry dołączyło wtedy aż 96 tys. osób, które łącznie wykonały ponad 547 tys. zadań. Już pierwszego dnia po otwarciu zapisów do tegorocznej edycji swój udział w grywalizacji zadeklarowało blisko 23 tys. użytkowników – to nowy rekord, który pokazuje rosnące zainteresowanie formatem – dodaje.
W ramach rozgrywki uczestnicy zdobywają punkty za wykonywanie konkretnych zadań i sami decydują, jak je wykorzystać. Mechanizm opiera się na dwóch równoległych ścieżkach nagradzania: punkty rankingowe (umożliwiają zdobycie nagród głównych, w tym m.in. laptopów, zegarków sportowych, bonów do sklepu ze sportową odzieżą) oraz nagrody gwarantowane – te same punkty użytkownik może wydać na bony zakupowe o wartości 25 zł i 50 zł lub przekazać je na cele charytatywne związane z promocją sportu.
MultiSport nagradza aktywność
Zadania w grze podzielone są na etapy tygodniowe i zadania stałe. Punktowane są m.in. wizyty w obiektach sportowych i rekreacyjnych (szczególnie premiowane są te z aplikacją mobilną), systematyczność aktywności fizycznej, odwiedzanie nowych lokalizacji, profilu i ankiet, zapraszanie znajomych do gry, rozwiązywanie quizów i czytanie artykułów. To jednak nie wszystko – użytkownicy MultiSport, którzy dołączą do gry później, nadal mają szansę na wysokie wyniki dzięki funkcji punktowania wstecz. Każdy trening wykonany po 4 czerwca, nawet jeśli użytkownik dołączy do gry dopiero w lipcu, zostanie zaliczony.
Według badania MultiSport Index 2024, co trzeci Polak nie podejmuje żadnej aktywności fizycznej, a najczęściej deklarowaną przeszkodą w byciu aktywnym jest brak czasu (28% wskazań). Letnia Gra odpowiada na ten problem – zadania są zaprojektowane tak, by wspierać systematyczność aktywności fizycznej. Każdy, nawet najmniejszy ruch, ma znaczenie i jest punktowany przez twórców – gracze otrzymują odznaki i medale, co zdaniem twórców wspiera zaangażowanie długoterminowe. Z kolei osoby, które przekażą min. 600 punktów na cele charytatywne, otrzymają specjalny bonus.
Powody dołączania do Letniej Gry
Z ankiety przeprowadzonej wśród blisko 20 tys. uczestników poprzedniej edycji Letniej Gry wynika, że głównym powodem udziału w grze są bony (47%), ale nie mniej istotne okazują się także dodatkowa motywacja do aktywności sportowej (44%), chęć dobrej zabawy (41%), czy nagrody rzeczowe (30%). Dla 27% graczy Letnia Gra stała się już coroczną tradycją, a 16% uczestników wskazuje, że skłoniła ich do udziału pozytywna opinia znajomego. Co ciekawe, 12% osób zdecydowało się dołączyć ze względu na możliwość realnej pomocy charytatywnej, a co dziesiąty (10%) – by zmotywować się do rozpoczęcia aktywności fizycznej.
– Letnią Grę traktujemy jako dynamicznie rozwijający się system motywacyjny. Każda kolejna edycja jest wynikiem dogłębnej analizy danych z minionej gry – obserwujemy zachowania użytkowników i wyciągamy wnioski, dzięki którym optymalizujemy mechanikę kolejnej grywalizacji, a także dostosowujemy komunikację marketingową. Dzięki temu możemy skuteczniej wspierać graczy w budowaniu regularnych nawyków ruchowych. Skala pozytywnego odbioru grywalizacji potwierdza, że nasze działania mają sens – w zeszłym roku 76% osób oceniło Letnią Grę jako równie atrakcyjną lub lepszą od wcześniejszej, a 98% zadeklarowało udział w tegorocznej edycji – mówi Dorota Szostek.
Influencerzy i komunikacja 360°
Kampania promocyjna Letniej Gry łączy kanały własne i płatne. MultiSport komunikuje się z użytkownikami poprzez social media, mailing, web pushe, landing page, aplikację, a także akcje teaserowe. Równolegle prowadzona jest komunikacja B2B skierowana do pracodawców, zachęcająca ich do aktywizowania pracowników i promowania udziału w grze. Dzięki marketing automation wiadomości e-mail są dostosowywane do aktywności użytkowników, a ich skuteczność imponuje – OR dochodzi do 51%, a CTR sięga 16%.