Rok 2024 okiem marki YSL Beauty

fot. mat. prasowe

Rok 2024 był rokiem dynamicznych zmian i nieoczekiwanych wyzwań na rynku. Jak w tym odnalazła się marka YSL Beauty? Które trendy były dla niej najważniejsze i na jakie kanały stawiała w swojej komunikacji? 2024 r. dla YSL Beauty podsumowuje Krzysztof Bożek, brand business director, YSL Beauty & PRADA Beauty, Poland & Baltics HUB.

Tu przeczytasz pozostałe części podsumowania roku 2024.

Największe osiągnięcie dla YSL Beauty w 2024 r.

2024 był dla YSL Beauty rokiem wyjątkowym, a największym osiągnięciem bez wątpienia była kampania zintegrowana z naszym udziałem w Open’er Festival. DNA marki YSL Beauty jest głęboko zakorzenione w muzyce, co czyni ten festiwal idealnym miejscem do nawiązania kontaktu z naszą grupą docelową – pokoleniem Z. Ich obecność na wydarzeniu, w połączeniu z występem gwiazdy takiej jak Dua Lipa, oraz fakt, że naszą lokalną ambasadorką jest utalentowana Daria Zawiałow, stworzyły doskonały pretekst do zbudowania autentycznej relacji z młodymi konsumentami.

Zależało nam na stworzeniu doświadczenia, które wykracza poza zwykłą reklamę. Zbudowaliśmy imponujący 150-metrowy pop-up oferujący niezapomniane festiwalowe przeżycia. Nasi makijażyści wykonali ponad 1500 makijaży, a kolejki do strefy YSL Beauty zdawały się nie mieć końca. To pokazuje, jak silne pragnienie marki udało nam się wykreować.

Aby wzmocnić oddźwięk naszej obecności na Openerze, wdrożyliśmy intensywną kampanię digitalową, skupiając się na działaniach z zakresu influencer marketingu. Współpracowaliśmy z 35 influencerami, co przełożyło się na imponujące wyniki: milion zaangażowań w mediach społecznościowych i zasięg na poziomie 4,5 miliona.

Kluczowe było dla nas przełożenie tego entuzjazmu na konkretne rezultaty sprzedażowe. Dlatego w okresie Openera i wakacji zaoferowaliśmy w perfumeriach specjalne festiwalowe serwisy makijażowe oraz mniejsze formaty podium nawiązujące do estetyki festiwalu. Efekty przeszły nasze najśmielsze oczekiwania – wzrost sprzedaży w okresie wakacyjnym był czterokrotnie szybszy, niż wzrost całej kategorii makijażu.

Strefa YSL Beauty, Opener 2024
Strefa YSL Beauty, Opener 2024

Co więcej, przeprowadzone badania brand equity potwierdziły pozytywny wpływ kampanii na postrzeganie marki YSL Beauty. Odnotowaliśmy znaczące wzrosty we wszystkich badanych aspektach, a Polska stała się wzorem dla całego regionu w zakresie działań marketingowych z obszaru rozrywki. Jesteśmy niezwykle dumni z sukcesu tej kampanii, która udowodniła, że autentyczność i relewantność kulturowa są kluczem do zdobycia serc pokolenia Z.

Tu przeczytasz pozostałe części podsumowania roku 2024.