European Association of Communications Agencies, którego członkiem jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, ogłosiło start konkursu #Campaign4Good – europejskiej inicjatywy kreatywnej poświęconej ochronie dzieci w Internecie. Projekt mobilizuje młodych profesjonalistów z agencji reklamowych w całej Europie do stworzenia kampanii społecznej pokazującej, jak odpowiedzialna komunikacja może przeciwdziałać szkodliwym praktykom cyfrowym.
Konkurs #Campaign4Good skierowany jest do osób w wieku 18–35 lat zatrudnionych w agencjach zrzeszonych w EACA, w tym agencjach należących do SAR. Zadaniem uczestników jest przygotowanie kampanii poruszającej temat bezpieczeństwa dzieci w sieci i odpowiedzialnego projektowania treści cyfrowych. Udział w konkursie jest całkowicie bezpłatny. Nabór zgłoszeń trwa od 23 września do 31 października 2025 r.
Zwycięski projekt zostanie zaprezentowany podczas Effie Europe Gala w Brukseli 10 grudnia 2025 roku, a następnie zrealizowany w 2026 roku w całej Europie, z premierą podczas Cannes Lions 2026. Kampania powstaje we współpracy z 5Rights Foundation, ACT Responsible oraz instytucjami Unii Europejskiej.
– Z tegorocznego raportu „Internet Dzieci” autorstwa PKDP, Fundacji Instytut Cyfrowego Obywatelstwa, Polskich Badań Internetu i Gemius, wynika, że aż 85 proc. dzieci w wieku 7–14 lat korzysta z Internetu, a 96 proc. robi to poprzez urządzenia mobilne. Co trzecie dziecko odwiedza strony pornograficzne. To niestety nie są abstrakcyjne dane – to codzienność najmłodszych użytkowników sieci. Jako branża komunikacji marketingowej musimy brać współodpowiedzialność za środowisko cyfrowe, w którym dorastają – nasze treści, formaty i rozwiązania projektowe mają ogromny wpływ na ich rozwój i bezpieczeństwo – podkreśla Marcin Gaworski, prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.
Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie: eaca.eu/awards/eaca4good-european-campaign-on-minors-rights-online/.
EACA łączy europejską branżę komunikacji
EACA zrzesza ponad 2500 agencji i organizacji branżowych z blisko 30 krajów, reprezentujących ponad 150 tysięcy specjalistów z obszaru reklamy, mediów, digitalu i PR. Organizacja aktywnie wspiera rozwój etyki, jakości i edukacji w komunikacji marketingowej w Europie.
Związek SAR z EACA wzmacnia pozycję polskiej branży w europejskim dyskursie i wspiera rozwój kompetencji zawodowych w oparciu o międzynarodowe standardy – potwierdza to akredytacja EACA dla wszystkich Szkół SAR, gwarantująca jakość kształcenia w branży komunikacji marketingowej.
„Współpraca z EACA to nie tylko formalna przynależność. To realny wpływ na kształtowanie europejskiego ekosystemu komunikacji marketingowej – w obszarze regulacji, kształcenia czy społecznej odpowiedzialności” – dodaje Marcin Gaworski.
SAR w strukturach EACA
Od 1999 r. SAR jest członkiem European Association of Communications Agencies. EACA reprezentuje interesy branży reklamowej na poziomie Unii Europejskiej, biorąc udział w konsultacjach dotyczących np. przepisów dotyczących reklamy, ochrony danych, ESG. Członkostwo SAR pozwala na aktywne uczestnictwo w tych procesach.



