Agencje, domy mediowe, wydawcy i reklamodawcy mogą już zgłaszać kampanie do jednej z najbardziej prestiżowych nagród w polskim marketingu cyfrowym – IAB MIXX Awards 2025. Konkurs niezmiennie wyróżnia kampanie, które łączą kreatywność, skuteczność, technologię i innowacyjne wykorzystanie mediów digitalowych, a w tym roku organizatorzy zapowiadają szereg zmian i nowości.
Do najważniejszych z nich należy odświeżenie kryteriów oceny zgłoszonych kampanii, a także przebudowa i redefinicja kategorii konkursowych. Pojawiła się też zupełnie nowa kategoria –Retail Media. Każdy kto chce przekuć sukces swojej kampanii w statuetkę IAB MIXX Awards powinien wysłać zgłoszenie do 21 sierpnia 2025 r.
– Konkurs IAB MIXX Awards to nie tylko odzwierciedlenie światowych trendów – to także przestrzeń do ich tworzenia. Każdego roku dostosowujemy jego formułę do realiów rynku, by jeszcze lepiej nagradzać kampanie, które wyznaczają nowe standardy w komunikacji cyfrowej – mówi Włodzimierz Schmidt, CEO IAB Polska.
Nowa kategoria: Retail Media
W odpowiedzi na dynamiczny rozwój rynku retailowego organizatorzy wprowadzają nową kategorię – Retail Media, w którejwyróżnione zostaną kampanie, wykorzystujące w sposób innowacyjny przestrzeń retailową do tworzenia angażujących doświadczeń zakupowych. Jury będzie szukać kampanii, które pokazują, że Retail Media to nie tylko reklama w miejscu sprzedaży, ale inteligentne połączenie danych, technologii i kreatywnych pomysłów, które realnie wpływają na decyzje konsumentów.
– Retail Media to obecnie jeden z najszybciej rozwijających się obszarów reklamy. Szacuje się, że na polskim rynku wzrost budżetów na działania Retail Media przewyższył w ubiegłym roku i tak już wysoki wskaźnik globalny, wskazując dynamikę na poziomie 30%. Wprowadzenie tej kategorii do IAB MIXX Awards to oczywista odpowiedź na ten trend. Chcemy doceniać kampanie, które nie tylko wykorzystują potencjał Retail Media, ale robią to w sposób skuteczny i zorientowany na doświadczenie klienta – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.
AI z nową definicją
Gruntownym zmianom poddano także kategorię Best Use of Artificial Intelligence. Jury szczególnie zwróci uwagę na:
- personalizację, segmentację i automatyzację,
- wykorzystanie generatywnej AI w tworzeniu treści,
- inteligentną interakcję z konsumentem (np. chatboty, voice assistant),
- zastosowanie AI w kreacji i optymalizacji kampanii,
- niestandardowe podejścia do wykorzystania AI w digital marketingu.
Ponadto połączeniu uległy kategorie Content Marketing i Digital PR tworząc jeden spójny obszar, natomiast w kategorii Limited Budget podniesiono próg budżetu do 100 000 zł.
Warto zapoznać się z najważniejszymi zmianami przed zgłoszeniem kampanii, bo nowe definicje zyskały także inne istotne kategorie: Offline Digitizing, Online Marketing with Influencer oraz Consumer Experience.
Do konkursu można zgłosić zarówno dowolną liczbę kampanii, jak również jeden projekt w wielu kategoriach. Szczególne miejsce w tym zestawieniu zajmuje kategoria MIXX for Good Purpose, nagradzająca działania realizujące cele społeczne. Warto jednak zwrócić uwagę, że kampanie zgłoszone w tej kategorii nie mogą być zgłaszane równolegle w innych kategoriach.
Jury oceni jeszcze precyzyjniej
Podczas tegorocznych obrad jury kampanie będą oceniane według czterech, odświeżonych kryteriów, które jeszcze dokładniej skupią się na wyodrębnieniu tych najbardziej kreatywnych i innowacyjnych rozwiązań:
- Koncepcja kreatywna – pomysł, storytelling i spójność przekazu,
- Realizacja i wykorzystanie mediów – strategia, dobór kanałów, integracja z mediami,
- Innowacje – przełamywanie schematów, wykorzystanie nowych technologii,
- Rezultaty & ROI oraz realizacja założonych KPI– wpływ kampanii na sprzedaż, markę i zachowania klientów.
– Zmieniamy sposób oceniania kampanii, bo zmienia się rzeczywistość, w której one powstają. W dynamicznym świecie marketingu cyfrowego nie wystarczy już tylko dobry pomysł – liczy się jego egzekucja, innowacyjność, umiejętność wykorzystania danych i technologii oraz realny wpływ na zachowania konsumentów i wyniki biznesowe. Nowe kryteria pozwalają nam trafniej docenić kampanie, które naprawdę wyznaczają kierunek dla całej branży – mówi Robert Wielgo, CMO IAB Polska.
Zgłoszenia już otwarte – Early Bird do końca lipca
Nabór zgłoszeń do konkursu trwa do 21 sierpnia 2025 r., a do końca lipca obowiązuje specjalna oferta Early Bird, pozwalająca na udział w konkursie w niższej cenie. Zgłoszenia są prowadzone na stronie konkursu www.mixx-awards.pl.
Co jeszcze nagrodzi IAB MIXX Awards?
Jak co roku poza przyznaniem nagród w kategoriach konkursowych jury wyłoni laureatów do tytułów: Człowiek Roku, Agencja Roku, Dom Mediowy Roku i Reklamodawca Roku. Zwieńczeniem konkursu będzie przyznanie tytułu Best In Show dla kampanii, która zdobyła największą liczbę punktów, oraz przynajmniej jedną złotą statuetkę, a także wręczenie Nagrody Specjalnej IAB Polska za całokształt dokonań. Kandydatury do Nagrody specjalnej oraz Człowieka Roku mogą zgłaszać bezpłatnie przedstawiciele firm członkowskich IAB Polska oraz członkowie Jury i Kapituły.
Wręczenie nagród 25 listopada
Zwycięzców IAB MIXX Awards 2025 poznamy podczas uroczystej gali 25 listopada br.Szczegóły konkursu, regulamin, formularz zgłoszeniowy oraz inspirujące case studies z poprzednich lat dostępne są na stronie www.mixx-awards.pl